Vedla v Cesku sa vyberka robia bezne a uchadzaci sa do nich hlasia. Neviem preco by to u nas malo byt inak. SADky potrebuju dostat dobry vyprask ako prasa drbanie.
Keby aspoň väčšina tých ojazdencov bola nízkopodlažná, ale v prípade sanitkárov všetky nízkopodlažky čo kedy mali skôr z liniek miznú, než by pribúdali... ?
Ak sa súťaž dobre vypíše, pokojne sa zapoja aj zahraničné koncerny - Arriva, možno aj Transdev, alebo iné naše SADky. O záujem by som sa až tak nebál. Na inšpiráciu, v ČR sa teraz súťaží veľa oblastí PAL a väčšinou je záujem z rôznych kútov republiky.
Zázemie sa vždy dá vytvoriť / prenajať (napr. v areáli nejakej špedičky), o to ľahšie ak to bude zabehnutá firma. Rovnako vodiči MHD zo SADky by po zmene potrebovali dáku robotu - všetci by sa na PAL asi nenatlačili, všakže...
Aj keby sa vypísala súťaž len na primitívne parametre typu "hlavne nech to je lacné", našiel by sa nejaký súkromník, čo to odvozí na ojazdencoch (viď napr. Michalovce). Vidina stáleho príjmu dokáže byť lákavá. Akurát si nemyslím, že to je zrovna cesta, ktorou sa treba vydať.
práve preto má teraz mesto "more času" aby spracovalo podklady pre súťaž a vyhlásilo ju aspoň 2 roky vopred a nie na poslednú chvíľu. Keď už napriamo dalo SADke 5 rokov k dobru, dúfam, že tých 5 rokov bude mesto "makať" na tom, aby to dopadlo dobre, resp. aby výsledok bol lepší, než to čo tu je teraz.
V prvom rade mesto musí určiť predpokladaný objem výkonov, termín nástupu, minimálnu úroveň skladby vozového parku (kapacita, NP by som bral ako samozrejmosť) či už vo forme vlastníctva alebo leasingu a pod., podmienky na jednotné tarifné odbavenie, vybavenie vozidiel (transparenty, wifi, klíma, dopyt...) a potom určiť, v akých intervaloch sa bude prehodnocovať CP, kto ho bude spracovávať, rovnako obehy vozov, určiť, aký rozsah výkonov môže mesto navýšiť/znížiť bez dopadu na cenu, práva a povinnosti strán neriešim, veď nejaká zmluva je už aj teraz. Potom treba dohodnúť obnovu vozového parku do budúcna, spôsob odpisovania či stanovenie nákladov (vieme, že busy nemajú v techničáku spotrebu - toto je veľký priestor na objektivizovanie tvrdenej spotreby - spotreba nie je všetko a nemôže byť nikdy ani relevantným ukazovateľom, pretože vidíme, ako to dopadlo s Citelisom 18M).
Obavam sa ze do dalsieho vyberoveho konania sa nik hrnut nebude,ved kupit tolko autobusov....kde ich parkovat?-kde servisovat?-umyvat,tankovat by sa este dalo,pneuservis,starat sa o vsetko suvisiace okolo vodicov ako je skolenie BP,a ine skolenia plus ine veci....a co ak sucasna firma uz nebude mat zaujem pokracovat? To len tak okrajovo premyslam....bude mesto vobec schopne nejak z tohto solidne vykluckovat? Toto nie je firmicka na kosenie a udrzbu zelene....caka nas nepoznane a bude to zaujimave ,ale pre nas co tu jazdime to bude asi aj napinave a nie lahke....Nepoznam tuto problematiku v inych mestach,no privitam ich skusenosti...;)
A dosiahnes co? Ze bude mozne zakupit jediny druh autobusu, cim jeho vyrobca ziska monopol co mu umozni zvysit cenu ktora sa nasledne premietne do vysky uhrady od mesta pre dopravcu? Skvely napad!
Mesto si ma v obstaravani stanovit kvalitativne standardy (na toto sa treba sustredit) a uz nechat na dopravcovi akym vozidlom ich splni.
Nech sa SAD TN prisposobi.....krasna veta. Musim sa spytat: Ty asi nie si z Trencina,ze? Tu to totiz zatial vzdy fungovalo tak, ze SAD a poslanci na meste sa dohodnu a ludia sa prisposobia...
Vyrába sa, až na dizajn je taký istý.
