Tiež mi príde zastávka Jilemnického troška "pánu Bohu za chrbtom", ale styčný bod s MHD má predsa prímestský autobus aj na Hasičskej, kde okrem 3 a 7 stojí všetko, čo aj na Legionárskej.
Áno, cestujúci z OBI spoj nestihne, alebo sa mu výrazne predĺži peší presun. Tu je ale tá základná otázka, či máme robiť dopravu na kľúč pre jednotlivcov? Lebo za mňa je presne toto začiatok celého problému, kde vzniká, že každý spoj je originál, sieť ako taká nefunguje a z pohľadu mnohých súčasných alebo potenciálnych cestujúcich to potom skutočne vyzerá ako generátor náhodných zastávok a náhodných odchodov, ako napísal theo.
Ja nepochybujem o tom, že každá jedna výnimka minimálne v rámci prevádzky Trenčín má svoj dôvod, o mnohých sme spolu aj osobne hovorili, ale mám pochybnosť o tom, či je tento prístup z dlhodobého hľadiska správny a či dokáže zvrátiť trend dlhodobého poklesu podielu RAD na modálnom mixe.
Teraz som premeral šírku chodníkov na mestskom Geoportáli, na zastávke kotolňa je šírka chodníka 2,10 metra. Na Jilemnického je šírka chodníka medzi druhou lampou a označníkom od 3,40 metra do 3,90 metra. Tento úsek je dlhý 12 metrov a s prehľadom sa tam vôjdu 2 štvormodulové prístrešky bez bočníc. To je dosť dlhá konštrukcia na to, aby tam ľudia napriek chýbajúcim bočniciam nezmokli. Mesto bude čoskoro súťažiť dodávateľa prístreškov na nové obdobie, a s touto zastávkou sa bude počítať. Rovnako tak sú plánované prístrešky na veľkú časť zastávok MHD zriadených v 11/2024.
Umiestnenie prístrešku na Jilemnického si viem predstaviť zasa len štýlom ako je pre MHD Nemocnica smer mesto alebo Považská, kotolňa.
Kto tam ,,nepokrstil,, autobus tak je podozrivý. Alebo nepristavuje k obrubníku
A naozaj neviem čo je by bolo na zastávke Družba pre cestujúcich nepríjemné čakanie v porovnaní s Jilemnického.
Vnímam to práve opačne. Umiestnením dvoch lavičiek do priechodu smerom k Dol. Šiancu by vzniklo zastrešené čakanie za minimum nákladov.
Tiež spoje prichádzajúce od Turnej aj od Soblahova a Juhu by mohli stáť v jednom uzle pretože by to bola s Dol. Šiancom prakticky totožná zastávka
Nejaká tá príhoda:
Oznam vodičovi že už sa nebude chodiť na Dlhé Hony.
Chvála Bohu, nebolo to tam dobré.
Bude sa chodiť na Jilemnického.
To je kde? (Nasleduje vysvetlenie)
No do ..., veď to je z kaluže do blata.
Iný príklad. Pravidelný cestujúci.
Robí v OBI do 20:00.
Dnes využíva spoj 20:28 z D. Honov.
Po novom, na Jilemnického už je to ďaleko, MHD 1 odchádza 19:56 z Inoveckej, nestíha sa a tiež stále neexistuje protichodná zastávka Ku štvrtiam.
To je presne o Tom , ako má mesto na slané MHD. Všetko rieši až keď horí. A ministerstvo - nič nemuseli vyvlastnovat, stačilo zameniť a rokovať. Ale radšej sa rokuje o kvetináčoch na Starom moste nez o ploche pre zastávku.
K tomu vyvlastňovaniu od MO - o situácii sa vie a je na stole snáď 10 rokov. Keby sa riešilo priebežne a nie štýlom hop na kravu, nemuselo sa nič vyvlastňovať. To samozrejme nevyčítam tebe.
Ale jej poloha mimo "školu" a tiež v smere z mesta (keď nemá styčný bod s MHD) ideálna nie je.
Beriem však a chápem že je to z núdze cnosť.
Skôr však reagujem na to, že určite nemá taký potenciál aby odtiaľ išlo "všetko" len preto aby to tak bolo a zároveň to slúžilo minimu cestujúcich.
Protichodná zastávka Legionárska pre RAD vyžadovala vyvlastnenie pozemkov od Slovenskej republiky - Ministerstva obrany, čo je vzhľadom na existenciu vojenskej nemocnice beh na veľmi dlhú trať a náklady spojené s tým by absolútne nezodpovedali tomu, čo by sa týmto riešením získalo.
Druhým navrhovaným riešením bola zastávka Družba, ktorá by vo svojej polohe vyžadovala zrušenie niekoľkých desiatok miest na parkovanie a cestujúcim by ponúkla čakanie v špinavej a zanedbanej lokalite stánkov.
Riešenie v podobe Jilemnického je z hľadiska financií, času realizácie, šírky chodníka a možnosti ho dovybaviť prístreškami a solídnym zázemím pre cestujúcich najflexibilnejším riešením toho, aby sa neodstavovali autobusy do jazdného pruhu na Dlhých Honoch. Ideálne v čase okolo 7:30, keď tá ulica je tichá a pokojná...
Zo strany SAD boli navrhnuté 3 alternatívy k Dlhým Honom tak, aby zostala nadväznosť najmä s MHD a nemocnicou.
Jedným z riešení bola napr. nová protichodná zastávka Legionárska pre RAD, odkiaľ mohlo ísť "všetko".
Použilo sa však riešenie Jilemnického, ktoré nemá príliš integráciu s MHD (3, 7, 25) a okrem návozu a odvozu školákov ani vhodnú polohu.
Takže môj pohľad je že slúži najmä na to, aby "sa nezavadzalo".
A nie na to aby sa tam bezhlavo bachlo všetko, len "aby to tam bolo" a vyzeralo to pekne na papieri aj keď neslúžilo cestujúcim.
Vyzerá to na ďalší sadkársky generátor náhodných zastávok (popri klasickom generátory náhodných odchodov), napríklad spoje do Omšenia: Legionárska, Jilemnického, Soblahovská a samozrejme ešte aj doterajšie Tesco a Zlatovská.
Najviac ma iritujú oní seláci / rozumej tí, čo si myslia, že sú stredobodom galaxie/ . Dnes na stránke kocúrkova tu https://trencin.sk/aktuality/od-1-juna-mierne-upravujeme-linku-mhd-4-v-kubrej/ sa hovorí, že oná linka č.4 už nepôjde po Derkovej. Lebo si to vydupali tí oní - miestni seláci. Rozum, ale aj mnohí z diskutujúcich tu sa jasne vyjadrili, že taká cesta III triedy nemôže byť problém pre jazdu MHD. Lenže. No nevadí, už je preškolených 5 pozorovateľov onej Derkovej, ktorí budú v duchu zákona hlásiť porušovanie zákona o premávke o státí a parkovaní . Buď tu bude vládnuť zdravý rozum a zákon, alebo nejakí tí oní seláci.
To sa dá úplne rovnako povedať aj naopak, že? A o tom je demokracia, že ty o on si môžete vybrať a musíte výsledok rešpektovať. To je celé.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.