Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na #7147 od Juraj:
"To je vždy vtedy, keď sa rôzne analýzy robia vyslovene od stola a nezohľadňujú sa miestne podmienky."
Draxter, toto si napisal prave Ty? A akym sposobom by sa analyzy mali podla teba robit? Ak mas realne fakty napriklad o pocte spojov za den na nejakej linke vykonanej napr. pred mesiacom, vidis inu alternativu ich vyhodotenia ako "od stola"?

Mas s presnym realnym cislom zistenym objektivnym technickym zariadenim a analyzovanym na odbornom certifikovanom pracovisku prist niekde na zastavku alebo do krcmy a niekoho sa opytat "myslite si, ze 14-teho aprila na tejto linke nebolo vykonanych 84 spojov?" A ked ti babicka na zastavke alebo stamgast pri pive povie, ze nie, ze ich bolo vykonanych len 79 alebo 52, budes to bez dokazu spochybnovat?

Alebo ked objektivna analyza vykonana objektivnymi technickymi prostriedkami vyhodnotena na PC
"za stolom" preukaze, ze od pondelka do piatku sa za 5 pracovnych dni prepravi zo Sihoti na Juh v spickovej hodine napriklad medzi 14-tou a 15-tou hodinou 748 cestujuich, ze ti studentka na zastavke alebo niekto iny na bowlingu vyvrati, ze ich bolo 752, lebo videl styroch, ktori isli na cierno a preto je zistene cislo nedoveryhodne?

Alebo ked objektivna analyza "za stolom" ukaze, ze pocas spickovej hodiny sa prepravi zo Sihoti na Juh 752 cestujucich, ako druhy v poradi je najsilnejsi smer je zo Zamostia na Juh s 523-timi cestujucimi, ze to mozes spochybnit len preto, ze tieto realne cisla boli analyzovane od stola? Ze su tieto cisla napriek realne zistenemu poctu predanych listkov a oznacenych dopravnych kariet nepravdive? Len preto, ze nejaky miestny poslanec alebo uradnik to bude spochybnovat a tvrdit, ze to nie je pravda, ze najviac spojov treba dat z Kubrice do Nozdrkoviec?

Ina vec je brat do uvahy ciastocne nazory na miestne podmienky nie pri analyze minuleho stavu, ale pri navrhu nejakych novych buducich rieseni. Ale samotne analyzy uz realne v minulosti vykonanych a fyzicky nezmenitelnych podkladovych technickych udajov by prave kvoli politickym a inym neodbornym zasahom nemali byt odborne analyzovane inak ako "od stola".
Reakcia na: Juraj #7155:
A musim neskromne doplnit aj sam seba. Nebyt niekolko nadsenych odbornikov z mojho kolektivu tu v nasej SADtn, ktori sa do tejto (z mojho pohladu 10-rocnej sice "historickej novinky"), uplne "zazrali" a nerobia to len za cislo na vyplatnej paske (jeden z nich je na tej fotke), ale z ich pohladu sa chytili historickej sance pohnut tunajsiu dopravu kus dopredu, stale by sme boli na urovni "mejkapovych" zmien.
Reakcia na: S499.1023 #7152:
Igor, poznas ma a vies, se mi je velmi tazko napisat, ze od roku 2002 "ma" predbehlo nielen Brno, ale dokonca aj Ukrajina... Ale tiez vies, ze dokopat do tohoto aj toto "trencianske" = "EM........cke riesenie" musim v tunajsej dobe a tunajsich pomeroch povazovat za svoj obrovsky uspech. (Inak by som nikdy nemal tu "odvahu" sa s tym na inych forach pochvalit...)
Reakcia na: Mike #7150:
1/ Zial nie hudba buducnosti, ale hudba minulosti. Toto, co tu s jednym dodavatelom este len zavadzame v roku 2012 som uz rutinne vyuzival na mojom predchadzajucom posobisku s inym dodavatelom uz v roku 2002... Naviac vtedy aj vratane technickych parametrov, ako spotreba, tlak oleja, napatie v elektrickej sustave (36 parametrov) atd... nepisem dalej, aby som sa zas nemusel rozculit...
2/ Ale aspon tato (z pohladu mojej minulej praxe) redukovana verzia uz konecne tu v Trencine nie je hudba minulosti, po 10-tich rokoch je to nielen pre mna uz aj v Trencine uz koncne realita! Dohodnite sa s Milanom na nejakej exkurzii, budete sa mat na co pozerat. Max 10 ludi kvoli priestoru, ak bude zaujemcov viacej, musime to urobit na viac krat.
3/ Brno nastupilo v tej dobe sice az po Ziline ale - ako to spravne z pohladu vyvoja ma byt - system zdokonalilo a rozsirilo o "stavanie dopravnej cesty v realnom case" (odbornici vedia, co tento terminus-technikus znamena) a medialne spristupnenie parcialnych prvkov pre verejnost cez webove rozhranie.
Reakcia na: S499.1023 #7152:
Krym tiež sledujem, len v čase keď som písal príspevok mal výpadok tak som to sem nechcel dávať že ak by nešiel dlhšie ?
Reakcia na: Mike #7150:
Alebo napríklad na Kryme ? :
http://krym-tr.com.ua/guest

