Reply on: tomas153cv #11551:
tomas153cv: Čo má toto: https://cs.wikipedia.org/wiki/Af%C3%A9ra_Watergate s dôverou výrobcov? že by si si pomýlil aféry? Tak isto, ako si pletieš aj iné veci?
Ukaze sa potom aj ci to vsetko malo vyznam a ci bude teoria s praxou ruka v ruke,co mne doposial malokedy takto ulahodilo.Ale treba byt optimista a verit ze uz s vyvojom a dobou aj v Nizkom Cle pokrocili,ze uz nebudu az take problemy ako zo zaciatku,i ked tie autobusy sa skladaju a stale sa nieco vyskytuje ...Dalsia vec je ze nasa dielna je zvyknuta opravovat tieto tipy vozidiel,preto by asi Urbanway az tak nevyhovoval. Inak ked to tak citam,teba je skoda za volantom,lepsi by si bol na technickom useku ;)Popremyslaj do buducna nad tym!

Ale vazne,nechajte teoriu,to je polovica uspechu,pockame si na ten zazrak a uvidime,chvalabohu bude jeden v tomto pripade a potom sa uvdi ci sa bude v takom duchu pokracovat alebo nie...
snad nemusim odpovedat. To je na margo tych prirodnych zakonitosti. Vsetko to upchavanie je to dane prevadzkovymi otackami, ako a kedy vodic radi, ale to je na inu debatu ktora sem isto nepatri. Na podporu mojich tvrdeni - rozoberte vyfuk na mojom buse a budete prekvapeny.
JurajZaTn
V idealnych podmienkach daneho vozidla, daneho motora a daneho zatazenia 1 osobou preraduje z "jednotky" na "dvojku", ked dosiahne 1640 ot/min pri cca 12 km/h a ocasky vtedy klesnu na 1360 ot/min. Presne v tomto rozmedzi otacok radi aj dalsie rychlosti. Z toho vyplyva, ze optimalne otacky su niekde okolo 1480 ot/min.
Ak sa vo vozidle vezie viacej osob alebo vozidlo sa rozbieha a preraduje do kopca, tak ten pilovy diagram je presne rovnaky, len sa rozmedzie obidvoch preradovacich otacok posuva vyssie. Takze preraduje nie medzi 1360-1640, ale napr. 1450-1730. Kedze 1730 je viac ako 1640, tak aj vozidlo ma vacsiu spotrebu paliva.
Rovnako podla takejto schemy radia dnes rychlosti vodici na manualnej prevodovke (akurat vzhladom na inu velkost motora, jeho vykonu a krutiaceho monentu) a tak to bude robit aj automat. A bude zalezat, ako bude naprogramovany, ci do miest na rovine alebo kopcovitych, pricom v skutocnosti nejde o nic ine, len:
- posunutie rozmedzia radenia do vyssich otacok
- alebo o zmenu "do pomala" v diferenciali - takze rozmedzie optimalnych otacok zostane, ale bude sa preradovat pri nizsich rychlostiach km/h (najcastejsia varianta)
Dnes uz do mnohych prospektov vyrobcovia pilovy diagram davaju, aby ludia, ktori tomu rozumeju, ziskali prehlad o charakteristike prevodovky. Nie je to nic zlozite, na skole sa to uci na jednych z prvych hodin...
Pilovy diagram