Reakcia na: draxter #10821:
Úspechom by bolo, keby sa VÚCky zrušili, príp. im odňali kompetencie v doprave a objednávala výkony v želeničnej aj autobusovej doprave jedna autorita. Najúspornejšie a najefektívnejšie by bolo mať jedného železničného dopravcu v osobnej doprave, ktorý by mal pod sebou autobusovú dopravu a namiesto 15 dozorných rád a 15 správnych rád, ktoré dokopy dávajú cca 100 ľudí mať jedného generálneho riadieľa, jednu dozornú a jednu správnu radu a dokopy maximálne 8-9 ľudí! Podotýkam, že úplne zbytočných je tých 100 ľudí, lebo keby ich zajtra vzal fras, tak by to cestujúci nijak negatívne nepocítili, ba naopak. Všimli by si úsmev od ucha k uchu na tvárach šoférov, ktorým by svitla nádej, že konečne uvidia na výplatnej páske o 100-200 eur viac v čistom a neskončí to na účte vedenia a časť ako všimné do vrecák krajských poslancov a primátorov miest, aby boli motivovaní rozhodovať "správne". Inak samotné VÚC a okresy sú hnoj už len tým, že vôbec nerešpektujú historické a logicky dané regióny a väzby ľudí. Namiesto 79 okresov a 8 VÚC by bolo ideále mať 26 regiónov ako napr. Záhorie, Tekov, Hont, Horehronie, Kysuce, Orava, Liptov, Šariš, Spiš, Gemer, atď.
peste.noire
Inak som sa tu začítal do diskusie okolo kšeftu mesta Trenčín a SAD TN a táto veta ma z článku http://www.transport.sk/spravy/cestna-doprava/9775-trencin-predlzil-zmluvu-so-sad-o-zabezpecovani-mhd-o-pat-rokov.html dostala do varu :
Do roku 2019 podľa neho Európska únia odporučila zlepšiť a pripraviť také súťažné podmienky, aby sa tieto veci dali normálne súťažiť v rámci verejnej dopravy. „Robiť v súčasnej situácii verejnú súťaž, to by boli len zbytočné problémy, a to tu určite nikto nechce,“ doplnil primátor a poukázal na prípad Nitry, kde sa problematika verejnej dopravy dostala až na Najvyšší súd SR
Aké zbytočné problémy pán primát(or)?! Čo sú zbytočné problémy? Komu by vznikli problémy? Vaším politickým ambíciám, alebo by Vám mestskí poslanci smerácki a KDHácki zavarili? Či opäť sme v stave, že dopravca vie lepšie ako objednávateľ, čo si má objednávateľ objednať a dopravca vie rovnako lepšie kedy majú cestujúci cestovať a teda sa CP prispôsobujú SADkárskym zvykom, že CP vyjazdíme a akceptujeme iba ak to nám blahorodiu SADkárskemu výjde pohodlne do turnusu? Len zvrátení ľudia dokážu przniť CP podľa turnusov šoférov a argumentovať takto. Česi to pochopili a žnú v pozitívnom zmysle slova plody práce, že prestali tvoriť CP podľa svojvôle dopravcov.
Mimochodom tu čo čítam, že sa riešila obnova vozového parku, tak sa riešilo čo? Že konečne aj SADky budú súťažiť autobusy a nebudú apriori otravovať všade s Crosswaymi? Alebo sa pokročilo tak, že sa rozhodlo aj aké dĺžkové kategórie sa nakúpia podľa reálnej vyťaženosti liniek a potenciálu daných liniek? Alebo sa tu cnostne prezentuje to, že sa riešilo kedy a či sa vôbec bude nakupovať a koľko, ale neriešilo sa čo a za koľko?! ?