Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Páni, prichádzam s niečím revolučným, čo by ma ako občana sídliska Juh potešilo. Keďže však ešte nestojí druhý most a ani nie je vybudované predĺženie ul. gen. Svobodu dole ku komínu na Východnú, ideálny stav nšaj MHD by bol takýto:

Juh II
15 Juh II - Inovecká - Zlatovská 30/60/60 všetko harmoniky
22 Juh II - Soblahovská - stanica - Max - Sihoť IV 20/30/30 všetko harmoniky
25 Juh II - Inovecká - Soblahovská - nemocnica - Belá 60/60/60

Juh I
5 Juh I - Dlhé Hony - Zlatovská - Záblatie - 30/60/60
11 Juh I - Dlhé Hony - stanica - Max - Kubra - Kubrica -60/60/60
18 Juh I - nemocnica - Rázusova - Sihoť IV -60/60/60

Juh III
23 Juh III - Inovecká - žst 60/60/120
28 Opatová - Sihoť IV - Rázusova - žst - Električná - Juh III - 60/60/120

ostatné mč
2 Nozdrkovce - Biskupice - nemocnica - žst - MAX - Kubra 60/60/120
10 Biskupice - Noviny - nemocnica - Slovlik - Orechové - Istebník - Zlatovce 60/60/120
24 Sihoť IV - Rázusova - žst - nemocnica - Belá 60/60/60

doplnkové linky:
6 Sihoť IV - Rázusova - žst - Zlatovská 30/60/-
7 Kubrica - Kubra - žst - Zlatovská 60/-/-
9 Juh I, II - Inovecká - Old Herold - AOZ 60/-/-
17 Juh I - Dlhé Hony - stanica 60/60/-

nočná linka:
50 Juh II - Dlhé Hony - žst - Rázusova - Sihoť IV - Kubra - žst - Dlhé Hony - Juh II
Teraz trochu oprávnenej kritiky pre imhd:
a) explorer stále nezobrazuje staršie mapy schém MHD
b) pri prezeraní fotogalérií sa často stáva, že fotka sa prehodí, ale popis ostávazo starej (už ma to riadne štve)

Snáď sa to napraví, lebo takto ma to nebaví ani pozerať... ?
Reakcia na: Marek6283 #6992:
Myslim si, ze je to zbytocne. U nasich starsich kolegov s pochopenim urcite nemozes ratat. Som zistil uz davnejsie. ?
Reakcia na: Marek6283 #6992:
Potvrdzujem túto skutočnosť ? a kto neverí, raz uverí, keď ma uvidí s tebou vo voze, dám si tam napravo takú ceduľku s menom, ako máš aj ty ?
Veru mame taky kus u nas,najcastejsie jazdi na linke TN-BB. (pre starsich kolegov co citaju tieto prispevky,mam jedno upozornenie,kedze doslo zase k nepochopeniu ? : marek6283 NIE JE MarekPB_B961E ,i ked sa pozname...).
Reakcia na: richards #6990:
Kedy presne v minulom roku bol zakúpený, to ti povedať neviem (tipujem leto). Ale podľa ŠPZ je zrejmé, že do prevádzky bol zaradený spolu s najnovšími mestskými Crossway-mi LE, t. j. v októbri 2011 ?
kedy sa kupil tento krasavec?
http://www.sadtn.sk/?redirect=photo&path=cms_object/photo/1307_img1_b.jpg

Dufam ze bude chodit do Chorvatska v lete namiesto starej karosičky... ?
Reakcia na: Marek6283 #6988:
Nevystupovala na ten pohovor pri nemocnici? 😃
Prisla Zima,i ked nie ako v ruskom filme,no vonku (-9 `c),odmietali my pracovat valce na zadnych dveroch a ohriat vnutro autobusu cele rano bol problem,kazdy uzimeny a v tom mi oci padnu na kocku v minisukni(no pasovalo jej to a oci potesila) ,reku hned mi je teplejsie a ak chcete aj kurenie vypnem ? ,este ked vystupovala kazdy krutil hlavou,ta musela ist minimalne na pohovor sekosky ? ?
Reakcia na: kamaquashy #6986:
Ak by to bola "teskolinka" kľudne, lenže toto je linka MHD, a je síce určená pre potreby nakupujúcich, ale má aj širšie dopravné využitie. Práve s ohľadom na budúce oslabenie linky 2 v jej prospech by som ju nemenil cez Električnú. Ale nevylučujem nejaký zrýchlený spoj ráno, hoci teraz tam jazdí kĺb, nie? Tak to by mohlo stačiť. Ak by ale mal byť súbeh L2 a L24 tak ako dnes, tak potom súhlasím po Električnej. Myslím si však, že cieľom je šetrenie km, a tak sa tam, kde dnes ide L2 aj L24 nechá len jedna (24).

