Reply on: Marek6283 #11439:
Marek, bude to mat automaticku prevodovku.K tomu motoru Cursor par slov. Dnes mame Cursory a velke problemy s krystalizaciou AdBlue. Prikladam na obrazkoch analyzu z jednej diplomovky. (Spickova praca, patri medzi 5 najlepsich zo cca 65 diplomoviek a bakalarok, ktore mi v zivote priamo so studentami presli rukami.)
Zjednodusene: Ku krystalizacii dochadza vtedy, ak nie je splneny jeden zo 7 parametrov, ktore registruje riadiaca jednotka - a to teplota vyfukovych plynov min. 207-210 stupnov C. Pri MHD idu tieto motory velmi casto vo volnobeznych alebo nizkych otackach, kedy je teplota vyfuk.plynov nizka a dochadza k zmene koncentracie AdBlue. Ta potom krystalizuje. (Toto je uplne mizivo u primestskej doprave, kde je menej zastaveni a dlhsie suvisle intervaly jazdy vo vyssich otackach, teda aj vykone a teda aj teplota vyfukovych plynov je vyssia - resp. su dlhsie intervaly, kedy su v teplote nad 210 stupnov. Pri dialkovej doprave toto nepozname, lebo az na vynimocne zastavenia ide motor v optimalnom rezime.)
Motory Cursor su vacsieho zdvihoveho objemu takmer 9litrov a teda ich rozsah otacok optimalneho vykonu zacina uz (iba) na 1600 ot/min. a dosiahnut danu teplotu vyfukovych plynov je vacsi problem. Motory Tector su o 25% mensie a rozsah ich otacok optimalneho vykonu zacina az na 2200 ot/min, kedy podla znamych prirodnych zakonitosti o teple maju vyssiu teplotu vyfukovych plynov. Teda su omnoho menej nachylne na tvorbu krystalov AdBlue.
Moznosti riesenia su dve. Bud kupovat omnoho drahsie tzv. aditivovane AdBlue k motorom Cursor, alebo kupit motor Tector. Aj na radu vyrobcu, s ktorym sme tento problem intenzivne riesili 2 roky, bude mat novy voz Tector.
Zdroj: z obrazku 1
JurajZaTn
"Igor, nechapem tu na fore tvoje dlhodobe urazlive poznamky. Pozname sa cele roky a ja som sa nikdy k Tebe nechoval takymto tonom. Nie vzdy sme sa zhodli na uplne vsetkych dopravnych rieseniach, ale vzdy sme vychadzali slusne a korektne. Nie som PhD a nemam akykolvek dovod vytvarat si nove nicky.
Vacsina toho, s cim sa do mna navazas, sa nezaklada na pravde. A to malo, co sa zaklada, mi zas neumoznuje sa verejne obhajit, bud preto, ze sa nepatri vynasat internu komunikaciu s objednavatelom dopravy, alebo preto, ze verejne vystupy v nasej spolocnosti zabezpecuje vyhradne hovorkyna.
Ak mas so mnou nejaky problem, staci napisat alebo zavolat, kontakty na mna mas. Viem Ti vela vysvetlit, co su vyslovene hoaxy zamerne alebo z neznalosti, alebo preco sa nejake veci maju tak ako sa maju, ale nedaju sa verejne komunikovat. (Ako napriklad info o vysokej rozpracovanosti pripravy Trencianskej integrovanej dopravy atd.)"
Pred 20 a viac rokmi si bol uvazlivejsi. Kym si sa k niecomu vyjadril, vzdy si sa bavil v odbornej rovine a vzdy si si vypocul aj druhu stranu. Druhej strany sa nic neopytas - a ked ti na nepolozenu otazku neodpoviem, volas to mlcanim a ignoraciou. Dnes nazor druhej strany uz nepotrebujes. Mas iba svoju pravdu. Skoda ta, taky si bol kedysi dobry chlap do odbornej diskusie...