Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: milan007 #13719:
tiež si myslím, že takto by to šlo. Proste akože samostatná linka 1s, ale na zastávky sa dá spoločný CP 1+1s
Reply on: milan005 #13721:
Okrem dvoch prípadov ráno a dvoch prípadov večer takáto možnosť neexistuje ani dnes, cestujúci musia prestúpiť až na Legionárskej. Uvidíme, ako si sadnú Noviny a Biskupice, zatiaľ táto otázka môže zostať otvorená do ďalšej etapy posilnenia.

Smer OZ Belá majú cestujúci k dispozícii zastávky Električná nemocnica a Biskupice námestie. Nozdrkovce majú hŕstku obyvateľov a mimo školských spojov prakticky nulové frekvencie cestujúcich.
Reply on: LUK #13720:
Vladimír je za to aby sa pri ceste zo Saratovskej stálo po zastavení na Cintorín Juh až na Gen. Svobodu.
Ak jedným z dôvodov predĺženia vybraných spojov L1 je priblížiť ľuďom Juhu I občiansku vybavenosť, tak šliapať do kopca z MB 2.x k Južanke si odporuje s dôvodom zavedenia zastávky J Halašu
Extrém je pri ceste z mesta na L11 Dlhé Hony, Inovecká, stred, Inovecká.
Inde je vo vzdialenosti týchto troch protichodná zastávka jedinej zastávky.
Opačný prípad...
Myslel niekto že na L2 bude problém s prestupom smer OZ Belá, Juh? Táto linka sa na hlavnú os nápojí práve tam, kde už sú protichodné zastávky ďaleko od seba. Môže to znížiť jej atraktivitu.
Reply on: Marek6283 #13717:
Nedávaš pozor...tu nikto nechce, aby sa na M. Bela stálo až po otočení. Samozrejme, že stáť sa bude najskôr na M. Bela a potom G. Svobodu. Len je polemika, či stáť ešte raz na M. Bela cestou na Saratovskú.
Reply on: milan005 #13713:
Dopravca si kľudne môže vytvoriť linku 10, ktorá bude obsahovať spoje práve 1s, a takto ich značiť. Interne. Externe to bude CP linky 1, ale de facto spoločný 1+10. A displej je vybavený.
Reply on: milan005 #13712:
Skúsme sa prosím na cestovný čas pozerať nie od momentu nastúpenia do vozidla po vystúpenie, ale od dverí k dverám. Auto má tú výhodu, že nás od tých dverí k dverám odvezie, pri verejnej doprave musíme počítať nielen so samotným časom prepravy vo vozidle, ale tiež s presunom na zastávku. A pokiaľ chceme autám konkurovať, tie autobusy jednoducho musíme dostať bližšie k ľuďom - a musia tam tým pádom aj zastavovať (to platí pre mestskú aj prímestskú).

Inovecká a Soblahovská sú za mňa osobne miesta, ktoré by si revolúciu zastávok nezaslúžili. Vysvetlím svoj pohľad. Ak sa nemýlim, v jednom z prvotných návrhov v roku 2016 sa počítalo so zrušením zastávky Inovecká smer Juh. Komu by ale toto opatrenie pomohlo? Ľudia z husto osídlených ulíc s IBV v okolí Družstevnej či Slnečného námestia by zbytočne museli domov šľapať od OBI alebo z Inoveckej, stred. Ľudia z Juhu by ušetrili pár sekúnd, ktoré by následne v špičke aj tak hneď stratili v kolóne na ulici Ku štvrtiam.

Áno, MHD treba zrýchliť, lenže existujú aj efektívnejšie spôsoby - obmedzenie predaja CL u vodiča, plošné zastávky na znamenie atď. Napríklad 2-3 minútový pobyt linky 1 kvôli predaju lístkov na stanici a následné meškanie je za mňa väčší problém než pár sekundové zastavenie na Inoveckej na výstup cestujúcich.