Ad stanica: nech si cestujúci ráči otvoriť oči, veď majú už riadne označené označníky, na stanici dokonca okrem farby ešte naviac aj smer (!) a vozidlá majú riadne trasnparenty s trasou a konečnou hrubým. Tento argument už neberiem, v 2003-ťom možno, ale nie teraz. A posledná možnosť je vždy ešte dať otázočku na vodiča ak je cestujúci cezpoľný, negramotný, analfabet, slepý, ide prvý raz MHD do Lauga alebo je debil. ?
Reakcia na: milan005 #6985:
kludne moze chodit aj opacne, co znamena, ze zo stanice by isla hned do lauga, lenze potom z lauga by isla cez sihot na stanicu. Len viem, ze v inych mestach (zahranicnych) tam kde som robil vzdy autobus ktori chodil k nakupnemu centru tam aj zacinal aj koncil svoju linku. ?
Reakcia na: kamaquashy #6984:
Tvo navrh pre L24 je asi najlepsi, mozno aj preto ze nou dost casto chodis do prace. Ak by chodila tak ako vravis usetril by sa cas aj kilometre. Prakticky by obsluzila celu Sihot, od Radegastu na Vyskumak daleko neni, malu nevyhodu vidim ze ti co by isli zo stanice do lauga by sa museli previezt aj cez celu Sihot, ale vyhodou je zase ze by neboli zmeteni, kedze takto sa niektori odvezu tak ci tak cez celu Sihot lebo vecne si myslia ze ked je to 24 tak ide do Lauga a je im jedno ktorym ide smerom
Reakcia na: draxter #6982:
Celkom sa mi to pozdava, uvidime, ako to dopadne nakoniec. Ja by som este zmenil linku 24 na okruhovu linku, ktora by zacinala pri laugu, isla po elektricnej, hasicskej, stanici, pokracovala by ale na stefanikovu ulicu ako linka 1 a cez rampy pri bille by isla na sihot, okolo radegastu na zilinsku, povazsku, stadion, OA, hasicska, elektricna, laugo. Myslim si ze by to bolo lepsie aj pre navstevnikov nasho mesta, pretoze by sa dostali do lauga a nemylili si zastavky na stanici, co je na dennom poriadku. Myslim si ze cez mesto je zbytocne chodit linke 24, okrem zastavok gymnazium a legionarska, by to obsluzila linka 25. A posilnil by som 24 aj 25 hlavne v case od 08:00 - 16:00, aj cez vikendy. Ved uvidime ako to bude.
chcel by som sa spytat ako je to s platnostou isic karty na vydanie studentskej zlavy .. nakolko mam platny isic a uz sa mi 2x stalo ze mi sofer nedal zlavu nakolko tam nemam dajaku nalepku .. ale platnost isickarty je v poriadku .. mozete mi povedat ako sa mozem v takomto pripade branit ... a kto moze kontrolovat tieto karticky .. dakujem za odpoved
Reakcia na: milan005 #6981:
L8 cez Električnú: áno, semafóry môžu byť problém, v mojom návrhu by však z osmičky bolo len torzo s pár spojmi v špičke. Ale ani po Soblahovskej by som sa nebránil.
L22: presmerované L22 by nahradila plnohodnotne L8, jazdila by aj cez stanicu zadom cez Pod Sokolice, čiže by vynechala časť nazývanú starás Sihoť a premávala by po Soblahovskej namiesto L17, čím by spojenie zo stanicou zostalo. Vyššia frekvencia spojov na L22 v porovnaní s L17 by túto ulicu lepšie využila.
L18: zvažoval som aj, či ju nevrátiť na Soblahovskú, lebo teraz premáva zbytočne veľa liniek po Legionárskej, potom by Soblahovská mala L18 a 22. Sihoť by po obmedzení L2 a L8 skrátení linky 18 asi len s náhradou v podobe L22 nestačila.
Zrušenie účelových liniek: v rannej, prípadne poobednej špičke by som ich zachoval, lebo ak by si zrušil L9,16,19, tak sa do AOZ nedá dostať nijako. Potom jedine tam zaviesť niektorú riadnu linku. Samozrejme, za rozumné prestupy som, aj za zrýchlené spoje (ktoré by sme konečne mohli vyznačiť aj v cestovom poriadku).

