priebežná konečná alebo nie, to je úplne jedno. Podstatné je, že pre cestujúceho by to malo byť na jednom cestovnom poriadku, s jednou tarifou, čo najmenej prekážok, a to je podľa mňa takto:
1. polokružná linka: má jednu konečnú, na jeden lístok sa človek môže odviesť dokola. Na transparente má cieľ ale aj "priebežnú konečnú" (protipól linky). A to by sa týkalo liniek 4 (ak ide do Opatovej), 5, 6, 12,13,27 a 50.
2. linka má číslo inverzne zobrazené, ak má zachádzku, skrátený alebo predĺžený spoj oproti väčšine (2 do LOT, 3 do AOZ, 4 po Sihoť, 5 po SAD, 6 do Priem.parku, 7/17 polokruh, 12 končiaca na Novinách, 27 idúca po SAD.
3. treba spraviť pasport zastávok MHD a podľa toho ich do budúcna rekonštruovať. Draxter to tu už písal, nejde len o kasseláky (to by už mala byť psia povinnosť vždy), ale o mobiliár a rozsah informácií.
4. schéma MHD v každom vozidle a na každom označníku
Bez tohto sa vpred nepohneme, hoci sa urobilo kusisko roboty ohľadne CP, prekladov, nástupu všetkými dverami či Wi-Fi (aj tam sú nedostatky).
1. polokružná linka: má jednu konečnú, na jeden lístok sa človek môže odviesť dokola. Na transparente má cieľ ale aj "priebežnú konečnú" (protipól linky). A to by sa týkalo liniek 4 (ak ide do Opatovej), 5, 6, 12,13,27 a 50.
2. linka má číslo inverzne zobrazené, ak má zachádzku, skrátený alebo predĺžený spoj oproti väčšine (2 do LOT, 3 do AOZ, 4 po Sihoť, 5 po SAD, 6 do Priem.parku, 7/17 polokruh, 12 končiaca na Novinách, 27 idúca po SAD.
3. treba spraviť pasport zastávok MHD a podľa toho ich do budúcna rekonštruovať. Draxter to tu už písal, nejde len o kasseláky (to by už mala byť psia povinnosť vždy), ale o mobiliár a rozsah informácií.
4. schéma MHD v každom vozidle a na každom označníku
Bez tohto sa vpred nepohneme, hoci sa urobilo kusisko roboty ohľadne CP, prekladov, nástupu všetkými dverami či Wi-Fi (aj tam sú nedostatky).
MA MHD
Hlavne je potrebné, aby dopravca zdokonalil svoje hlásenia a vývesky, aby neboli mätúce. V Opatovej sa to ľuďom vysvetlilo a myslím, že sa tie priebežné konečné aj osvedčili. Väčšina komplikácií s nimi vzniká len vďaka nesprávnym hláseniam a výveskám, čo sa ale dá zmeniť.
Ale verím, že postupne sa veci pohnú. Úprava hlásení na Novinách a namaľovanie zastávky J. Zemana už boli podstatné zlepšenia. Keď som to včera uvidel, zostal som úplne v šoku ? . Pôjdem sa tade ešte previesť raz, lebo od septembra to asi na čas možné nebude.
Jedine, že by sa nejak zabezpečilo otáčanie na ul. J. Zemana počas rekonštrukcie Karpatskej.
Mimochodom, na stránke visittrencin.sk je stále mapa, na ktorej nieje zakreslený ani nový most, s platnosťou od 7.1.2014. Takže nemotáme len domácich, ale aj turistov ? .
http://www.visittrencin.sk/mapa-liniek-mhd