Čo sa týka komunikácie zmien, heslá o 5 minútových, resp. 10 minútových intervaloch na sídliskách neboli zvolené náhodne. Juh a Sihoť získajú dokonalú 5-minútovku v špičke, bez medzier, ktoré sa v súčasnosti vyskytujú. Desaťminútovka bude rozšírená z dopoludňajšieho sedla aj na podvečerné a víkendové hodiny (s výnimkou okrajových časov).
Reply on: Vladimír #13704:
Vladko, ked ma dali robit v Lete 2007 za"odmenu" ked som sa dostal na rok a pol stary-novy Irisek nocnu linku c 50 tak ta mala vtedy vychodziu aj konecnu zastavku na stanici a hed isla hore Juhom tak na M.Bella nestal ,stala az na gen.Svobodu po otoceni a potom na M. Bella. Kanadana s Bundasom - vodicov predo mnou vtedy 2x ubili cestujuci ked im nezastavili na M. Bella hore JUhom,kde vsetko vzdy vystupi!!! Preto som dal rec so sefom a dohodli sme sa ze tam vzdy zastavim, detsky folklorny subor Haved vystupi a dalej bol klud, preto ta poprosim ked to tu citam a ak dobre rozumiem...aj pojde 1 hore Juhom aby stala aj tam...inak jedine s policajtom na predom sedadle alebo pridite 😃
Reply on: TomoSK #13714:
Rozloženie zastávok v Žiline je katastrofálne. Naozaj to nie je niečo, čím by sa dalo inšpirovať.

Ešte mi napadlo zopár príkladov:
Hlinská - Mostná v smere do mesta sú tiež od seba tak na 10 minút pešo.
Poľna - Smreková absolutne ignoruje, že medzitým existuje nejaké nákúpné centrum. Z oboch zastávok je to tak na 5 minút pešo a nie po veľmi pohodlnej trase.
Hurbanova na to, že je to centrálna prestupná zastávka má vzdialené nástupištia tak na 3 minúty pešo.

Podľa mňa pri systéme so všetkými zastávkami na znamenie môžeme mať zastávku kľudne aj každých 200 metrov a nebude to nijak spomalovať MHD, keďže proste na tých slabších zastávkach len vo väčšine času nikto nenastúpi/nevystúpi.
Reply on: TomoSK #13706:
Beriem ale nie som a nebudem aj tak vyznávačom uličiek.
Veľa som si čítal o reorganizácií MHD ZA 1988 ktorá zožala úspech, jeden z cieľov bol vyhnať MHD z uličiek preto sa mi toto zdá krok späť.
Viac by sa mi videli nové zastávky tam, kde sú ďaleko iné dostupné na hlavných spojniciach a to Brnianska a Psotného. Prípadne Lipová na Bratislavskej ulici, do r. 1994 existovala (príloha). Tiež Karpatská, MŠ - žiadne motanice. Ale nejdem sa pre to hodiť o zem.
4 - pomôže jej vyrovnávačka na Potočnej, avšak cestujúci na zastávkach ŽST, Horeblatie a Maják ju neocenia. Som v tom 50:50 ale ak je to nutné aj kvôli prekladu s inými linkami, beriem.
23 - spoje idú s L28 6:20, 6:40, 7:10, 7:25, 7:40 preto sa mi trochu nepáči pojem výrazné posilnenie v rannej špičke. Tiež aj zlepšenie intervalu v sedle na sídliská. Juh II od gympla napr. o 11tej hodine:
06(1) 15(8) 26(7) 36(1) 45(8) 56(7). Ja tam tých 10 vidím aj teraz. Viem že treba nový grafikon spropagovať silným heslom, len niektoré z tých vecí fungujú už teraz.
Odchody od gympla na Saratovskú do zmien v 2016:
11: 09(5), 51(11), 55(18)
Medzi rokmi 2002 a 2006 bolo úplne normálne že L5, 11 a 18 odchádzali na Juh behom piatich minút.
Dnes 11: 11(5) 32(4) 51(11)
Takiež legendou bol súbeh L23 a 28 v minulosti v jednu minútu celú trasu a potom 2 hodiny nič.
Nedobrý príklad je dnes centrum - Sihoť, víkend poobede. Tam čakám zmenu k lepšiemu, určite.
P7 - okrem Beckova sa to snáď podarí.
Reply on: milan005 #13712:
800 metrov medzi zastávkami Saratovská a Cintorín Juh v tak husto osídlenej, navyše kopcovitej lokalite, je jednoducho veľmi veľa. Čo mám z toho, že autobus bude o 30 sekúnd rýchlejší, ak to polovica obyvateľov danej oblasti bude mať k autobusu výrazne ďalej? Úspora takéhoto zásahu sa vždy počíta v osobominútach tak, že koľkým cestujúcim sa cestovný čas predĺži a koľkým zase skráti - v tomto konkrétnom prípade je to jednoznačne v prospech tejto zastávky. Výrazne sa tiež zvýši potenciál Saratovskej, ktorá dnes poskytuje pridanú hodnotu len pre obyvateľov z tej najsevernejšej časti sídliska.

