Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: theo #13134:
Vzhľadom na to že SDP je uzatvorený systém, takáto požiadavka núti dopravcu ísť do odbavovacích riešení od Transdaty. Takže chvalabohu že to mesto nevyžaduje, inak by bolo zle nedobre. Samozrejme ale nie je čisté meniť podmienky po súťaži, v prvom rade to tam vôbec nikdy nemalo byť.

Inak ako už bolo naznačené, normálny objednávateľ nebude v roku 2023 riešiť uznávanie nejakých nezmyselných kartičiek na autobus. Máme všetci nie len dopravný, ale všeobjímajúci pass v peňaženke, alebo mobile. Volá sa to Visa/MasterCard a je to akceptované po celom svete. (A kým niekto príde s "a čo deti/dôchodcovia/šteniatka", ešte dodám že sa dá kúpiť aj predplatená karta bez viazania na účet, ak niekto veľmi trvá na tom že chce žiť v minulom storočí.)
Reakcia na: vlado54 #13141:
V MI alebo PO možno v živote kartu nevyužiješ, ale je dosť veľká pravdepodobnosť, že ju využiješ v Púchove, Považskej alebo v Žiline. A ak možno práve ty nie, tak obyvatelia týchto miest, prípadne okolitých obcí celkom určite.
Mimochodom, pred zavedením tohto pasu (bez ohľadu na jeho predchádzajúce názvy) si mohol kartu SAD TN využiť len v SAD TN, čo už komplikovalo aj takú cestu do Handlovej, hoc boli obe mestá v jednom kraji.
Reakcia na: pešiak #13143:
Kam ty chodíš na tie svoje bludy?
Reakcia na: pešiak #13143:
Mesto (dopravca) inému dopravcovi nedotuje túto cestu. Tvoje cestovné si vyúčtuje od dopravcu, ktorý ti vydal kartu.
Reakcia na: vlado54 #13141:
Výhodu to má tú, že keď pôjdeš v lete s deckami/rodičmi_na_dôchodku do Ždiaru alebo kdekoľvek inde, kde sa hrajú na ten zbytočný dopravný pas, tak v autobuse SAD Poprad vytiahnu svoju trenčiansku žiacku/dôchodcovskú kartu a budú cestovať za žiacke cestovné, ktoré si im dobil ešte tu v Trenčíne.

Mesto by nič nepotrebné neplatilo. Dopravca by len platil náklady spojené so zapojením do systému zúčtovania platieb presne tak isto, ako platí transakčný poplatok za prijatie platby bankovou kartou.
Reakcia na: vlado54 #13141:
Podľa mňa sa všetko viaže na poskytnutie dotácií na dopravu. A to či už mestami, či krajmi. V zozname zapojených dopravcov sú už mnohí, pozrite tu https://www.dopravnypas.sk/#whyToTravel
Cestujúci má určite mnohé výhody z možnosti využitia karty napríklad svojho mesta, keď navštívi východ krajiny, či sa tam presunie zo západu. Na strane druhej a to správne konštatuje vlado54 , prečo má napríklad mesto Trnava dotovať dopravcu v Prešove? Možno ešte s výhľadom do budúcnosti, lebo už sme sa aj o tomto bavili - MHD bude zdarma.
Reakcia na: vlado54 #13141:
Výhodu to má, že sa po Michalovciach alebo po Prešove môžeš voziť s kartou z MHD Trenčín a nepotrebuješ inú. S dopravným pásom by si si mohol automaticky uplatniť zľavené cestovné, pričom sama karta môže byť dokladom na preukázanie nároku na zľavu.
Banková karta údaje na preukázanie sa neobsahuje.
Jeden dopravný pas, ktorý by platil naprieč Slovenskom by bolo ideálne riešenie pre všetkých ľudí mimo produktívneho veku.
Reakcia na: theo #13134:
A akú to má výhodu aby sme sa viezli po Michalovciach alebo po Prešove s kartou z MHD Trenčín ? Dnes existujú bezkontaktné bankomatové karty a platba mobilom. Prípadne platba cez aplikácie ak dlhodobejšie používate MHD v Prešove a aj MHD v Trenčíne. Nevidím výhodu tohto dopravného pasu. Nemuselo by potom mesto Trenčín platiť za službu ktorú ani nepotrebujeme? V poslednej dobe vidím len problém s neuznávaním kariet medzi dopravcami v Trenčianskom kraji, ale to sa musí dať samozrejme bez tohto zbytočného pasu.
Reakcia na: McDavid #13137:
Áno, minimálne dovtedy.
Reakcia na: S499.1023 #13138:
Podobne , pán chytrý😛
Reakcia na: pešiak #13136:
Je potrebné, aby si svoju tuposť na tejto stránke dokazoval stále dookola? Ja si myslím,že nie, že všetci už majú jasno.
Takže stará karta bude platiť až do 31.5.23? Je to pravda?
Reakcia na: Valec #13133:
Hm, často sa stretávam s dogmatikmi, ktorí bazírujú na nepodstatných veciach, teda formálna stránka prevyšuje tú obsahovú. Teda ,,bežný,, človiečik nemá problém rozpoznať v mojom texte, že hovorím o tom, kto vozí ľudkov. Áno, môžeme sa domnievať, že by mohol voziť i tovar, ale ako píšem, kto chce chápe. No a ,,mudrovať,, budem vždy, či sa ti to páči , alebo nie . Zo všetkého som si zobral stanovisko od 810zssk
1. U civilizovaných dopravcov sú predčasné odchody zakázané. Predpokladám že aj u Transdevu. Tým pádom by k tebou opísanej situácií dochádzať nemalo. Ak dochádza, treba to riešiť disciplinárne s konkrétnym vodičom. Téma predčasných odchodov nemá súvis s tým či sú zastávky stále, alebo na znamenie.
2. Áno, ak tam bude niekto čakať, tak sa zastaví. Keď tam nikto čakať nebude, tak sa nezastaví (ak teda niekto vo vozidle nedal signál). To je podstata tejto zmeny.
No a už som vedomý. 🤑
Reakcia na: N/A #13132:
A ešte pár postrehov:

- zavedenie spojov na zavolanie
- zachovanie náhodných odchodov v cestovných poriadkoch
- dohoda s TransData o poradenstve pre TSK a dopravcu na zavedenie akceptácie kariet
- mobilná aplikácia pre lístky, poloha vozidiel a pod.
- grafika exteriéru vozidiel v zelenej farbe
- okná bez závesov
Reakcia na: N/A #13132:
Z technických štandardov:

"nový zmluvný Dopravca PAD TSK sa zaviaže, že jeho BČK bude akceptovaná (plná funkčnosť karty) v systéme Slovenský dopravný pas".

To isté má mesto aj v zmluve s Transdevom, len s tým rozdielom, že mesto Trenčín sa rozhodlo túto podmienku PO PODPISE zmluvy nevyžadovať (v otázkach a odpovediach je od p. Hartmana niekoľko výhovoriek na túto tému).
Reakcia na: pešiak #13125:
Keď tu už mudruješ, dokážeš rozoznať medzi dopravcom a prepravcom?
Nápoveda: https://imhd.sk/bb/doc/sk/12124/Jazykove-okienko-dopravca-alebo-prepravca
Reakcia na: 810zssk #13130:
Nuž môj názor som vyjadril, ďalší cestujúci sa tu zatiaľ nemajú čo v Trenčíne ohľadne tejto témy vyjadrovať, lebo ešte nie je a sem aj tak moc /na stránku/ cestujúci nechodia. Čas ukáže. Idem koncom mesiaca do BA a úplne náhodne som toto zistil. Ale určite sa nepreveziem, nakoľko sa jedná o dôvody, pre ktoré je to zavedené. Možno ešte jeden postreh. Často sa tu porovnáva, že to Wiedeň, či stredoeurópske a tak. Ale iba zatiaľ pre mňa v negatívach. Ďakujem za názory v tejto veci.
Reakcia na: pešiak #13125:
"Určite sa zhodneme na tom, že je dobré a prospešné pre všetkých, ak sú zastávky rozdelené aj na tie na znamenie a aj na ,,povinné,,."
Nezhodneme a je veľmi dobrý dôvod prečo je tento model obsluhy zastávok tak málo rozšírený. Ide v princípe o stredoeurópsku špecialitu. Inak nemá zmysel na jednej zastávke znamenie vyžadovať a na druhej nie.

"cestujúci budú určite nahnevaní, ak sa nebude dodržiavať cestovný poriadok prepravcom, lebo práve odišiel autobus zo zastávky, ktorý pred tým na 3. zastávkach nestál a ,,získal,, čas k dobru 5 minút"
U civilizovaných dopravcov sú predčasné odchody zakázané. Predpokladám že aj u Transdevu. Tým pádom by k tebou opísanej situácií dochádzať nemalo. Ak dochádza, treba to riešiť disciplinárne s konkrétnym vodičom. Téma predčasných odchodov nemá súvis s tým či sú zastávky stále, alebo na znamenie.

"Teda tam budú zastavovať všetky, aj keď jediný čakateľ bude čakať na svoj spoj , ktorý ide o 10 minút."
Áno, ak tam bude niekto čakať, tak sa zastaví. Keď tam nikto čakať nebude, tak sa nezastaví (ak teda niekto vo vozidle nedal signál). To je podstata tejto zmeny.
Reakcia na: pešiak #13127:
Je to isté, ako keby to bolo na MHD. Obzvlášť regionálne linky v rozrastajúcej sa bratislavskej aglomerácii sú úplne iné ako nejaká dedinská linka Trenčín - Horná Súča. Dovolím si tvrdiť, že poznanie medzi vodičmi a cestujúcimi je podobné ako v Trenčíne na MHD, kde vodiči robia stále svoj vzor.

K zastávkam na znamenie v TN:
V Trenčíne sa na zastávkach na znamenie stále ešte máva, ale osobne to beriem ako prežitok z čias minulých. Pod Juhom je to naozaj o hubu. Vo večerných hodinách je tam fajn mávať aj s mobilom, aby si to vodič všimol.

Ak by sa zaviedli plošne zastávky na znamenie, tak by to znamenalo zjednodušenie celého systému cestovania. Mávanie by sa predpokladám, že zrušilo a pri výstupe by stačilo cestujúcich naučiť stláčať tlačidlá skôr (STOPky sa stláčajú už dnes kvôli otváraniu dverí). Výhodou Trenčína oproti Bratislave je, že STOPka je dostupná z každého miesta a tlačidlá sú jednotné naprieč celým vozidlovým parkom.

Globálne zastávky na znamenie, ale neznamenajú že autobus nepremáva podľa cestovného poriadku. Znamená to len to, že ak vozidlo ide v čase po plánovanom odchode zo zastávky a nikto nechce nastúpiť/vystúpiť, tak nemusí zbytočne zastaviť, aktivovať dopyt a opätovne sa pohnúť. Jazdilo by sa teda naďalej s netolerovaním nadbehu a v tom prípade sa o nevychádzaní nadväzností nemusíme ani baviť.

Osobne si myslím, že zavedenie zastávok na znamenie by chlebodarcom MHD skvalitnilo služby (zrušilo by sa mávanie, systém by bol prehľadnejší a pri večerných jazdných dobách by sa mohli ušetriť nejaké minúty).

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.