...to je tak, ako urobiť linku 2 z liniek 2 a 12, a potom im dať 2 varianty trasy presne preto, prečo boli rozdelené. A tvrdiť že to je sprehladnenie. No ako pre koho a ako vždy, že.
No v propagačných materiáloch sa nehovorilo o 400m z 28.oktobra a pod, bolo k Nemocnici. A to nebolo ani u linky 2 dodržané.
Vieš, ja rozumiem všetkému, ale ak si tvoj kolega dovolí napísať k neutrálnymi článku tu to, čo napísal, tak nevidím dôvod, aby som aj ja z vášho návrhu nevypichol to, čo je inak. A obaja vieme, že toho nie je málo.
No a k tomu, čo je už údajne inak, to sa nehnevaj, ale tomu máme veriť prečo? Nič nezverejnené, hoci už dávno to malo byť. Operujes niečím, čo nemáme ako vedieť. To nie je fair a hlavne, svedčí to o tom, že kritické hlasy mali opodstatnenie. Ja verím, že ak sa oficiálne zverejnia zmeny, autor pripraví ďalší článok. Ak si si nevšimol, vždy tak urobil.
Zlievať dokopy denné linky, nočné linky a školské spoje a prehlasovať to za nárast počtu liniek by mi naozaj nenapadlo - obzvlášť v situácii, ak v predošlej koncepcii nočná doprava neexistovala. Ide pritom o subsystémy, pri ktorých je bežnou praxou, že majú dokonca oddelené schémy. Takisto pripomínam, že rozčlenenie linky 6 na dve linky alebo doplnenie štvrtého ranného školského spoja vyplynuli až po spustení kampane, na základe pripomienok cestujúcich. Takisto bude premetom diskusie medzi nami, Mestom a dopravcom, či budú školské spoje vedené pod jednou linkou, pričom písmená budú len poznámkou pre lepšiu orientáciu. V takomto prípade bude denných liniek 16 oproti terajším 20 linkám.
Rozšírenie premávky od skorých ranných do neskorých nočných hodín je takisto naďalej realitou a znovu sa potvrdilo pri zapracovávaní pripomienok cestujúcich. V ranných hodinách dodatočne dopĺňame napríklad celotýždenný návoz zo Sihote na R 614 Zemplín na linke N2, celotýždenný odvoz od R 614 Zemplín na Juh na linke N1 a tiež ranný návoz z celej MČ Západ na REX do Bratislavy o 5:41. Najmä v prípade prvých dvoch menovaných spojov pôjde o najvýraznejšie posilnenie skorej rannej dopravy minimálne od roku 2016.
Priame spojenie z každej štvrte do centra mesta takisto naďalej platí, priame spojenie k Nemocnici – predpokladám, že hovoríme o linke 1 a Pod Sokoliciach, nakoľko linku 2 sme si už zodpovedali pod článkom. Linka 1 obsluhuje zastávky Dolný Šianec a 28. októbra. V prípade zastávky 28. októbra je vzdialenosť do Nemocnice 400 metrov, v prípade zastávky Dolný Šianec 270 metrov, takže aj pri tejto linke je pre obyvateľov Pod Sokolíc zabezpečené spojenie bez prestupu na zastávky ležiace v prijateľnom rádiuse, ktorý je plne v súlade aj s platnou vyhláškou (tá aktuálne hovorí o maximálne prípustnej vzdialenosti 500 metrov).
Spoje linky P6 do VOP boli v rámci zefektívnenia turnusov zrušené, linka pôjde len do Priemyselného parku. Obsluhu VOP zabezpečí naďalej linka 3 a zachované budú spoje regionálnej dopravy z/na autobusovú stanicu.
K obehom vozidiel: nasadenie klubového vozidla nemôže byť know hore, lebo je platené a nasadené podľa požiadavky objednávateľa. Takže ak ide o novú koncepciu a linkovania, toto by nám tiež mali zverejniť.
Preto si myslím, že keď sa tu z ničoho nič vytvára linka 16, hoci sa dakedy linka 7 v podobnej trase zrušila, tak sa v prvom rade majú prepájať celky s vysokým podielom obyvateľstva, služieb, zamestnávateľov a škôl. A to je i Sihoť I,II a Pod Sokolice.
Nedá sa všetko, ale keď sa tak zásadne navyšujú km, presmerovanie liniek 4 a 11, tak je to ozaj legitímna požiadavka na takéto spojenie.
Nočná doprava mi príde samozrejme potrebná. Ale ak je možnosť takéhoto rozsahu, trebarz aj Juh I. Mňa mrzí že Sihoť je v "x" bez nočnej dopravy. By ma zaujímalo, kam idú autobusy z posledných spojov prichádzajúcich na sídlisko, pretože tam vychádza každodenné možnosť spoja N2...
Ak už potrebujeme mať spojenie Sihoť I - Kubrá, tak by logicky malo byť oveľa ziadanejsie Sihoť I - Pod Sokolice. Cieľ do zamestnania, nákupy a skoly. Predĺženie linky 23 zo stanice po Štefánikovej, Pred Poľom a Žilinskej na Rázusovu.
A nočná doprava: ja by som nechal N1 v trase 50, a N3 by som nadviazal na stanici po tom, ako by prišla N1 z Kubry. N2 by bola protismerná k N1 (stanica - Pod Sokolice - Kubrá - Sihoť IV,I - stanica - Hasičská - Inovecká - Juh).
A práve nočnú linku by som nechal jazdiť aj na Juh I i II, ak to môže linka 1 s klbakmi, prečo nie nočná linka?
Mňa zaujíma, či bude vínimočne povolené odbočenie vľavo zo Staničnej ul. na Bratislavskú na tieto dni-týždne ako je na mapke, alebo sa pôjdeme otočiť v smere na Záblatie na kruhový objazd vpravo - pri starom Heroldovi? Cez víkend a celkovo cez prázdniny tam kolóny nie sú, len sa pýtam či sa to poriešilo alebo ostane značenie ako je.
Jedna dobrá správa aj pre MHD: TSK neodsúhlasili 30km/h na ceste III v Zablatí. Zdravý rozum vyhral, hlavná a jediná dopravná tepna a ešte na nej 30tka by bola hlúposť.
Ten sľub som dal ja a napísal som, že súhrnné CP zverejníme po ukončení pripomienkovania. Budú zverejnené spolu so zvyšnými CP, čiastočne vyhovieme aj draxterovej požiadavke na doplnenie zastávok.
A to sa od spustenia nepočíta s takou úpravou? Akurát by bola skôr a mesto by konečne splnilo i sľuby ohľadne zastávok. Či nám slúžia zase za vzor zastávky typu ČOV alebo Kubrická?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Michal Mazánik