Môžeme to spraviť ako dopravné podniky pri verejnom obstarávaní – vyberieme si autobus a tomu prispôsobíme podmienky. V zmluve vôbec nemusí byť konkrétny model napísaný, nech sa SAD TN prispôsobí...
Crossway s 3 dverami pre MHD sa vyrába vôbec? Lebo určite sa nevyrába už taký istý Crossway ako máme teraz v TN.
A keď sa vyrába oni kúpia tú najslabšiu výbavu, ako vždy... wifi namontujú u seba ako píšeš, a otázne či by aj tie bzučáky keďže u Crosswaov nie sú, sranda, že B952 ich majú a to sú staršie autobusy.
Uvidite vsetci ako budete prekvapeny. Moj nazor je, ze dojde Crossway a zo vsetkych vymozenosti, ktore ste pisali nebude mat nic. Dokonca ani Cursor motor. Wifi sa dorobi v dielnach SAD. Tak isto sa dorobi aj bzucak vo dverach ako upozornenie, ze uz ludia nemaju nastupovat.Ale bude mat metalizu cervenej farby za priplatok,
Kvalitné nech sú, ale nie je to nízkopodlažný autobus, viackrát ako sa písalo v roku 2018 jedine NP, a neviem či pravdu poviem nepoznám všetkých výrobcov a autobusy tak už teraz nové autobusy pre MHD iba NP sa robia (toto neviem na 100%), maximálne si myslím, že sa robia tie sprosté LE.
Tak keď sú Urbanwaye poruchové tak iné autobusy by sa mohli kúpiť, však IVECO nie je jediný výrobca. Kedysi ešte v tom roku kedy sa vyrábali tieto autobusy boli iba tieto autobusy, ale aby v roku 2018 v TN jazdilo toľko autobusov ktoré nie sú NP (na čo nie je dôvod keďže Crosswayov a Citelisov je dokopy viac ale aj tak tie Karosy stále jazdia až moc).
Ale pokiaľ bude mať na starosti kúpu autobusov mesto tak sa tu začne diať niečo až keď budú musieť vyradiť tieto autobusy, čo bude o pár rokov.
Ako dá sa zvyknúť si na tie staré Karosy a takto, ale predsa len nastupovanie do NP je pohodlnejšie, zároveň zbytočne sú v TN kasseláky keď ledva nejaké NP chodia.
Inak nevie niekto či chodí vôbec ráno na linke č. 24 Citelis alebo iný kĺbový autobus? Myslím ten spoj kde vždy chodí kvôli vyťaženosti kĺbak, teda či aj pre ten spoj platí, že cez prázdniny kĺbový autobus nejde alebo ako to je. Hlavne Citelis keď už chodí normálne stále tak predsa prečo nechodí aj cez prázdniny, však to je jediný NP a kĺbový autobus... Ach doteraz nerozumiem tejto somarine, že cez prázdniny nechodia kĺbové autobusy, ako keby väčšinu cestujúcich tvorili študenti, čomu neverím.
2x B961E a 1x B952E Plus začiatkom roka sa vyradili už dlhšie odstavené 2ks B952E, čiže suma sumárum vyradilo sa už 5ks Karos zakúpených v r. 2006, žiaľ kĺbové zatiaľ bez náhrady. Nešťastný je ale reálny fakt, že sa nakupujú v PB nie príliš kvalitné autobusy (Urbanway) s drahým servisom, drahými náhradnými dielmi s dlhou čakacou dobou a tie vozy, keďže sú dosť nepodarky, tak majú nenormálne problémy s elektrikou. Pomaly niet dňa, kedy by niektorý z Urbanwayov nebol odstavený na dielni pre poruchu. Môžeme byť vďační za Karosy, ktoré nám ostali, pretože bez nich by nám nemalo čo robiť zálohy. Aj keď už majú 12 rokov, stále sú to posledné kvalitné autobusy...
ale to už tu je - 16 rokov. To druhé je vecou koncepcie obnovy vozového parku. Samozrejme, ak by vznikol dopravný podnik, malo by to mesto jednoduchšie, lebo by malo všetko pod kontrolou. U iného dopravcu ide o kontrolu plnenia a na to sa treba aj vyznať...
Mal by sa stanoviť maximálny vek jedného vozidla a maximálny priemerný vek... bez ohľadu na to komu aká životnosť vyhovuje.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
draxter