Neviem, či niektoré dlhé medzizastávkové úseky sú dielom práve r. 1988, ale napríklad úsek Spanyolova, nemocnica - Štefánikovo námestie, či Mostná - Polícia, kedy idú trolejbusy prakticky mestom kilometer bez zastavenia... aj to je jeden z dôvodov, prečo je najrýchlejším dopravným prostriedkom v Žiline buď bajk, alebo vlastné nohy. Skutočne mi nepomôže, keď je MHD o trošku rýchlejšia vďaka absencii zastávok (ktorú aj tak znegujú totálne otrasné jazdné doby), keď z tej zastávky musím šľapať túru tam, kam potrebujem. Ja osobne zastávam názor, ako takmer denný používateľ MHD v Žiline, že minimálne v centre zúfalo potrebuje naopak vyšší počet zastávok.
Reply on: Vladimír #13704:
- ja s tou L1 problém nemám, cestujúci však budú mať.
Ak je možnosť tak nech v systéme je linka 1 a 1s + 6s a 6k kvôli tabuli ale navonok na výveskách nech sa tvária ako jedna. Myslím že toto možné je. A bol by to liek aj na 3+6.
- inam sa neodvezú ale ani do cieľa, tak ako v r. 2006 L1 ktorá išla po stanicu.
- takú orientáciu chválim. Otázny je opačný smer, teda z L6 na 3 odkiaľ by už mal svietiť Juh. Pri Úspechu by to bolo skoro, kto by sa vozil na Juh aj cez Rybáre keď prejde rýchlejšie k Old Heroldu.
- bolo by vhodné ak by bola potom ulica Dlhé Hony hlavná a Inovecká vedľajšia. V dávnej minulosti to tak bolo.
Jediný CP z r. 1978 a pri jedinej linke - č. 1 udáva zastávku JUH - stred. Ale ani od pamätníkov som o nej nikdy nepočul, len z tohto CP.
Chvála Bohu že návrh nepočíta jazdenie aj na Juhu po uličkách (toho som sa v tomto prípade bál) 🙂
Ak mi autobus vlezie až do pivnice a tam zhúkne, budem zlý. Radšej si k nemu nejaký ten meter dôjdem.
Ale ani za takúto zastávku príliš nie som.
V ZA zvládli krásne v r. 1988 zjednodušenie siete a odstránenie zastávok ktoré boli blízko od seba. Mne sa toto zdá krok späť.
Nie že by som bol konzervatívny, práve naopak.
Zastávky Žilinská a Opatovská sú od seba 180 metrov.
Organizácia zastávok na Soblahovskej a Inoveckej by si tiež zaslúžila revolúciu, sú proste blízko. Hovoril som o tom ale sliby, chyby...
Zastávky už sú vybudované. Radšej mohlo byť 6 priestrannejších ako 10 krátkych kde sa nezmestia 2 autobusy ktoré sa ani nerozbehnú a znovu stoja.
Reakcia Kvorka : Reakcia na: Michal Mazánik #13691:
To slovo je ešte mierné, za ten lapsus, čo sa tu za roky narobil....dodnes nik nenesie zodpovednosť za peniaze vyhodené z okna pri DIC. Nevzdelanost, nezáujem a sľuby degradovali veľa. A ja to všetko mám zachytené. Ľahko sa hovorilo, že to Sadka, ale koľko z tých nezmyslov MsU toleroval, nevidel a nechcel vidieť. Proste diletantizmus,,.