Kvorkova L10. áno, Opatová n/V má dokonca žel. zastávku priamo v obci, zastávku PAL na hlavnej ceste I/69 a linku MHD, ktorá nemusí teda jazdiť na žst. Jej trasa je tiež podľa mňa ideálna, rýchla, a obsluhuje to najpodstatnejšie: zimák,centrum,nemocnicu a Juh.
Reakcia na: draxter #6979:
Len malu vec chcem podotknut, spojenie Juh-Centrum cez Elektricnu rychlejsie ako spojenie Juh-Centrum cez Soblahovsku nieje ani zdaleka, ba aj o dost dlhsie a nesikovnejsie, hlavne vdaka skvelym semaforom. Ale pacia sa mi celkom navrhy vas oboch a to potiahnut L22 az na Sihot, potom mi ale prichadza na um niektoru linku (18) skratit len po byvalu mliekaren, neviem ci by tam bolo mozne otacanie, ale urcite ano, alebo zeby sla z povazskej po Zilinskej a konecnu by mala pri radegaste, aspon by sa trochu odbremenila konecna VUO, kde casto vznikaju kolizne situacie. Niektore veci by sa dali riesit zavedenim dobrej ceny prestupu a to rusenie liniek ktore maju zoapr spojov ako 16, 19, 20, pripadne 7. Myslim ze by to nebol vobec problem zrusit ich v celom rozsahu. A este k tomu kvorkovmu navrhu, linka z Opatovej je zbytocna cez stanicu, ekdze Opatovani na stanicu mozu ist kludne PAL, ktore maju z Opatovej dobru frekvenciu a navyse myslim ze sucasna trasa L21 ma svoje opodstatnenie ze chodi po Elektricnej, lebo nemocnicu, Legionarsku, Smazienku obsluzia spoje Poruby/Dubnice, ktore idu az k Smazienke. L17 by som na Soblahovskej nechal, Soblahovska ma mali liniek a ma dobry asfalt+ziadne spojenie na stanicu by neostalo, to by som nemenil
Reakcia na: draxter #6979:
Môj nárvh linkového vedenia:
L1 Juh I - Inovecká - žst - Kubra 30/60/60
L2 Sihoť - žst - Biskupice - Karpatská - Nozdrkovce 60/120/120 (+ účelové spoje pre LOT)
L5 Juh I - Dlhé Hony - Zlatovská 30/60/60
L6 Sihoť - žst - Zlatovská 30/60/120
L7 Kubrica - žst - Zlatovská (účelové spoje - US)
L8 Juh II - Električná - Sihoť (len v špičke US: zrýchlené po Električnej)
L11 Juh I - Legionárska - žst - Kubrica 60/60/60
L15 Juh II - Inovecká - Zlatovská - Záblatie - Zlatovce - Orechové 30/60/120
L16 Sihoť - žst - Old Herold - Kasárenská - Detské mestečko - Záblatie (US v "x" aj v "a")
L17 Juh I - Legionárska - žst 60/60/-
L18 Juh I - Dlhé Hony - Sihoť 60/60/60
L19 Juh I,II - Legionárska - Kasárenská - Detské mestečko (US)
L20 Juh I,II - LOT (US)
L21 Opatová - Sihoť - Električná - Juh II 60/120/120
L22 Juh II - Soblahovská - žst - MAX - Sihoť 30/30/30
L23 Juh III - Inovecká - žst 30/60/120
L24 Sihoť - žst - Legionárska - Laugaricio 60/60/60
L25 Juh II - Inovecká - Legionárska - Laugaricio 60/60/60
L28 Juh III - Dlhé Hony - žst - Sihoť 60/60/120
L50 bez zachádzky za mosty resp. zachádzka za mosty na konci trasy

