Reply on: david11 #254569:
R7 vôbec nestojí kvôli 300 metrovému bus pruhu v podjazde na Bajkalskej, na to je príliš dlhá (rozumej, ak by bus pruh bol normálnym pruhom plným áut, stále by bola kolóna zasahovala aj na R7, akurát by končila o kus ďalej). Problémom je tu množstvo áut otáčajúcich sa ponad podjazd, ktoré sa vzájomne blokujú s idúcimi na Prievozskú, vytvárajú kolónu až po severnejší výjazd z Drudopu (nezriedka až po zastávku Prístavný most), vďaka čomu má trojpruhová Bajkalská v tomto úseku len jeden voľný pruh pre smer do pojazdu (a autobus sa musí predrať, aby sa do bus pruhu vôbec dostal).Na druhej strane, ak by sa bus pruhy v pojazde zrušili, nezhorší sa len situácia pre L98, ale skolabuje križovatka nad pojazdom. Stačí sa prísť pozrieť popoludní na takmer súvislý prúd áut z Prievozskej, ktoré sa vďaka prázdnemu bus pruhu plynulo pripájajú na Bajkalskú smer R7. Križovatka ich síce dávkuje, ale nakoľko prichádzajú z troch smerov (od Miletičky, od Pažítkovej aj z otočky) a dopĺňajú to autá zo Starej Prievozskej, stále ich je dosť. Ak by sa nepripájali do prázdneho bus pruhu, ale do plného prúdu áut od Trnavskej, tak sa začnú kopiť hore. Smer na Trnavskú je slabší, ale aj tam je tých vozidiel dosť.
Čiže ten bus pruh má presne tej istý význam, prečo sa svojho času zriadil bus pruh na konci Mosta SNP, kde mali problém s pripájaním vozidlá z nábrežia. Jeho zriadením sa zlepšila situácia tak pre autobusy, ako aj pre autá.
BTW, v čase zriadenia bus pruhu na Bajkalskej jazdila L98 v intervale 6 minút a dopĺňala ju L74 s 12 min. a nezabúdajme aj na jeden spoj za hod. linky 201435, teda dokopy 16 spojov/hod. v špičkovej hodine. Podmienka na zriadenie teda splnená bola, žiadna podmienka na zrušenie neexistuje. Navyše podmienka na zriadenie hovorí o 10 spojoch za hodinu, a tie tam sú aj dnes.
.
Mhr1