Neviem prečo si mnohí myslia, že výmenou dopravcu sa všetko zmení. Snáď nikto nesníva o tom, že sem príde nový dopravca a ten si privezie so tebou 40 nových nízkopodlaznych klimatizovaných mercedesov alebo manov, z toho sa treba rýchlo zobudiť. Ešte min 3r tu bude Irisbus, crossway a citelis. A pokiaľ sa bude niečo nové kupovať, tak zasa bude rozhodujúca cena, takže na “ zahraničné” autobusy treba zabudnúť.
Životnosť Irisbusov už dávno skočila, ich generálky iba predĺžili agóniu celej MHD ale nič neriešili, crossway 152cv 153cv už tiež idú z posledného, 1-2 poriadne zimy a autobus sa zlomí na ceste. Kĺbové vozy sú ako tak v rámci normy, ale to iba vďaka tomu, že po úprave cestákov najazdia o polovicu menej km. Citelisy sú v katastrofálnom stave, drahá prevádzka a stále poruchy, dávno za životnosťou čo udával výrobca.
A s takýmto vozovým parkom tu bude treba vydržať ešte nejaký ten rok. Aj tie posledné crosswaye z 2011 už majú cca 500tis km, a to by mali ešte dalších min. 8r jazdiť!!
Nie je to o SAD Tn, keď nie je na čom jazdiť tak bohužiaľ, treba rátať s tým že bude iba horšie. Mesto odmieta obmieňať vozový park, tak treba hľadať hlavne v tom problém.
Životnosť Irisbusov už dávno skočila, ich generálky iba predĺžili agóniu celej MHD ale nič neriešili, crossway 152cv 153cv už tiež idú z posledného, 1-2 poriadne zimy a autobus sa zlomí na ceste. Kĺbové vozy sú ako tak v rámci normy, ale to iba vďaka tomu, že po úprave cestákov najazdia o polovicu menej km. Citelisy sú v katastrofálnom stave, drahá prevádzka a stále poruchy, dávno za životnosťou čo udával výrobca.
A s takýmto vozovým parkom tu bude treba vydržať ešte nejaký ten rok. Aj tie posledné crosswaye z 2011 už majú cca 500tis km, a to by mali ešte dalších min. 8r jazdiť!!
Nie je to o SAD Tn, keď nie je na čom jazdiť tak bohužiaľ, treba rátať s tým že bude iba horšie. Mesto odmieta obmieňať vozový park, tak treba hľadať hlavne v tom problém.
Michal Mazánik
Posilnenie liniek 4, 11, 28 a pod. by v prípade zvýšenia počtu odjazdených km určite bolo namieste. Ja by som pridal ešte potrebu doriešenia víkendu na Juhu I (diery v intervale smerom do centra), ako aj posilnenie linky 24 na 30 minútový interval popoludní (ten súčasný 40 minút je ťažko zapamätateľný).
Linkovému vedeniu by dosť mohla pomôcť redukcia počtu liniek, ako som už viackrát spomínal. Napríklad namiesto 13, 27 a 31 by som posilnil L3 v špičke na 30, ináč na 60 minút a pri gymnáziu zabezpečil prestupy na L24. Mesto vraj pripravuje reorganizáciu liniek v MČ Západ (podľa informácií z MsÚ), nakoľko považujú koncept s okružnými linkami za drahý a neprehľadný, takže uvidíme.
Čo sa týka okruhu na Juhu, radšej ako na Východnú by som zaokruhoval spoje po trase Pod Juhom - Južanka - Liptovská - Šafárikova - Novomestkého - Saratovská - Pod Juhom (je mi jasné, že v súčasnosti je to nereálne, iba uvažujem). Keďže na Saratovskej je väčší dopyt ako na Východnej, bolo by to prospešné pre viac cestujúcich.