Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: tomas153cv #15140:
Klobúk dole, vystihnute do bodky a absolútne presne. Niet co dodať...
Reakcia na: Vladimír #14987:
Az teraz mozem reagovat na tvoj prispevok. Z kazdeho tvojho slova ktore citam nieje citit ani naznak extremu ci nebodaj agresie, skorej pokory a rozvahy. Neviem, aspon mne to tak znie.
S cim si dovolim nesuhlasit je, ze ze sa nemame tesit z kazdej chyby. Skorej ako slovo tesit, by som skorej napisal, najst ju. Kazdu chybu treba riesit, pretoze tak ako sa svet sklada z malickosti, tak aj tieto zmeny sa znich skladaju. Co si budeme hovorit, nedotiahnutych veci je tu dost, ci sa to niekomu lubi alebo nie. Vsetko sa mohlo dopredu vyriesit alebo skorej pripravit na riesenie a z vacsej casti by to nestalo ani cent.
Co ma ale viac zarazilo a overil som si to je fakt, ze DnP a spol mna vnima ako milan005 positive...prosim? Nikdy som milanovi nenadrzal. Mne je uprimne jedno kto to robi ale nieje mi jedno ako to robi. Az pred par dnami bolo vidiet na stranke trencina ako chlapci zmenili retoriku. Zial toto malo byt uz davno, ale radsej neskoro ako nikdy. Dovtedy boli tercom a nie len mojim, hlavne za tu prezentaciu. Nikdy som nekritizoval linkovy system a trasy, nemal som na to dovod.
Snad kazdy jeden diskutujuci povedal to co ty. Ze gro zmeny ma potencial. Vsetko je dohladatelne.
Tak isto ako je dohladatelne ze zmeny pred 2022 nikto neriesil. Jasne ze riesil. Najmarkantejsie to je naozaj od toho 2016, pri vyfiltrovani prispevkov(co moze mimochodom urobit kazdy) sa mi zjavili stovky komentarov podobneho typu. Akurat odpovede na ne boli, trosku na inej urovni.
Pekne sa tam riesi aj Orechove ktore sme kedysi obsluhovali.
MA MHD to tam bombardoval statocne.
Takze tazko sa da suhlasit s tym ze teraz je to " citlivejsie " . Nieje ani nahodou, akurat debata uplne zbytocne eskalovala niekam, kde ani jedna strana nechcela, aby bola. Precital som si takmer celu diskusiu od urciteho roku, a suhlasim, ze ked tu prispieval aj byvaly riaditel SAD p. Popluhar, onehdá to bolo kludnejsie.
Aj ja ked som s nim diskutoval o pouzitych typoch motorov do primestskych autobusov, nemal som pocit ze by ma jeho odpovede by ma stengrovali natolko, ze by som stratil nervy. Presne tak ako tvoje, zial nie presne tak ako odpovede DnP.
Cize to naozaj nieje o tom ze niekto niekomu nadrza. Ak si toto niekto dokaze uvedomit, pochopi, ze vysada lidrov nieje v schopnosti neodpovedat ci presadzovat tvrdohlavo svoje zaujmy, ale v schopnosti odpovedat pokorne a diplomaticky.
Na zaver chcem dodat ze ma tesi, ze kazdy kto mohol, napomohol k hladkemu priebehu noveho CP, aj ked pre mnohych je to tazka uloha. Ci uz cestujuci, soferi alebo vedenie, velka poklona patri kazdemu. Mame za sebou prvy tyzden, ktory priniesol prekvapivo(teda podla mna) velmi dobre vysledky. Sice tyzden je velmi kratucka doba, pevne verim ze to takto pojde dalej. Presne tak isto ako pevne verim, ze s pripomienkami sa neprestane a ze sa dokazu zapracovat na systemovej urovni.
Reakcia na: S499.1023 #15138:
Pešiak som ja, čo treba?😃
Reakcia na: kvorka #15130:
Ty si Pešiak?
Chlapi, všetko ukáže čas. Treba preto dávať pozor a čo treba zlepšovať, hneď riešiť. Iste veci sa od začiatku javia a boli očakávané, takže ja si myslím, že to ide podľa plánu. Ani terajšia zmena nemôže čarovným prútikom vyriešiť všetko.
Reakcia na: milan007 #15132:
Priamo nad tvojim príspevkom s číslom 15132 vidíš kvorkov príspevok 15133, ktorý opäť konštatuje, že 2 a 23 sú slabota, preto pôjdu s intervalom dole. 😃

V mojom príspevku, na ktorý sa odkazuješ vravím, že je úplne nezmyselné predstavovať očakávaný pokles intervalu v 10. deň prevádzky novej linky.
Linka 2 vznikla pre spoje je Biskupice - stanica - Horná Sihoť okolo nemocnice. Potom sa experimentovali, keď sa zrušila 10 do Nozdrkoviec, a linke 2 sa vybrané spoje s gumičkou predĺžili do Nozdrkoviec. A potom prišli dve redukcie a odvtedy to s linkou 2 ide dole vodou.

