Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Dobrý večer,
Neviete niekto prečo dnes linka 11 odch. 18:55 meškala myslím 20 minút. Na zastávku som prišiel o 18:51, čakal som tam nejako 15 minút a potom som to vzdal. Vodič l. 11 s príchodom 19:02 tiež nič nevedel a nevidel ju v protismere, tak by som bol rád za odpoveď.
Ahojte. Čítal som vašu diskusiu ohľadom nasadenia piatej harmoniky. Neviete koľko harmoník je pokazených? Asi sú dosť kazové, museli byť tento týždeň pokazené minimálne dve lebo som videl jazdiť krátky autobus za dlhý viac krát.
Reakcia na: draxter #13445:
Rovnako sa pripájam, i keď oneskorene s PF 2024! K tvojim bodom:
1. buď linka 50 (najmä ak chceme samostatnú tarifu) alebo linka 1 s predĺženou premávkou a presmerovaním na Sihoť
2. otázka vôle, možné okamžite
3. rovnako tak otázka vôle, vraj je dokončené i to obratisko. Neviem, ako sa osvedčili pridané spoje liniek 13 a 27 (mám pocit, že 13 lepšie)
4. okamžite možné
5. okamžite možné
6. toto považujem za dôležité, čítal som nižšie komunikáciu ohľadne nočných spojov PAL, vidno že treba komunikovať, len neviem, či mesto v tomto smere je schopné tomu rozumieť.
7. rozhodne
8. ideálne urobiť 3 kategórie zastávok a začať podľa jednotného manuálu
9. na zastávkach I. kategórie
10. no len aby to nebola nejaká DIČOvina 😃
Do Nového roku 2024 želám všetkým diskutujúcim, vodičom aj čitateľom hlavne veľa zdravia i šťastia (na Titanicu boli tiež zdraví a nepomohlo, lebo nemali šťatsie) a skúsim si zaležať tzv. 10-toro MHD:
1. znovuobnovenie nočnej dopravy
2. nasadenie piateho kĺbaku do riadnej výpravy počas pracovných dní
3. pozitívne zmeny ohľadne MHD v Zámostí
4. posilnenie MHD cez víkend na Juh I na 20 min
5. predĺženie premávky na Juh III do 22:00
6. úplný integrovaný systém s PAL na území mesta
7. zriadenie nových zastávok v rozvojových lokalitách
8. zvýšenie počtu rekonštrukcií zastávok
9. el. tabule odchodov v reálnom čase na najdôležitejších zastávkach v meste
10. prijatie koncepcie rozvoja MHD na najbližších 15 rokov
Reakcia na: milan005 #13443:
Veru, to by bolo úplne super. K tým zastávkam: tu ozaj treba, aby mesto ako správca ciest riadne urobilo svoju robotu na týchto zastávkach a aby veci netrvali roky, pamätáme sa na Brnianski a rok 2016....
Reakcia na: kvorka #13440:
Tá tebou navrhovaná L2 by nemusela mať zachádzku na stanicu, čo myslíš?! Mohla by byť viac škodlivá ako prospešná.
Aj keď v rannej špičke veľa ľudí využíva trasu L2 stanica - nemocnica ale to by sa dalo riešiť posilnením L28 na úkor L2 a L23 v rannej špičke.
Nevieme v akom štádiu sú zastávky Pred poľom smer Sihoť a Žilinská smer Kubrá? Či je možné s nimi rátať...
Reakcia na: MinoSUN-55 #13441:
Nič v zlom, ale príde mi to zbytočne zovšeobecnené, na základe jednoho prípadu skonštatovať: "Potom aby ľudia chodili autobusmi!"

Neviem čo sa stalo, ale MHD cestujem denne a nevykonaný spoj je veľká výnimka. MHD Trenčín má stále dosť slabých stránok, ale nespoľahlivosť medzi ne, podľa môjho názoru, nepatrí.
L1 o 16:33 z Braneckého smer Kubrá nešiel. Momentálne mešká 10 minút a pochybujem, ze už pôjde.
Potom aby ľudia chodili autobusmi!
Reakcia na: draxter #13309:
Skúsil som ešte niečo dodať k tvojmu a milanovmu konceptu:
1 Juh II - stanica - Pred Poľom - Sihoť IV (20/30/60) premávka do 0:30 (náhrada za nočné spoje 22, prípoj na R oboma smermi)
2 Kubrá - Pred Poľom - Sihoť II, I - nemocnica - Nozdrkovce 30/60/120 (z Kubry v preklade s 23)
3 trasa bez zmeny 20/60/-
4 bez zmeny
6 pôvodná trasa po priem.park
7/17 bez zmeny, ale z Juhu I, integrovať aj spoje L5
8 bez zmeny, preklad so spojmi 1
9 aj ja požičiavam od milana
11 bez zmeny
22 bez zmeny, v x posila pre 1, v "a" 60 min
23 Kubrá - Pod Sokolice - stanica - Juh III 30/60/120
24 bez zmeny, ráno do 9:00 ako dnes, potom 30 min až do 19:30, potom 60 do 22:30
25 bez zmeny
28 bez zmeny 60/60/120 (preklad s 23)
50 okruh podľa poslednej trasy, od 1:30 do 4:00 cez víkend a pred voľnými dňom, v "x" nepremáva