Často sa tu snažím dať verejne do pozornosti, že mesto Trenčín a teraz za vlády oného pašu je iba amatérsky pozorovateľ a u t r á c a t e ľ verejných zdrojov. Tí, čo toto nechápu a dávajú mi paprče dolu - moje príspevky - / len netuším, kto to je , aby sa aj verejne priznal / asi nevedia, že MHD si občan platí 2. x/ slovom dva krát/ priznali , že výkriky oného pašu - zvládneme všetko / mesto Trenčín/ sú iba jeho výplodom osobnostnej fantázie. Všakovaké jamy pred domom armády, či kúpalisko bez sietí sú iba vzorom jeho myslenia / ako jeho predchodcov/ , paša náš.




😇 😇 😇
Reply on: TomoSK #13706:
Bývalá zastávka Juh - stred?
Reply on: TomoSK #13706:
Linka 11 a Potočná a chata a Opatová? Asi sa niečo zmiešalo dokopy.
Reply on: Vladimír #13704:
Dlhé Hony: problém je, že je tam Stopka, prednosť v jazde 3x, vlastne to nikdy nie je hlavná ulica. Preto by sa potom patrilo toto zmeniť, lebo to bude zbytočne spomaľovať toľko liniek. Kedysi tadiaľ jazdila len 5 (a doplnková 9), teraz to bude úplne inak.
Reply on: milan005 #13703:
Súhlasím s tebou. Bude to výzva, aby sa bus dokázal preštrikovať. Verím, že to ľudia ocenia. Ak nie, tak sa to vráti na doterajšie hlavné cesty. Inak škoda, že sa nejaká linka neviedla aj po Partizánskej a Cintorínskej.
1 je dobre, len ten "predĺžený úsek" treba zvýrazniť. Pamätám sa keď sa zrušila 22 v roku 2006, a bol problém s jednotkou na stanici. Toto by to 1s odstránila. Ale Vladimír píše, že to nejde. Tak neviem. Potom inverzne číslo linky. Viem, že ľudia by mali čítať, ale pre "prvý pohľad" by to niečo chcelo.
2 jednoznačne treba zastávku pri nemocnici
3 chcelo by to od Istebnícka odkaz "pokračuje na linke 6/16"
7 bude to výzva
23 môj názor je známy, nebude to dostatočné riešenie
24 super
25 môže byť
Pod P6 by spojenie do AOZ nemalo byť, lebo voz nejde do priem.parku
N1 + N2 spojiť
Ja som zvedavý na CP, lebo mi príde, že teraz má Sihoť so Zámostie cez víkend problém, ak 6 nebude jazdiť v "x" a cez víkend len 16 do Kubrej
Reply on: milan005 #13703:
Veľmi si vážim tento príspevok! 🙂 Áno, koncept ako taký vyslovene stojí na nových zastávkach. Stavebne pripravené k 1.9. určite nebudú, budú však vyznačené dopravným značením a označené označníkom. V záujme zrýchlenia ramena Juh - Sihoť došlo ešte k dodatočným úpravám nočnej linky N2, ktorá nepôjde po Derkovej.

