Reakcia na: Richard Ščepko #10166:
Ja za seba môžem povedať, že s takmer všetkými nedostatkami čo som tu popisoval, som sa obracal, nie na poslancov ale zväčša na útvar dopravy (nakoľko som mal väčšinou podnety presahujúce jednu mestskú časť). Niekoľko som ich dával aj na odkaz pre starostu. V komunikácií s p. Minarechom z útvaru dopravy som riešil napríklad prelepenie neaktuálnych čísel liniek a názvov zastávok po optimalizácií, kde som problém popisoval aj tu. Pri tomto došlo k úspešnej náprave. Rovnako sa podarilo vyriešiť vyznačenie zastávky Jána Zemana vodorovným značením ako aj niekoľko nedostatkov zo strany SAD (napr. hlásenia).
Podotýkam, že tie nedostatky zo strany SAD som riešil s útvarom dopravy, nakoľko SAD na maile neodpovedala a k náprave došlo vždy až potom, ako som sa obrátil na útvar dopravy.
K časti z vyššie spomenutých podnetov som pridával aj fotografie.
Čo sa týka odkazu pre starostu, tam už bola úspešnosť menšia. Napríklad pri žiadosti o predĺženie zastávky Inovecká smer mesto mi bolo pred takmer rokom napísané, že sa bude situácia preverovať a dodnes som nedostal odpoveď.
Asi pol hodinu dozadu som poslal podnet na útvar dopravy ohľadom zastavovania spojov z LOT v Biskupiciach, keďže ich zastávka nieje nijak označená a cestujúci nevedia, kde čo stojí. Bol som si to tam aj v praxi overiť 3.2., pričom práve fotografie z tohto dňa som poslal aj útvaru dopravy.
MA MHD
- pri spoji linky 4 (o 7:12 z Pri Parku) som utekal od Šmidkeho ul. na zastávku a vodič čakal. Hovorím si super a ešte som pridal, nech nečaká dlho. Keď som bol už na prechode pri zastávke tak zavrel dvere a odišiel.
- minulý víkend (po 17-tej) na Veľkomoravskej podobná situácia. Bol som meter od dverí a v tom odíde.
- už dlho som nestretol vodiča, ktorý by sa ak stojí pri Gymnáziu až 3-4 v poradí posunul dopredu k označníku a tam umožnil nástup. Hoci je to myslím napísané aj v PP.
- Ako som teda minulý víkend išiel z Veľkomoravskej peši do mesta, stretol som v 11-tke smer Juh známu a na prekvapenie, tiež nadávala na vodičov. Pri prestupe, ktorý musela absolvovať, a na ktoré sa odvolávala aj optimalizácie jej zdrhol autobus. Ako sa teda potom má prestupovať?
Následne ak zaklopala na predné dvere autobusu a chcela sa opýtať tak ju akurát vodič sprdol že rozbije klopaním okno.
Keďže som s touto známou išiel v úseku - Gymnázium - Saratovská pri parku, tak mi stihla povedať ešte omnoho viac zážitkov, ako som tu prerozprával.
Potvrdzuje to aj moju teóriu, že sa vodičov neoplatí ani nič pýtať. A nedajbože úsmev od vodiča na cestujúceho už nehrozí vôbec. Škoda.
Osobne mám názor, že komunikácia cestujúcich a vodičov by sa mala nahrávať na záznamové zariadenie (podobne to majú v BA s revízormi).
Záverom však musím dodať, že hore uvedené sa vzťahuje na väčšinu, ale nie na všetkých vodičov. Viem aj o takých, čo sú príjemní k cestujúcim, ochotní a napr. teraz v zime majú v autobuse vždy príjemne teplo.
Taktiež chápem, že aj šofér autobusu je len človek a veľa vecí ho za deň môže vytočiť, ale, to zasa nikoho neoprávňuje byť potom nepríjemný na všetkých ostatných.