Reply on: david11 #254649:
Ja som nikdy nepodporoval myšlineku úrovňovej pomalodráhy v Petržalke. Mohli tam byť viaceré mimoúrovňové križovania. Netvrdím ale, že úrovňové križovania znemožnia dosiahnuť rovnakú rýchlosť. Dá sa to. Ale na úkor plynulosti cestnej dopravy. Ak chceš preferovať električku, musíš ju preferovať voči niečomu inému. To iné automaticky bude viacej obmedzované. Preferencia niečoho funguje na úkor niečoho iného. To treba jasne povedať, že ideme obmedziť autá. Ak ich mesto obmedzí, prosím.


.
Valec
Na druhej strane, ak by sa bus pruhy v pojazde zrušili, nezhorší sa len situácia pre L98, ale skolabuje križovatka nad pojazdom. Stačí sa prísť pozrieť popoludní na takmer súvislý prúd áut z Prievozskej, ktoré sa vďaka prázdnemu bus pruhu plynulo pripájajú na Bajkalskú smer R7. Križovatka ich síce dávkuje, ale nakoľko prichádzajú z troch smerov (od Miletičky, od Pažítkovej aj z otočky) a dopĺňajú to autá zo Starej Prievozskej, stále ich je dosť. Ak by sa nepripájali do prázdneho bus pruhu, ale do plného prúdu áut od Trnavskej, tak sa začnú kopiť hore. Smer na Trnavskú je slabší, ale aj tam je tých vozidiel dosť.
Čiže ten bus pruh má presne tej istý význam, prečo sa svojho času zriadil bus pruh na konci Mosta SNP, kde mali problém s pripájaním vozidlá z nábrežia. Jeho zriadením sa zlepšila situácia tak pre autobusy, ako aj pre autá.
BTW, v čase zriadenia bus pruhu na Bajkalskej jazdila L98 v intervale 6 minút a dopĺňala ju L74 s 12 min. a nezabúdajme aj na jeden spoj za hod. linky 201435, teda dokopy 16 spojov/hod. v špičkovej hodine. Podmienka na zriadenie teda splnená bola, žiadna podmienka na zrušenie neexistuje. Navyše podmienka na zriadenie hovorí o 10 spojoch za hodinu, a tie tam sú aj dnes.