Dôvody:
L2: obsluhu v "a" do Nozdrkoviec, inak sa zredujuje. L24, ktorá stojí pri Perle a do Biskupíc je to na skok, prípadne na trase L24 zriadiť zastávku tam ako je dnes "čierny" prejazd cez trať. Večerné nevyužívané spoje sa zredukujú na linku 10
L8: bude obmedzená len na účelové spoje v špičke, inak dôjde k jej zrušeniu. Na jej úkor prípadne môžu byť posilnené linky 18,22,23 či 28.
L3,13: zrušia sa, ako náhrada sa predĺžia spoje liniek 15 a 16. Linka 16 prevezme tzv. hornú trasu cez krkaháje a linka 15 spodnú. Zefektívni sa obsluha, úspora km po predchádzajúcom krúžení cez celé mesto, pretože L15 sa len predĺži (prípadne len vybrané spoje) a L16 bude presmerovaná. Či bude ponechané ozančenie 16, alebo pôvodné 13, bude jedno.
L15: krúženie cez celé mesto L3 sa skráti tak, že ju nahradí predĺžená L15, premávajúca aj v "a" miesto zrušených spojov linky 3, a časti linky 13
L17: presmerovanie do trasy linky 11, dokonalý preklad
L18: okolo nemocnice premáva L2 a 24, to postačuje. Linku 18 presmerovať teda stredom sídliska Dlhé Hony a zatraktívniť ju
L19: preberie obsluhu aj sídliska Juh I, ušetria sa spoje linky 9
L22: ako písal kvorka, toto riešenie šetrí km, zachováva obsluhu obioch najväčších sídlisk, pričom aj keď dôjde k poklesu na oboch sídliskách, intervalovo to nebude mať na ne dopad. Môže to byť kompletne kĺbová linka aj v "a"
L23 a 28: pri zrušení linky 8 môže dôjsť k doplneniu pre pravidelný celodenný interval a dokonalý preklad

Výsledok: šetrenie + intervaly

Reakcia na: kvorka #6976:
Niektoré zmeny sú zaujímavé, podľa toho čo píšeš by MHD vyzerala takto (pre prehľadnosť uvádzam tvoj návrh:
L1 Juh I - Inovecká - žst - Kubra 30/60/60
L3 Juh II - Zlatovská - Orechové 60/120/120
L5 Juh I - Dlhé Hony - Zlatovská 30/60/60
L6 Sihoť - žst - Old Herold - Zlatovská - Záblatie 30/60/90
L7 Kubrica - žst - Zlatovská (účelové spoje - US)
L8 Juh II - Električná - Sihoť 30/60/-
L10 Opatová - žst - Karpatská - Nozdrkovce 60/120/120
L11 Juh I - Legionárska - žst - Kubrica 60/60/60
L15 Juh II - Inovecká - Zlatovská 30/60/-
L16 Sihoť - Old Herold - Kasárenská - Detské mestečko (US)
L17 Juh I - Legionárska - žst 60/60/-
L18 Juh I - Legionárska - Sihoť 60/60/60
L19 Juh I,II - Legionárska - Kasárenská - Detské mestečko (US)
L20 Juh I,II - LOT (US)
L21 Sihoť - žst - Biskupice 60/120/120
L22 Juh II - Soblahovská - žst - MAX - Sihoť 30/30/30
L23 Juh III - Inovecká - žst 60/60/120
L24 Sihoť - žst - Legionárska - Laugaricio 60/60/60
L25 Juh II - Inovecká - Legionárska - Laugaricio 60/60/60
L28 Juh III - Dlhé Hony - žst - Sihoť 60/60/120
L50 bez zachádzky za mosty resp. zachádzka za mosty na konci trasy

S niektorými vecami možno súhlasiť, avšak moje výhrady sú tieto:
a) linka 21 by mohla ostať kľudne linkou 2, nech nepletieme cestujúcich
b) linku 18 by som presunul buď na Inoveckú alebo Soblahovskú ulicu, pretože podľa tvojho návrhu tade už jazdia 3,10,11,17,18,19,21,24,25 a čiastočne 5,28, zatiaľ čo po Inoveckej len 1,15,23 a po Soblahovskej len linka 22.
c) "tvoju" linku 21 považujem dokonca za zbytočnú v takom rozsahu, súhjalsím s milanom005, radšej by som na jej úkor prípadne posilnil trochu L24, prípadne L10.
d) linku 3 by som nechal jazdiť aj do Záblatia kvôli univerzite
e) spojenie liniek 6 + 13 v tejto podobe nie je vhodné, skôr by som to riešil zachovaním linky 6 premávkou po Zlatovskej a predĺžením jej spojov do Záblatia, naopak zrušením nevyťažených spojov linky 13 zo zvážením ich presunu na linku 3 alebo 6. Linka 6 má v exponovaných časoch dosť cestujúcich, rovnako linka 13 je v špičke až preťažená. Skôr ide o tie večerné spoje. Linka 3 je dobre vyťažená skoro stále, tam by sa zišla posila.
f) u linky 18 je problém so súbehom s linkou 8, toto sa musí odstrániť v smere zo Sihote

