Reakcia na: Richard Ščepko #11866:
Toto:"a/ Zabezpečiť v prípade prejazdu mestského autobusu zakaždým dočasne úplné uzavretie mosta na
dobu jeho prejazdu, aby sa na moste nachádzal iba jeden autobus, čo vyhovuje prejazdu jediného
vozidla nad 16t do 58t.
b/ Dať odborne prevážiť jednotlivé typy autobusov a stanoviť, koľko môže byť vo vozidle najviac
cestujúcich, aby celková hmotnosť bola max.16 ton. (Teda pri úplne obsadenom autobuse nechať
pred mostom vystúpiť cca 3 osoby - 3x80kg - a nechať ich peši prejsť na druhú stranu mosta a za
mostom opäť do autobusu nastúpiť.)
c/ Okamžite ukončiť prevádzku MHD po starom moste a dopravu riešiť po moste novom.
d/ V spolupráci so správcom mosta dať odborne posúdiť nosnosť mosta, či predsa len nevyhovuje
namiesto 16 tonám na nosnosť 18 ton."
Ako sám pán riaditeľ napísal, "Všetky 4 riešenia, nech sa zdajú akokoľvek absurdné" tak takéto riešenie je nereálne, keby som to mal zhrnúť:
a) také kvantum autobusov či MHD či PAL prechádza cez tento most, že tam by reálne skoro nonstop museli byť dajme tomu mestská polícia a uzatvárať most, čím by sa tvorili velké kolóny a takéto riešenie nie je prijateľné, toto si v žiadnom prípade nemôžu dovoliť spraviť.
b) Hej, nech rovno dajú váhu do autobusov a kto má nad 80 kg ten vystúpi, a následne na konci mosta nastúpi, znova nereálne a to nemôžu spraviť.
c) Zase nereálne, tým by vlastne došlo k zrušeniu zastávok: Bratislavská Old Herold, Ludovíta Stárka, Piešťanská, a ako kde by začínali autobusy na Zlatovská nákupné stredisko a tí čo nastupujú na niektorých s týchto zastávok by išli taký kus pešo?
d) Jediná normálna možnosť.
Možno tento rozbor je zbytočný a robím to len pre seba, ale týmto čo napísal pán riaditeľ tak prestávam veriť, že on má byť na pozícii riaditeľa, nič v zlom, ale takéto zmýšľanie a uvedenie takýchto možnosti to ste si mohol nechať pre seba, normálny človek by na takéto ani možno nepomyslel.
kvorka
1. nie je to prvý a ani posledný veľký prúser dopravcu - pamätáme sa všetci aké tanečky sa diali okolo #61, ktorý 4 roky postával vo vozovni, než sa "spojazdnil" a jazdí veľmi veľmi spoľahlivo a je asi najoblúbenejší - NP a kapacita ho k tomu predurčuje
2. veľa vecí, ako aj táto, hovorí jedno: na SAD robia ľudia, čo nepoznajú svoju robotu, nechcú ju poznať, alebo to majú na saláme (neviem, nechám na zvážení), pretože je viem, že bolo sedenie aj u primátora, kde sa na problém s podjazdom upozorňovalo. Potom nechápem, ako kompetentní nemohli zareagovať.
3. kvitujem tvoju robotu a viem, ako sa staráš nad rámec svojich úloh i o iné (vylepovanie CP, označovanie vozidiel a pod.), takže tu kopem jednoducho aj za takých, ako si ty - ten kto si robotu robí dobre, by nemal znášať neschopnosť iných. Veď sa stačí pozrieť na kvalitu súčasných turnusov.
4. SAD má na MHD TN 5 kusov kĺbových vozov. A jazdia 4, akonáhle šla do premávky #61, odstavila sa jedna B961E (tuším #51, ale neviem presne). A toto je zase to isté, ako to, čo riešime teraz - turnusy na 5. kĺbak nie a nie na SADke urobiť - pritom je to len záležitosť dopravcu. O to viac ma to serie, že jazdia nám aj prímestské vozy, na linke 24, 11 či 1 sa ľudia tlačia, ale ´dovolíme si jeden kĺbak sušiť vo vozovni. To nemá obdobu.
Záver: zistil som, že po dobrom to nejde. Väčšinou. A v TN je to ukážka, že pokiaľ ľudia ako draxter, Richard aleboty, nepoukážete "vyššie" na nedostatky, nič sa s tým nikdy nerobilo. Rovnako ako údržba vozov, ktorá je podľa mňa žalostná, a divím sa vedeniu SAD, že to toleruje (vidno to bolo pri #61 a jej sprevádzkovávaní alebo aj na tom, ako tá #22 vyzerá po "dorobkoch" v TN, niektoré veci ako Pat i Mat).
Takže prečo by som mal teraz nechať veci plávať? Prokurátor si zistí vec a aj to, kto má pravdu a bude to jasné. Možno ju nebudem mať ja (stavíme sa?) a potom ten bordel na kolečkách môže pokračovať. Kto na SAD robí turnusy? Neovládam ich spamäti, ale toto je priestor, kde sa musí začať, lebo zmeny od 1.8.2016 priniesli aj úsporu jedného vozu - a hľa, zrazu ho zase treba, hoci výkony nestúpli - ako si toto vysvetliť? Odpoveď všetci poznáme (aj ty, ale nemôžeš sa vyjadriť a ja to akceptujem). Vieš, keby na SADke čítali imhd, tak by problému predošli hneď, ako linka10 napísal jednoduché riešenie na 3 minúty prepísania 2 vzorov.
Som ochotný urobiť hrubú čiaru, ale chcem aby sa urobili zmeny. Nie len táto jediná, to je špička ľadovca. Chcem vedieť, kedy vyjde 5. kĺbak a prečo je stále problém po hokeji nasadiť tiež zodpovedne kapacitné vozidlo. Ak by draxter dal anketu, tak: 1. mám to dať ďalej alebo 2. nie. Nechám na Vás, čo tu píšete. Aj tak mi mesto musí odpovedať, a možno tým skončíme.