23 vznikla v 1989, neskôr k nej pribudla 28. Žiaľ dlho nemali preklad. 28 bývala vyťažená, ale v roku 2012 redukcia, po 19:00. A odvtedy Juh III tiez zle.
Reakcia na: kvorka #15129:
Linka 24 premáva po trase Sihoť IV - Žilinská - štadión - stanica - ...

Nemám vedomosť o tom, že linka 24 neobsluhuje Sihoť III a IV. Sihoť III a IV má navyše okrem linky 24 aj linku 1.

Ak si myslel spojenie Sihoť IV - Kubrá, chcem fakt vidieť toho cestujúceho, ktorý sa prevezie na nádražie, kde si prestúpi na spoj smer Kubrá. To je ako keby som išiel zo Soblahovskej k nemocnici a prestupoval na Legionárskej.
Reakcia na: milan007 #15132:
Je to tak. 2 a 23 slabo, však to tu už bolo písané
Reakcia na: TomoSK #15119:
Prečo? Ty tu nejaké vidíš? Či už aj to ti lezie na mozog, ak si niekto dovolí povedať ako to je? Veď to robíš tiež, keď uvadzas kde ako sa jazdí plnšie. Či radšej nepisat? Pre mňa je cenné vedieť, ako stojí linka ktorú v živote nepouzijem. Ja vidím plnú 8, prázdnu 23.
Reakcia na: kvorka #15130:
Veď toto štve aj mňa. A ešte miesto funkčnosti všakovaké cacjy-macky na ňom. Už teraz je to katastrofa, pomohlo by vyznačiť tri pruhy.
Reakcia na: S499.1023 #15122:
Iste nie, na toto našťastie nemá dosah. Stačí keď si porieši tie vlastné prúsery, lebo most aj spadne a potom to ešte len bude peklo, keďže na I/9 bude ešte dlllllho uzávierka.
Reakcia na: TomoSK #15121:
Zo Sihote I a II, zo Sihote III a IV nič.
Reakcia na: Michal Mazánik #15123:
Zabúdame na to, že práve linky 13,27 či 31 si presadilo mesto dodatočne. Posilnenie 6 na 60 min ani počuť. A linka 5 bolo 5 spojov cez víkend grátis bol bonus, dodávam pre neznalých.
Reakcia na: vlado54 #15126:
V podstate v súčasnosti máme čiastočne taktovú dopravu (len 6+) na štyroch linkách v kraji:
Bánovce n/B - Uhrovec - Kšinná
Bánovce n/B - Dubnička
Partizánske - V. Uherce - Kolačno
Prievidza - Malá Čausa

Plnohodnotne taktová je linka z Považskej Bystrice do Papradna.

