a este menej ludi vie ze existuju volne dostupne tabulky ba dokonca aj programy na vytvorenie piloveho diagramu prevodovky. Staci poznat charakteristiku motora. Pan inzinier a v tomto je ten problem, ze tam treba tu charakteristiku motora inak je cely diagram o nicom. Spomeniem iba aferu watergate... a kde je potom relevantnost udajov? Ved metodika merania spotreby(odbocim trosku od temy) je davno zastarala a az po 20!!!! rokoch sa meni(co je vzhladom na technologicky pokrok uplne scestne). Vratim sa naspat, Vase sluzobne vozdilo(podla toho co ste tu napisali usudzujem ze novsi dieslovy agregat) ma okrem klasickeho katalyzatora aj filter pevnych castic(dpf). Podla vyrobcu moze byt osadene dvojhmotnym zotrvacnikom pripadne tiez vstrekovanim urciteho druhu " mocoviny ". Bavme sa ze firemne auta su brane ako spotrebny tovar nutny v vykonavaniu cinnosti. Cize co vyrobca spravi? V zaujme odbytu a rentabilnosti sa snazi na urcite obdobie znizit prevadzkove naklady tak aby boli co najnizsie. Bavme sa ze interval vymeny oleja za predlzi z 10 000km na 30 000 km. Predpokladajme obdobie na 4 roky. Cize ak rocne sluzobne auto najazdi rocne dajme tomu 80 000 km, za 4 roky je to 320 000 km. Keby bol interval vymeny oleja kratsi menil by sa olej 32x. Kedze ho vyrobca ale predlzil, vymeni sa len 10x. To uz je dost velka uspora. A presne takto isto je to aj so spotrebou. Otacky sa tlacia nadol koli spotrebe(a charakteristiky vsetkeho druhu sa snazia tomu prisposobit), lebo za tych x tisic kilometrov to firme usetri dost penazi. Co tam potom ze ked sa auto odpreda za ostatkovu cenu, je zhumplovane a v dezolatnom stave...turbo vstreky, dvojhmota, zakarbonovany motor atd...To na margo toho co robia vyrobcovia a ako manipuluju so vsetkym v ich prospech. Cize aj s udajmi. A tym sa dostavame k jadru veci. Prevodovka na buse bude pracovat(teda este nevieme, ale predpokladajme to) v takom rezime aby bola co najnizsia spotreba, to znamena ze krystalizacia AdBlue bude opat prebiehat. V plnom rozsahu, tak ako doteraz, skratka moze tam byt motor Tector, Cursor alebo z Jawy 350, nevhodne zvoleny motor to zacne, naladenie SCR bude pokracovat a dorazi to prevodovka(so soferom). Lenze bus nieje firemne auto, to sa neodpise po par rokoch(aj ked by to tak malo byt ale prax ukazuje na tejto SAD ako to je) a tak je mozne ze bude zasa vsetko trpiet...technika, vodic a v neposlednom rade cestujuci. Lebo presne ako napisal Marek, teoria je polovica uspechu. Skratka tato " prvni vlastovka " by mala byt vzorovym prikladom ako to pojde dalej. Nie len ze je to jeden autobus a serieme nanho, neprikladame mu vyznam. Pevne dufam, teda verim v to, ze sa mylim a ze Tector s Voithom pojde na max klime hore juhom 50 s full cestujucimi a ked pride do dielne sa okrem ziarovky nic menit nebude. Ale moj nazor uz z predchadzajucich prispevkov poznate.
Tymto vsetkym som nechcel urazit ziadneho vodica, ci uz autobusu, auta, vzducholode alebo hocicoho, aj ked to tak mozno vyznelo(bol som na to upozorneny). Vazim si tu robotu jr to zodpovedna a namahava praca. Takisto som sa nechcel hadat iba otvorit debatu. Pretoze podla mna to co ste tu napisali nieje obhajoba preco kupit Tector, skor mi to pride ako vyhovaranie preco nekupit Cursor. Ked niekto nakresli diagram a nepozna otackovu charakteristiku motora a donho zakresli priamku s pomenovanim " optimalne otacky pre vhodny krutak, vykon a spotrebu...zacinam mat pocit ze vlastne vodic je ten posledny co vie ze co je prenho dobre. Podla mna ked ide voz do kopca, diagram sa sice nemeni ale meni sa ta priamka "3v1" cize ano, zasa je to o spotrebe. Ak ste to mysleli ako priklad ze co to vlastne je, v tom pripade sa ospravedlnujem, ak ste to mysleli konkretne nieje to celkom spravne. Nechcem tu zbytocne pisat o hovadinach, zmysel to aj tak nema. Mam pocit ze Marekove " nech to ide do kopca s klimou " rozmyslanie uplbe bohato staci a viac netreba
P.S.: tento prispevok nebol uplne odborny ale snad ma nejaku vypovednu hodnotu
Tymto vsetkym som nechcel urazit ziadneho vodica, ci uz autobusu, auta, vzducholode alebo hocicoho, aj ked to tak mozno vyznelo(bol som na to upozorneny). Vazim si tu robotu jr to zodpovedna a namahava praca. Takisto som sa nechcel hadat iba otvorit debatu. Pretoze podla mna to co ste tu napisali nieje obhajoba preco kupit Tector, skor mi to pride ako vyhovaranie preco nekupit Cursor. Ked niekto nakresli diagram a nepozna otackovu charakteristiku motora a donho zakresli priamku s pomenovanim " optimalne otacky pre vhodny krutak, vykon a spotrebu...zacinam mat pocit ze vlastne vodic je ten posledny co vie ze co je prenho dobre. Podla mna ked ide voz do kopca, diagram sa sice nemeni ale meni sa ta priamka "3v1" cize ano, zasa je to o spotrebe. Ak ste to mysleli ako priklad ze co to vlastne je, v tom pripade sa ospravedlnujem, ak ste to mysleli konkretne nieje to celkom spravne. Nechcem tu zbytocne pisat o hovadinach, zmysel to aj tak nema. Mam pocit ze Marekove " nech to ide do kopca s klimou " rozmyslanie uplbe bohato staci a viac netreba
P.S.: tento prispevok nebol uplne odborny ale snad ma nejaku vypovednu hodnotu
Marek6283