Výsledok: Juh I má v "a" 20 min, Juh III premávku do večera, Zámostie pravidelnú linku obomi smermi ako L9, nosné linky sú 1, 8 a 24
Reakcia na: kvorka #13438:
Kto sa tu ohana argumentami ze jeden klbovy voz musi byt v zalohe je podla mna cudny...uz som nejaky pamatnik a to nebolo ani v 90tych rokoch kedy este harmoniky jazdili aj cez vikendy. Bezny pracovny den boli vtedy od 8:00-13:00 dva klbaky ako zaloha, vtedy sa prednostne v dielni opravovali a servisovali klbaky, ked sa stalo ze taky voz vypadol tak skratka sa viac tlacili cestujuci alebo ich nepobral...ale aby bolo take vozidlo zakupene a od novoty ako nahradne je somarina, to ja poviem aj do oci komukolvek! A suhlasim ze uz teraz je zbytocne nieco vymyslat, pockame na novy grafikon a obehy s nim spojene!
Reakcia na: milan005 #13437:
Veď uvidíme, s čím príde mesto ohľadne zmien v MHD čo spracúvajú odborníci už od leta...tak hádam aj nové obehu budú.
Reakcia na: kvorka #13435:
Vedel by som si v odpoludňajšej špičke predstaviť 3 kĺbaky na L1 a 2 kĺbaky (z toho jeden podmienečný) na L24. Avšak ráno úplne neviem ktoré spoje by boli tak stavané.
Možno L1 o 6:50 a 8:15?
A možno by len stačilo poobede tú L24 posilniť kvantitou na úkor L2/12 na 30 min.
Mohli by tak mať L2+12+24+28 spoločný interval poobede 15 min. bez nejakých odskokov.
A spolu s L8 a 4 interval 7,5 min.
Ale možno aj tak by sa tam "podmienečná" harmonika využila.
Aj tie spoje čo píše Marek chodia už dlhý čas dobre vyťažené. Avšak vytvorenie takého "podmienečného" kĺbového poradia by si vyžiadalo určite veľkú úpravu turnusov čo nebude žiadúce.
Želám a prajem všetkým zabezpečovateľom autobusovej dopravy v meste Trenčín, predovšetkým však vodičom autobusov, dispečerom a ostatným pracovníkom šťastné , veselé a radostné prežitie vianočných a novoročných sviatkov. V novom roku 2024 tisíce kilometrov bez nehôd a technických problémov, v rodinách iba pochopenie pre Vaše náročné povolanie. 🙂
Reakcia na: Vladimír #13434:
Určite áno, pretože zvýši to kultúru cestovania. A potom za naše peniaze aby stál najdrahší voz bez využitia, to je nonsens. To tu bolo medzi rokmi 2011 a 2020. Mesto malo 5 kĺbových poradí a 5 klbakov. A tak to má byť aj teraz. Dokonca aj spôsob nasadzovanie vozov je rovnako úplne od veci, nerešpektuje potreby ani špičku
Reakcia na: Viko #13430:
Stotožňujem sa s Tvojím názorom.

Naviac si kladiem otázku, či by turnus, na ktorom raz ide klbák a inokedy zase nie, nevyvolával viac vášní ako spokojnosti.

Kebyže tuná preferovaný model existoval, tak napríklad konkrétne v novembri 2023, ktorý mal 20 pracovných dní, by bol 8x nasadený klbák a 12x by išiel sólo voz. Ja teda neviem, či to stojí za to...
Reakcia na: Viko #13432:
Presne tak, nech jazdí. Stabilne, každý deň.
Reakcia na: draxter #13431:
Veď ale ja nikde nehovorím, že nemá byť piate poradie. Treba ho, tak nech je, ale potom nech jazdí stabilne a nie iba keď sa zadarí.
(Mimochodom, na to, čo mesto vie a nevie, by som sa nerád spoliehal, lebo si stále pamätám na to, ako sa nechalo SADkou vodiť za nos s Citelisom.)
Reakcia na: Viko #13430:
Marek i kvorka majú pravdu. Toto jedine dáva logiku. Predpokladám, že mesto vie, že klbakov ozaj netreba osem, a preto požadovalo 5. A teda je logicky predpokladatelne, že všetky ostatné poradia sú relatívne zvládnuteľné sólom. A preto tvoja pripomienka je irelevantná, pretože výpadok klbaku sa bude riešiť stiahnutím vozu vždy z tohto piateho poradia. Takže sardinky- tie máš aj dnes, lebo sú spoje na 1,8,11 a 24, kde by klbak mal opodstatnenie, len nieto ho.
Práve to rozmyslenie si je blbosť, lebo piatym poradím zvýšime kultúru i kvalitu cestovania.
Reakcia na: kvorka #13428:
+ #13429 :
Lenže bez kĺbovej zálohy máš len dve možnosti:
1) Vytvoríš obeh, na ktorom výpadok kĺbu nebude cítiť. To znamená, že ti naň v pohode stačilo sólo a zbytočne ti na každom spoji plynú náklady na kĺb.
2) Vytvoríš obeh so spojmi, vyťaženými na klbák. Klbák vypadne a sólom ľudí buď nepoberieš, alebo pôjdu jak sardinky - a nabudúce si rozmyslia, či ísť MHD.

Rozumiem, že vám je ľúto vidieť zálohu "zbytočne" stáť v garáži, ale rezerva sa kalkuluje na správkové percento + mimoriadne výpadky nie z pasie. Je to nástroj, ako zabezpečiť spoľahlivú dopravu.
"Voz bol drahý" sa predsa dá riešiť jednak striedaním busov na turnusoch tak, aby každý mal podobný kilometrický beh, jednak obstaraním zálohy nie novej, ale jazdenky (napr. z iného Transdevu), ktorá sa už splatila a stojí v podstate len údržbu.
Reakcia na: 810zssk #13427:
U nás sa ani na všetky linky také vozidlo nemože poslať, takže nesúhlasím! Voz bol drahý, ľudia chcú komfort, pozrite sa na moju 32ku alebo na 6ku 14:13 alebo 7ku 14:15z AUO ci 8ku 14:45 z Juhu2 ....a toho by bolo viac...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.