Prejazdnosť - bez hanby priznám, že som odchovaný na sieti košickej a prešovskej MHD. Na MHDčkách, ktorá jazdí už v súčasnosti po takých lokalitách a uličkách, aj s kĺbovými autobusmi, že aj návrh nových trás po uliciach ako je Lipová, Kožušnícka, Bavlnárska či Jána Derku je len slabým odvarom a oproti Košiciam či Prešovu sa stále jedná o pomerne konzervatívne miesta. Som naučený na to, že autobusy jazdia aj po obojsmerných uliciach, ktoré sú široké akurát na autobus - ľudia sú naučení a zvykli si. Som naučený, že autobusy jazdia po ohromných kopcoch, či je zima alebo leto, vodiči sú naučení a musí byť veľmi zle, aby MHD stála. Som zvyknutý, že sa s klbákmi či nebodaj 15-metrákmi jazdí aj po dedinách a vidieckych uličkách. Tu sa krúti nosom nad niektorými odbočeniami či už len nad Saratovskou za zimy. Nevnímam to ako niečo vyslovene negatívne, ale skôr strach z neznámeho, na čo vodiči jednoducho nie sú zvyknutí. Tam, kde by mohlo dochádzať k problémom s prejazdnosťou, sa ulica vyparkuje na jednu stranu. Zopár perličiek, ktoré mi napadli ako prvé, prikladám do príloh. Sme totiž v meste, je to prevádzka mestskej hromadnej dopravy, a akonáhle sa budeme strániť akýchkoľvek odbočení, kde treba dávať prednosť, rezignujeme na dobrú obsluhu prakticky kdekoľvek mimo hlavných ťahov, a to jednoducho nie je dobré.

Len krátka reakcia k jednotlivým bodom:
2 - Biskupice cintorín otoč je naprojektovaný tak, aby bol prejazdný autobusom. Stačí parkovať v chlieviku, na čo by mala dohliadnuť MP. Tak, ako na Potočnej.
11 - rozsah k chate bol vysvetlený Vladimírom, ja len načrtnem z CP, že na Potočnej bude prestoj 5 minút, autobusy ho budú čerpať tam, kde kedysi linka 21. Vďaka tomu bude možné zájsť až hore na chatu. Pribudne nástupište zastávky Opatová, námestie v smere jazdy z Potočnej, nestane sa teda, že centrálna časť Opatovej príde o spojenie.
23 - nahradia sa súčasné 30 až 40-minútové výpadky do súvislej 15-minútovky.
24 - LOT... bola vznesená požiadavka na to, aby sa vymyslelo alternatívne riešenie pre otáčanie sa autobusov pred bránou LOTky tak, aby sa neotáčali cúvaním. Po zvážení aktuálnych okolností a s ohľadom na zjednosmernenie ulice Belá sa uskutočnili skúšobné jazdy aj tadiaľto, a pristúpilo sa k riešeniu, že spoje l. 24 na šiestu do Tesca a dnešnej l. 2 na siedmu do LOT sa spoja do jedného, pričom obe pôjdu po trase Sihoť - AS - Tesco - Biskupice Belá - LOT. V opačnom smere po 14. a po 15. to zas bude ako závlek, teda z Tesca pôjde cez LOT a od Beckovskej sa napojí na svoju trasu. Frekvencie cestujúcich tam nie sú silné, zachádzka je to trojminútová, tak sa to akceptovalo ako prípustné riešenie.
P5 - odchod na šiestu z Old Heroldu 5:31, malo by to chytiť všetky spoje PAL.
P7 - príchod Biskupice, nám. 22:20, teda bude potrebný asi drobný posun spojov PAL, najmä Beckova do 5 minút. Čo sa týka SAD, správy ciest, či smetiarov, na sedmičku sa bude dať dôjsť na Kožušnícku/Bavlnársku, prípadne netreba zabúdať, že sa dá odviezť aj cez Záblatie spojmi 6>3 (16>3). Je to len o pár minút navyše a dopyt sa môže takýmto spôsobom rozložiť.

Jána Halašu - 48°52'41.2"N 18°02'23.2"E v severnej časti cintorína, na úkor niekoľkých málo obsadených parkovacích miest.
Tá zastávka Jána Halašu bola niekde nejako odkomunikovaná? Lebo ma to akosi obišlo. Ako rozumel by som jej len neviem si úplne predstaviť kde by sa tam zastavovalo a akú hlučnosť by spôsobili rozbehy do toho kopca pre obyvatelov najbližších bytoviek.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.