Tak, tak, ak by menovaní pristupovali k verejnosti v otázke aj dopravy s patričnou potrebnou mierou zodpovednosti , naozaj by som nemal o čom písať. Možno na rozdiel od mnohých tu /bohužiaľ/ som mal tú česť zistiť o čo menovaným často ide. O chvíľku / v rámci dopravy/ - nie, ale tu - si podám všetkých, čo kašlú na bezpečnosť všetkých idúcich po hrádzi Váhu od Sihote IV po starý most. Paca puca. A preto sa aj tu vyjadrujem v prospech obyvateľov mesta Trenčín.
Dopravca je na pokyn Mesta Trenčín povinný podľa pokynov Mesta Trenčín umiestniť minimálne osem Zastávkových elektronických informačných tabúľ a sedem Centrálnych elektronických informačných tabúľ.
Zdroj: TECHNICKÉ A PREVÁDZKOVÉ ŠTANDARDY MESTSKEJ
HROMADNEJ DOPRAVY V MESTE TRENČÍN 18.03.2021 - ako podklad k tendru: https://josephine.proebiz.com/sk/tender/8942/summary/download/85959
Treba povedať jasne, že tempo opráv zastávok je pomalé. Sú to nové vozy a je hanba, ak tu existuje čo i len jedna zastávka, kde je nebezpečené použiť kneeling - potom je zjavne v rozpore s normou.
A kde máme elektronické tabule? - nikde
Sľubované zastávky? - Brnianska, Kaufland....nikde
A taká frekventovaná zastávka ako Sihoť IV a Saratovská, ZŠ - jedna bez nástupiska úplne , druhá s obrubníkom rovno na úrovni prístrešku a ľudia nastupujú zo zeme.
Pravda to zjavne bude, o tom bez debaty. Tu ide o iné, a to ako stanovili PHZ. A na to by som sa ja pozrel, pretože podľa § 6 zákona č. 343/2015 Z.z. predpokladanú hodnotu zákazky na základe údajov a informácií o zákazkách na rovnaký alebo porovnateľný predmet zákazky. Ak nemá verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ údaje podľa druhej vety k dispozícii, určí predpokladanú hodnotu na základe údajov získaných prieskumom trhu s požadovaným plnením, prípravnou trhovou konzultáciou...takže ten spôsob by ma zaujímal vzhľadom na prekročenie o 100 mil., keby šlo o +/- 10percent, ok.
Ponuky sa nevyhodnocovali.
Z tej istej tlačovej správy:
"V prvej súťaži bola predpokladaná hodnota zákazky viac ako 470 mil. eur bez DPH a v druhej súťaži predpokladaná hodnota zákazky presiahla 580 mil. eur bez DPH. ... Súčet najnižších ponúk podaných v rámci opakovanej súťaže výrazne presiahol predpokladanú hodnotu zákazky, a to o viac ako 18%, t. j. o viac ako 100 mil. eur. bez DPH."
Nemám dôvod veriť, že všetko čo tvrdí kraj je pravda, ale prinajmenšom je to vzájomne konzistentné. Na druhej strane si netreba myslieť, že terajšia situácia s ukladaním povinnosti zabezpečovať dopravu súčasným dopravcom kraju nevyhovuje, čo predseda aj potvrdil.
Ak máte dôvodné podozrenie z porušenia predpisov, viete čo máte robiť...
Iba raz som pozrel dokumentáciu čerpania z eurofondov v kocúrkove a to pri inej príležitosti , ako ešte aj toto kontrolovať / je tu na to dosť orgánov/. A čuduj sa svete projekt a realita boli iné. Peniaze boli vyčerpané , ale de facto chýba plot po výstavbe . A o tom to je a aj v kocúrkove. Takže dolnopaprčiari , asi ste iba teoretici a reálny život v oblasti peňazí vás vôbec nezaujíma, či?
Čiže PHZ zistená zle! Očakávali sme....bla bla bla....a čo čakali? SADTN a Transdev si nebudú hádam robiť konkurenciu. Ako písal draxter, PHZ zjavne ani neexistovali, trhové konzultácie asi nepočúvali. Zle a ešte raz zle.
Z tlačovej správy:
"Vzhľadom na vysoké ponuky uchádzačov v prvej súťaži predchádzali vyhláseniu druhej súťaže trhové konzultácie, ktoré mali pre župu priniesť finančné úspory pri poskytovaní služby. Na základe výsledkov konzultácií župa v druhej súťaži upustila od niektorých finančne nákladných požiadaviek. Očakávala preto záujem nových uchádzačov a tiež, že predložené ponuky budú výrazne nižšie ako tie v prvej súťaži. Do opakovanej súťaže, rozdelenej na región Považia a región hornej Nitry, sa však prihlásili len tie isté subjekty ako v prvej súťaži, pričom ich ponuky nesplnili očakávania kraja."
Však vidíme čítať, čo čakali? Ako potom zisťovali PHZ, keď ich to zaskočilo? Tu sa treba pýtať.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023