Alebo napríklad u "nás":
http://poloha.vozu.cz/ (Toto je verejná verzia, kde vidieť len polohu hnacích vozidiel, my tam toho vidíme viac, rýchlost, rýchlostný profil, históriu, okamihy prekročenia hranice, spotrebu elektriny...)
Reakcia na: Juraj #7147:
Asi tak, veď keď pozrem staré foto, tak tie zastávky vždy boli vymaľované aspoň na 2 Ikarusy. Potom nebol problém zájsť a vyjsť znich. Nie ako to, čo je napr. na Hodžovej medzi autami.

To je vždy vtedy, keď sa rôzne analýzy robia vyslovene od stola a nezohľadňujú sa miestne podmienky.

Perfektná foto.
Reakcia na: Juraj #7149:
Ja viem, že je to hudba budúcnosti a v súčasnosti by to bolo pre bežných cestujúcich asi zbytočné, ale tá online poloha vozidiel je už niekde aj verejne prístupná, napr. v Brne:

http://www.sotoris.cz/
príp. na mape je to najlepšie tu
http://mhd.zolex.eu/
Jedna fotka mimo diskusiu. Takto vyzera nas dispecing, kde je mozne o.i. sledovat pohyb autobusov v realnom case, vyhodnocovat obsadenost, nadbiehania, meskania a kopu dalsich zaujimavych veci.
https://picasaweb.google.com/sadkatrencin/Dispecing_15maj2012#5743009356466299986
Reakcia na: draxter #7138:
A ked niekomu dojde aj to, ze aj cela trencianska MHD-cka, je problem pre ludi, ktori nie su miestni - posunieme sa o krok dopredu...
Reakcia na: draxter #7121:
Mas pravdu. Aj preto som ja toho nazoru, ze ak nemaju vymalovat vodorovne znacenie minimalne 5 m pred "oznacnikom" a 30 m za nim, nech rasej nemaluju nic, lebo nas oberaju o miesto.
Skúste túto faktografiu poslať na MÚ mestskej hromadnej a maslovej odborníčke, a že nech sa kukne do šuflíku, či tam náhodou nemá zaplatenú optimalizáciu. Možno keby to musela zo svojich peňazí ...
Opačne z Juhu (nebudem udávať z ktorého, každý vieme ktorá linka z kadiaľ ide: 8 a 21 Juh II, 18 Juh I a 28 Juh III, vynechávam opäť 50)
05: 25(8) 30(28) -2 spoje po sebe a potom medzera 40 minút,
06: 10(21) 50(8) - medzera 40 minút
07: 00(28) 50(8) - 2 spoje za 10 minúť a medzera 50 minút!
08: 10(21) 15(18) 50(8) - 3 spoje za 25 minút a 35 min nič
09: 00(28) 15(18) 50(8) - 3 spoje za 25 minút a 35 min nič
10: 10(21) 50(8) - 40 minút medzera
11: 00(28) 15(18) 50(8) - 3 spoje za 25 minút a 35 min nič
12: 10(21) 15(18) 50(8) - 3 spoje za 25 minút a 35 min nič
13: 00(28) 15(18) 50(8) - 3 spoje za 25 minút a 35 min nič
14: 10(21) 15(18) 50(8) - 3 spoje za 25 minút a 35 min nič
15: 00(28) 15(18) 50(8) - 3 spoje za 25 minút a 35 min nič
16: 10(21) 15(18) 50(8) - 3 spoje za 25 minút a 35 min nič
17: 00(28) 50(8) - 2 spoje za 10 minút a 59 minút nič!!!
18: 10(21) 15(18) 50(8) - 3 spoje za 25 minút a 35 min nič
19: 00(28) 15(18) 50(8) - 3 spoje za 25 minút a 35 min nič
20: 10(21) 50(8) - medzera 40 min a po 20:50 vôbec nič
Kedy sa konečne zmení najsilnejší prepravný prúd Sihoť - Juh na použiteľný v každú dennú hodinu? Tieto sídliská s počtom obyvateľov 12.000 a 20.000 spájajú 4 linky: 8,18,21 a 28 (nočák 50 len jednosmerne a vynechám ho z porovnania). Pozrite na tie diery v obsluhe, ktorá práve v rokoch 1997-2000 bola ukážková:
Odchody zo Sihote IV cez víkend:
hodina: minúta(linka)
05: 24(21) - medzera 46 minút
06: 10(28) 17(8) 54 (21)
07: 17(8) 45(18)
08: 17(8) 30(28) 45(18) 54(21)
09: 17(8) 45(18)
10: 17(8) 30(28) 54(21)
11: 17(8) 45(18)
12: 17(8) 30(28) 45(18) 54(21)
13: 17(8) 45(18)
14: 17(8) 30(28) 45(18) 54(21)
15: 17(8) 45(18)
16: 17(8) 30(28) 54(21)
17: 15(18) 17(8) - medzera 60 minút!!!
18: 17(8) 30(28) 45(18) 54(21)
19: 17(8) 45(18)
20: 17(8) 30(28) 54(21)
21: 17(8) 47(8)
- je to nepomer mať spojenie v jendu hodinu každých 15 minút a v druhú len každých 30 minút, a poobede aj hodinovú medzeru. Ideálom by bolo 20 min každú hodinu, pokiaľ by sa linke 21 a 18 striedali a nie šli v jednu hodinu ako teraz.
Reakcia na: milan005 #7142:
tam by to chcelo zelenú šípku doľava. Rovnako ako bolo kedysi pri Tatra z Hasičskej na Palackého a zo Štefánikovej na Rázusovu.
Reakcia na: draxter #7141:
A dabnejsie mohli priebezne prechadzat aj busy v smere z Elektricnej ku gymplu (ako chodi L21 + primestske) co podla mna dost urychlovalo premavku. Teraz tam byva cervena, tiez sa mi to moc nevidi...Mozno je to bezpecnejsie, ale zbytocne zdrzanie uz v beztak upchatom meste
Reakcia na: kamaquashy #7140:
pod tým mostom to ide na dva cykly:
1. prvý je, že zelenú dostane bus odbočujúci ku gymplu a všetko ostatné má červenú. To preto, že zelenú má aj chodec idúci prechodom od trate na ostrovček ku gymplu - je tam dopytové tlačítko.
2. je, že zelenú majú priame smery ako vravíš. Ale aj mne sa zdá, že to bývalo inak, lebo minule som prišiel pod most a mal zelenú bus doľava (cyklus 1) a potom sme mali zelenú obaja (ja priamo aj ďalší bus doľava). Fakt netuším, prečo to je zmenené.

