Reakcia na: mikeska #15113:
Lenže tu narážame na problém, že prakticky na každej trase medzi ľubovoľnými dvoma miestami v Trenčíne by sa našli jednotky cestujúcich, ktorí by ocenili a preferovali priame spojenie, hoci za cenu dlhšieho cestovného času. Uspokojovanie takýchto požiadaviek ale vedie k vzniku množstva liniek, ktoré majú len pár spojov za deň (prinajlepšom 120' interval). Pekne je to vidieť aj na regionálnej doprave, kde stále existujú aj rôzne bizarné priame spojenia či odchýlky od trás, lebo dopravcovia a objednávatelia si myslia, že týmto bojom o každého jednotlivca zabránia poklesu počtu cestujúcich. V skutočnosti však týmto spôsobom vytvárajú komplikovaný (ne)systém, bez pravidelnosti a so slabou ponukou, ktorý nedokáže osloviť nových cestujúcich. Zjednodušene by som povedal, že o 1 cestujúceho zabojujú a 10 iných vďaka komplikovanému systému a nekonkurencieschopnej ponuke stratia.
Týmto trpela aj MHD Trenčín (hoci to nebolo až tak vypuklé, ako v regiónoch). Preto sme viaceré málo frekventované priame spojenia nahradili prestupmi, zjednodušili sieť a z ušetrených zdrojov posilnili nosné linky.
pešiak
1. Znížil sa komfort cestovania, teda je potrebné prestúpiť. Inak, tu je tiež jasný dôvod na zavedenie toho 60 minútového limitu, vďaka ,dávam si do poznámok aj toto. Pred tým to bolo možné stihnúť do tých 15 minút , ako píšeš / inak ideál, dnes sa v kocúrkove toto ťažko dodrží/. V hlavách to vypadá úplne jednoducho, ale reálne je to už problém. Je možné o tom diskutovať, ale nerobme to.
2. Ja som hovoril /písal/ tiež o konkrétnom čase, kedy c e s t u j ú c i potrebuje presun na s v o j u hodinu, nie zrovna napríklad na tú tvoju, čo uvádzaš.
Vôbec netvrdím, že sa zrúti MHD svet v kocúrkove. Ale vytrhnúť cestujúcich v dobe mimo pracovný čas je nemúdre / 6 ka vôbec nejazdí/! Darmo tu budú argumentovať, čo sa tam tí sihoťani za tie mosty mimo pracovný čas teperia. /už to tu aj naznačujú/.