Súhlas musím vyjadriť s linkou 8 a 22. Je zrejmé, že dnes sú to najvyťaženejšie linky Trenčína. Linka 22 je skoro kĺbová a linka 8 skoro sólová. Problém je, že veľa spojov linky 22 ide po linke 8 a opačne. Potom idú niekedy 2 prádzne vozidlá. Ak nerátam cestujúcich na Dlhé Hony, tak cestujúcemu z centra je jedno či ide linka 1/22 alebo 8. Markantné je to v "a", keď idú v jeden čas aj L8 a L22. Preto súhlasím s Tebou navrhnutou zmenou, a to je predĺženie linky 22 až na Sihoť a zrušenie spojov linky 8 v čase predĺžených spojov linky 22. Neviem však, či by presmerovanie osmičky na Električnú bolo správna, ale možno by to urýchlilo prepravu na trase Juh - centrum. Zaujímavé riešenie v špičke.

Skúsim teda zlepiť môj návrh
Je to celkom fajn, tá L22 sa mi pozdáva veru. A L17 pokojne viac spojov po Trens a hlavne nech nejdú 5 minút po sebe. ?
Reakcia na: kvorka #6976:
Moj navrh:
V prvom rade zaviest co najnizsiu cenu prestupneho listka.
1-bez zmeny
2-zrusit vecerne spoje, t.j. 20.02a, 20.30x, 20.37a, 21.02a, 21.07x, 21.25x, 21.35a, 22.07x, najmä ten posledny je uplne zbytocny, pretoze z Biskupic nikto nechodi a z ostatnej casti trasy idu na Sihot linky 6, 8, 18, 21, 24 co je obrovsky luxus v jednom case tolko spojov
3-bez zmeny
4-ako hovoris kvorka, ranny spoj dat pod L28 a poobedny pod L2
5-pridat vecerny spoj napr. o 21:22x ako navoz pripadnych ludi na nocnu (AUO?) namiesto L6 a robil by to bus stiahnuty z dvojky ktory robi aj tak prejazd na tu dvojku z pätky a potom naspät na pätku co su zbytocne kilometre
6-zrusit vecerne spoje 21.10x, 22.10x (zabezpeceny by bol prestup z L5 na Sihotarsky smer)
7-bez zmeny
8-bez zmeny
9-bez zmeny
10-bez zmeny
11-uprava casov na linke medzi zastavkami lebo momentalne je to tak ze v smere Juhu bus po stanicu nestiha ani cez vikend nieze to v spicke a smerom z kubrice ma najprv casu casu, musi vystavat po zastavkach a za gymplom uz nestiha ist nacas ani keby co robil
13-zrusit zachadzky do Kubrej/k Bille(prestup)
15-bez zmeny
16-zrusit uplne(L3,9 potom prestup smer Sihot)
17-mierna uprava casov aby bol lepsi preklad s linkami na Juh I., vedel by som dat presny navrh
18-zrusit vecerne spoje 20.15a, 20.45ax, 21.15x, 21.45x, 22.15x, pocas pracovnych dni zabezpecit preklad na Sihoti aj na Juhu I., tiez viem predlozit presny navrh
19-zrusit uplne(nahrada L3,9)
20-zrusit uplne(nahrada L2+prestup)
21-bez zmeny
22-bez zmeny
23-zrusit spoje 20.05x(ide 5 min po L1), 20.30x(ide 9 min po L28, uplne zbytocny a ludia z vlaku ho aj tak nestihaju) a namiesto toho dat voz #44 o 19.40x zo stanice, kde by pomohol L11 ktora berie vsetkych ludi z vlakov ktore pridu po pol na stanicu
24-namiesto cez mesto ju dat po Elektricnej co by usetrilo cas, kilometre, aj nervy vodicov a ludi
25-bez zmeny
28-bez zmeny
50-zrusit zachadzku za mosty, prip. spravit okruh ako uz dlhsie navrhujem Juh-Inovecka-Zimak-(po Zilinskej)Radegast-Max-stanica-Inovecka-Juh
Cez vikend zrusit ranajsie 3 hotovosti ktore maju traja vodici v jednom case a nielen vdaka tomu by som vedel tak spravit vzory aby uplne odpadla jedna celodenka+z jednej delenej spravit len celodenku

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.