Križovatka pri Tatre je však nezmyselná, mali by tam byť dve semafroy.

PS: tu nešetrilo mesto, ale SSC, lebo to je križovatka na ceste I. triekdy
Reakcia na: draxter #7138:
Mesto asi fakt setrilo kde sa da. Naco mat 2x3 ziarovky , ked mozes mat 1x3+1. ? Ale vazne to bolo kedysi lepsie. Takisto semafory pod mostom, ked bus odbaca z kniezata Pribinu ku gymnaziu. Kolkokrat je vsade cervena, iba smer z pribinovej na elektricnu ma zelenu. Opacny smer stoji. Preco vtedy semafor nepusti aj autobus do lava? Kedysi to tak bolo, potom to zatrhli. Autobus tam stoji zbytocne cca 1,5 minuty. Vela veci tu nedava logiku. Ale to je tak ked o vsetkom rozhoduju ludia, ktori ani nevedia ako to vyzera. Vzdy, ked sa riesi nieco z premavkou, podla mna by bolo dobre, keby mesto oslovilo aj soferov MHD, PAL, zachranarov, PMJckarov, hasicov, ale priamo soferov s anketnou otazkou, co a ako. Myslim si ze by sa to zmenilo k lepsiemu. Oni sice rokuju. Ale rokuju ludia, ktori v tej premavke nebyvaju.
? este som na spominanej krizovatke vcera videl genialnu somarinu suvisiacu s autobusom:) : pri fontane pred kniznicou stalo kopu turistov,zo Sihote prisiel zajazdovy autobus ,zastal na cervenu,oni hned cez vsetky pruhy hufne ze idu nastupit, v tom zelena a vodic musel tahat na Hasicku,to ste mali vidiet tu paniku tych ludi a ze je tam premavka ich netrapilo...ale ako sa dohodli ze kde nastupia?-ci ich presne tam vylozil?!...to neviem...no na takom mieste-klobuk dolu ?
Reakcia na: Marek6283 #7137:
to je fakt problém pre niekoho, kto nie je miestny. Naviac, kedysi tie semafory zo Sihote mali dva rady, jeden doľava a druhý rovno+doprava. Nechápem, prečo sa to menilo na súčasný dementný stav so zelenou šípkou, ktorú je naviac v istom momentne nie je vidno pre stĺp, čo je pred semaforom. Aspoň keby bola aj hore, nielen na spodku.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.