Akože nemám právo ísť linkou 3/16 z konečnej na konečnú, keď iné spojenie medzi týmito konecnými neexistuje bez prestupu? Už som tak šiel niekoľkokrát.
Ešte raz. Spomínaná garancia a jej podmienky (jazda bez prestupu) platí v niektorých iných mestách. V Trenčíne aktuálne žiadna taká garancia definovaná nie je.
Nie som v zásade proti myšlienke nejakú oprávnenú garanciu definovať, ale určite nie pre nezmyselné vyhliadkové cesty dookola cez pol mesta. Toto nie je nikde na svete.
No ale ak pôjdem linkou 3/16, a niekto mi bude chcieť dať pokutu za to, že spoj šiel napr. 70 minut miesto 54 (a to sa už stalo), asi ťažko by sa dalo argumentovať, že som si mal kúpiť ďalší lístok! Potom ja chcem náhradu škody od dopravcu za porušenie cestovného poriadku a ťa môže byť aj raz toľko!
Rozumiem čo píšeš. Má to logiku a aj zvláštnosti, toho, ktorého dopravcu a mesta. Inak v Trenčíne nie je problém sa dostať za 60 minút kam je potrebné. I keď, ako píše draxter v extréme je to o chlp. A hlavne, nie je toto zásadný problém v MHD v Trenčíne. Dnes som sa viezol v autobuse a aj ich odhlučnili, tie zadné motorové časti. Super.
60-minútový cestovný lístok platí 60 minút. Po uplynutí limitu stráca platnosť. Cestujúci je povinný cestu dokončiť pred uplynutím platnosti cestovného lístka.
Reč bola o tom, že v niektorých mestách (jednotné to však nie je, záleží od konkrétneho mesta) je v tarife ošetrené, že platnosť cestovného lístka sa riadi dĺžkou času cesty podľa cestovného poriadku. Cestujúci si tak kupuje cestovný lístok podľa jazdného času uvedeného v cestovnom poriadku a lístok do príslušnej zastávky platí aj vtedy, ak vozidlo v skutočnosti mešká a trasu prejde za dlhší čas.
Uvedená garancia sa vzťahuje na cesty bez prestupu a typická je najmä v mestách, kde sú zavedené aj lístky na krátke cesty s krátkou časovou platnosťou.
V Trenčíne podobná garancia aktuálne v tarife definovaná nie je, pretože sa v bežných podmienkach neuvažuje s tým, že by 60-minútový lístok nebol postačujúci na vykonanie ľubovoľnej cesty bez prestupu (naopak, väčšinou pohodlne pokrýva aj cestu s prestupom).
Nevylučujem, že extrémne situácie, zjavne zásadným spôsobom odlišné od normálneho stavu (napr. celomestská snehová kalamita, extrémne meškania), by sa pravdepodobne riešili individuálne.
Hm, neviem či sa rozumieme. Napríklad môj prípad. Mám Čipovú dopravnú kartu. Ak si pri vstupe do autobusu zakúpim CL, tak dnes je jeho platnosť 60 minút. Určite nie ,,dĺžka trasy,,. A žiadne foto pri vstupe ani nebude, veď som sa elektronicky prihlásil /kúpil som si lístok /. Po uplynutí 60 minút, ak ma načapá revízor, že lístok je už neplatný / prešlo 60 minút/ tak idem predsa na čierno. Či?
Páni, zbytočný rozruch. Vždy sa na čas pozerá skrze cestovný poriadok, či hádam si myslíte, že niekto má fotku z Vášho nástupu? Ide vždy o to, že lístok sa kupuje podľa dĺžky trasy, ktorú cestujúci chce precestovať.
A áno, aj v TN môže byť situácia, ka niekto ide linkou 3 s preklopením na 16 do Kubrej, tak smelo presiahne v dnešných zápach hodinu, hoci podľa CP by to malo byť niekde okolo 55 min.
Nie, nevypiskam, mas pravdu, mea culpa. Prsty predbehli hlavu. Moj predchadzajuci prispevok reagoval na to co pisal Viko, ze ta veta o platnosti CL a meskani tam nieje. Nuz a skomolil som to do jedneho prispevku s tym ze mas pravdu ze to tam nieje.
Zas ma tu vypískate, ale opäť som pozeral tu https://trencin.transdev.sk/dokumenty/ a píšu čo píšem.Je pravda, že iný PP ako od 01.3.2023 tam nie je. Kuk.
Ani v PP a ani v Tarife pre MHD platnej od 1.9.2024 sa nic podobne nespomina. Vzhladom na stav infrastruktury a celkovo dopravy v meste zrejme niekto velmi dobre vedel, preco sa tam nic take nepise a aj to, preco niesu zavedene 30 minutove listky. Takto su kriteria jasne dane(musis mat listok a hotovo) aj ked je to pre ludi platiacich v listok v hotovosti znacne znevyhodnene.
No toto. Má niekto naštudovanú onú pasáž Vika z PP v TN? No ja som pozeral a píšu :
Čl 12 PP - Základné podmienky použitia cestovného lístka ( jednorázový , alebo časový - moja vsuvka )
bod . 5
- jednorázový , končí vystúpením z vozidla
- časový , končí uplynutím poslednej minúty platnosti cestovného lístka.
Tak asi tam nie je zohľadnený ten problém so zápchou a podobne.
Ale platnosť CL sa minimálne v Bratislave posudzuje podľa času uvedeného v CP. Čiže ak ti vyprší lístok kvôli tomu, že ste zostali visieť v zápche, nie si na vine.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
kvorka