Reakcia na: milan005 #15078:
Takisto dopoludnia pracovných dní by to bolo z Juhu II viac prospešné ako škodlivé ak uvážime že takto idú busy do mesta 02 12 17 22 32 42 47 52 po posune L8 by to bolo 02 09 17 22 32 39 47 52 čo by nie len zabezpečilo lepšie rozloženie Juh II - Hasičská ale aj celkovo z Juhu kde by sa to už blížilo k 7,5 min. intervalu a nie kombinácií 5/10
TomoSK
Otázka, prečo sa obmedzilo zachádzanie na stanicu? Osem rokov do kolečka celá Sihoť tvrdí, že na stanicu zachádza väčšina spojov a autobusom to trvá hrozne dlho. To je jednoducho pravda, cesta od Zimného štadióna ku Gymnáziu trvá 6 minút, v prípade zachádzky na stanicu je to 11 minút, teda takmer dvojnásobok času. Čím neskorší nástup na Sihoti (v smere od konečnej), v o to väčšej nevýhode sú cestujúci. To, či je nejaké opatrenie prospešné pre väčšinu alebo nie, sa vyjadruje v osobominútach. Jednoducho povedané, niektorí cestujúcou nejakou zmenou stratia nejaké minúty, niektorí ich získajú. Ak na danom riešení viac cestujúcich získa, ako stratí, je to fajn. V prípade zastávky Autobusová stanica by na ňu muselo smerovať toľko isto cestujúcich, čo na Sihoť, a to sa jednoducho nedeje. Preto tam ide len to, čo musí, a linky 4, 8 a 11 to nie sú.
Keď sa v roku 2008 menilo v Košiciach linkové vedenie, proti ktorému bola okrem iného spísaná petícia s desiatkami tisíc podpismi, no napriek tomu funguje dodnes, spojenie so Staničným námestím stratila okrajová mestská časť Košice-Šaca. Mestská časť, ktorá je vzdialená asi 15 kilometrov od mesta, musela po novom využívať priame spojenie iba na zastávku Palackého, ktorá je od stanice asi 500 metrov. Celé sa to medializovalo, ošiaľ, humbuk, po čase to utíchlo a dnes je zastávka Palackého absolútne bežnou súčasťou fungovania v rámci mesta.
Rozumiem, Trenčín je menší, ale preboha, robí sa tu problém z dochádzkovej vzdialenosti 300 až 400 metrov v závislosti od smeru, pričom mnoho ľudí to má v súčasnosti už len na svoju nástupnú zastávku ďalej, než je táto vzdialenosť. Pre porovnania, ako vyzerá doprava k stanici v iných mestách, uvádzam príklady, kde sa daná zastávka masívne používa na obsluhu stanice:
Bratislava - zastávka Pod stanicou, 400 až 600 metrov podľa smeru,
Trnava - zastávka Dohnányho, 200 metrov,
Nitra - zastávka Rázcestie Železničná stanica, 200 metrov,
Púchov - zastávka Továrenská, 200 metrov,
Žilina - zastávka Hurbanova, 500 až 700 metrov podľa smeru, spoje z okrajových častí vo väčšine prípadov obsluhujú len Hurbanovu bez zachádzky k ŽST,
Košice - zastávky Jakabov palác, 300 až 450 metrov podľa smeru, a Palackého, 500 metrov.
Ja rozumiem, že to nie je strop komfortu využívať zastávku pri OA, ale takisto nie je komfortné sa ani pre obyvateľov Sihote voziť v drvivej väčšine spojov (do októbra 2024) ohromným závlekom cez železničnú stanicu. Navyše, o spojenie priamo pred železničnú stanicu prišla len Kubrica a horná časť Kubrej, čo sú skutočne malé a okrajové mestské časti. Všetci ostatní obyvatelia Severu majú teraz spojenie zrýchlené, zo Sihote premáva až 8 z 11 spojov v čase špičke mimo stanicu.