Na hodnotenie Kolačna je moc skoro, k Dubničke som vývoj nenašiel, k ostatným dvom linkam však áno:
BN - Kšinná je +19%, aj napriek drobnému poklesu výkonov (myslím že -1200tkm ročne),
PD - M. Čausa +57%, tu však došlo k navýšeniu výkonov v podobnom objeme.
Reakcia na: milan005 #15125:
Ohľadne celkového počtu prepravených ľudí v regionálnej doprave. Chcem sa opýtať sú nejaké štatistiky po zmenách kde bola zavedená taktová doprava v rámci kraja? Chalani z Dopravy na Považí máte nejaké údaje? Niekde som postrehol, že vybrané linky sú už tak upravené nejaku dobu. Teoretický by sa dalo operovať aj údajmi z iných krajov kde také upravy boli urobené. Ďakujem
Reakcia na: Michal Mazánik #15123:
Áno, L5 mala počas voľných dní 5 spojov za deň.
Ale prečo nevyhovieť cestujúcim, ktorí žiadali aby sa aspoň raz za deň spoza mostov dostali hore k cintorínu?!
Taký spoj 13:35, autobus išiel aj tak naprázdno z garáže na Saratovskú, prečo by nemohol odviezť ľudí? Aj v iných mestách je bežné že vozidlo ide z garáže ako spoj, niekedy aj zvláštnou trasou.
Spoje 9:20, 13:20 a 17:20 z Juhu išli v čase kedy z Gen. Svobodu išla L13, prečo by sa napr. ľudia z kostola, ktorý končil vo vhodnom čase pred odchodom L5 9:31 k SAD mali L13 voziť cez celé "Závažie" aby prišli k Úspechu alebo SAD? Prečo by ľudia z Juhu idúci na 18:00 do PP nemohli mať možnosť dopraviť sa tam keď vozidlo sa v podobnej trase presúvalo? Len preto aby sme mohli povedať že nemáme väčší ako 60 min. interval?
A takto vypadali 4 spoje z piatich (vozidlo čo by išlo naprázdno) a ten piaty bol po príchode na SAD prejazd späť na Juh ale to len preto že to bolo inak zapracované do turnusov ako bolo navrhované.
Mňa osobne by zaujímala vyťaženosť L10 pred jej zánikom (jazdili na nej celodenne 2 vozidlá) a asi aj nás všetkých ale nemáme sa už ako k nej dostať. Ale existuje jeden pamätník, ktorý túto linku jazdil. Možno sa s ním podarí hodiť reč.

Ak poviem za trenčiansku prevádzku regionálnej dopravy, kompromis medzi účelovosťou a pravidelnosťou je dosť dobre nastavený.
Hovoríš, že jednému vyhovieš a desiatim uškodíš. Tak uvediem ako príklad "súčanskú dolinu".
Dnes je nedeľa. Na "súčanskej doline" je z celkového počtu prepravených za celý deň 16% ľudí do kostola a 18% ľudí, nazvime ich tí čo chodia na týždňovky. Najmä k vlakom, študenti, pracujúci napr. v BA. Pre nich sú spoje značne prispôsobené. Dokopy to je teda 34%. Ak to je ten jeden a desiatim sa škodí tak po prekopaní systému súčanskej doliny by mal počet cestujúcich vzrásť o 340% (Alica v krajine zázrakov?!)! Ale opak bude pravdou.
Reakcia na: pešiak #15120:
Stanicu zo Sihote obsluhuje linka 1 a linka 24. A to riadne aj cez víkend.
Reakcia na: kvorka #15118:
Práve naopak, hovorím o stave z roku 2023. Linky 12, 13, 27, 31 a cez víkendy aj 5 alebo 6 (v úseku na Sihoti) boli presne príkladom toho, o čom som hovoril. Pracovné či školské spoje sú samozrejme legitímna vec. Tieto linky premávali, lebo reflektovali (vo viacerých prípadoch len deklarovaný, nie reálny) dopyt po spojeniach. Problém je, že jazdili tak málo, že ani tým cestujúcim, ktorí ich zavedenie/zachovanie požadovali, často nešli v tom čase, kedy potrebovali. Prípadne im išli len v jednom smere.

K tým Novinám, kolega to povedal presne. Z Novín v centre je človek pešo za cca 25 minút, na bicykli ešte rýchlejšie. Predstava, že niekto bude prispôsobovať svoj program do odchodov linky, ktorá jazdí raz za 120 minút, je nereálna. Už aj tých 60 minút je podľa mňa na hrane toho, čomu sú ľudia ochotní sa prispôsobiť. Noviny mali naposledy plnohodnotnú MHD v roku 1994. Nemôžeme preto čakať, že sa ľudia naučia znovu cestovať za týždeň. Ak linka bude mať po 6 a viac mesiacoch zlé čísla, potom bude na mieste zvažovať úpravy trasy, časovej polohy a podobne. Bola by ale veľká chyba tú linku odpísať po pár týždňoch a zabiť ju 120 minútovým intervalom. Zároveň, ako sme tu už spomínali, v realizácii je nový developerský projekt na bývalom ihrisku Biskupice, stavať sa ide aj medzi Karpatskou a hrádzou, a tiež za Nozdrkovcami. Bavíme sa o stovkách bytov v najbližších rokoch, na to netreba zabúdať.
Reakcia na: Michal Mazánik #15116:
Za to všetko môže v Pedestrian's world Rybníček osobne a vy ste jeho nohsledi!

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.