Reakcia na: draxter #7240:
veru sa s tým dá celkom súhlasiť, človek chce na jednej strane kvalitné spojenie (t.j. v TN v špičke 10min), na druhej strane sa nie vždy dá slušne preložiť linka s linkou, a ešte k tomu aj kapacita vozidiel. Možno ak by sa dali čítačky ku všetkým dverám, skrátila by sa jazdná doba linky 1 pod 30 min, čo vidím ako zásadnú vec pre správne obehy kĺbových vozidiel. Tie by som riešil prejazdmi po linkách zo spoločných konečných (Juh II - Zlatovská - Sihoť IV), kde je možnosť odísť aj na inej linke ako vozidlo príde.Nočák je v piatok dobre využívaný, ale tiež podľa mňa stráca na atraktivite tým, že vlastne slúži len pol mestu od centra na Juh, pričom Sihoťár sa dostane len na stanicu - ďalej už nie. Ja tiež navrhujem zachovať súčasný rozsah nočnej dopravy, ale konečná nech je na Juhu alebo na Sihoti, aby sa dalo aj opačným smerom cestovať po meste. ?
milan001
1. z Juhu II musí ísť bus každých 10min, večer aspoň každých 20 min
2. zo Sihote by tiež mal ísť bus každých 10-15min, večer aspoň 20 min
- keďže pri navrhovaní trasy by mali byť spájané končené zastávky s približne rovnakou frekvenciou, ideálne spojenie je Juh II - Sihoť IV (dnes realizované linkou 8 a doplnkovo linkou 21), prípadne spojenie Juhu II a stanice (linky 1 a 22).
- využitie kĺbových autobusov je celodenne najvýhodnejšie práve na trase Sihoť IV-Juh II (8), stanica-Juh II, v čase dopravných špičiek aj na linke 15. Otázna je vzájomná konkurencia liniek 8 a 22 v úseku Juh II-centrum. Neviem, ako sú vyťažené kĺbové autobusy na linke 22 v jednotlivých častiach dňa. Taktiež rátať s tým, že bude zrušené nezmyselné zdvojenie na linke 18 a 8 (t.j. odchody zo Sihote 3 min po sebe). Klesajúci počet cestujúcich na linke 2 by som zohľadnil pri linke 24. Až na posledné 2 zastávky majú totiž totožnú trasu. Preto by som možno urobil toto:
- linka 2 bude slúžiť len pre spoje do Nozdrkoviec
- linka 10: keďže cez Biskupice ide dosť spojov PAL, prioritu by mala mať oblasť Novín, Karpatskej a Biskupickej ul. Uvažoval by som preto nad presunom niektorých spojov linky 2 do linky 10 aj cez víkend (každý druhý) a aj cez pracovné dni (súčasný počet 4 spoje je nedostatočný). A odstrániť akýkoľvek súbeh liniek 2,10 s linkou 24.
- linka 24: prípadne sa navýši tam, kde sú spoje liniek 2 a 10 nevyužité v koncových zastávkach
Už sa to tu debatovalo, nočná linka by naozaj mala byť preto, aby sa spojenie cez mesto dalo realizovať v oboch smeroch, niečo ako N8 so stanicou by bolo ideálne.
Rád si vypočujem kritiku. ☺