Reply on: Jacob #11519:
Na uvod pre zamedzenie nemiestnym poznamkam, ze si SADka svojvolne o niecom rozhodla sama: Oproti zakladnej konfiguracii autobusu sa mozu urobit zmeny a opcie. Napriklad zmena by bola, ak by bola v zakladnej vybave odlahcovacia brzda (retarder) hydraulicka a my by sme chceli elektricku. Opcie su dodatky, doplnky a vybavenie za priplatok. Tieto boli prerokovane a hododnute na spolocnom rokovani zastupcov SAD, vyrobcu a Mesta.Takze k otazke:
- bude sa jednat o model s klimatizaciou? Ano. Thermoking Athenia (klima s kurenim)
- bude mat nezavisle kurenie (bufik)? Ano. Ebersprecher.
- bude mat rampu pre najazd vozickara? Ano, vyklopnu. Aj kneeling (naklapanie na zastavke).
- bude mat velke predne vnutorne zrkadlo? (ziadali soferi) Ano.
- bude mat radar pre cuvanie? Ano.
- bude mat kameru pre cuvanie? Ano. (predpripravenu, kamera sa zapoji do palub pocitaca)
- bude mat kontrolu tlaku pneumatik? Ano.
- bude mat odmrazovanie skla prednych dveri? Ano.
- bude mat automaticku prevodovku? Ano. Voith.
- bude mat zastavkovu brzdu ovladanu elektronicky? Ano.
- bude mat wi-fi router? Ano
- bude mat vnutorny informacny panel? Ano. Bustec TFT
- bude mat dopytove tlacitka? Ano, nalavo od dveri. Samoobsluzne otvaranie strednych aj zadnych dveri zvonku aj zvnutra.
Dalej bude mat hlavovu a bedernu opierku vodica vyhrievanu. Vyhrievanie pod podlahou u vodica bude nahradene radiatorom kurenia pod sedackou vodica. Autoradio. Motor Tector.
Nepresna bola otazka tykajuca sa tabul (informacnych displejov). Aby sa ukazovali nazvy zastavok (ci staticke alebo beziaci text), to az na vynimky nezavisi od displeja, ale od naprogramovania v palubnom pocitaci. Tu budu 3 displeje zn. Bustek LED oranzova, vpredu 19x144 bodov, bocna 19x120 bodov, zadna 19x32 bodov.
Na zaver opakujem pre konspirativcov a spochybnovacov: Vybava a opcie boli dohodnute za ucasti Mesta. Myslim si, ze pojde o najspickovejsie vybaveny autobus v celej hisorii MHD Trencin.
JurajZaTn
Co by sme urobili? To iste, co aj teraz. Ponukli by sme 4 varianty - jedna varianta opravit vozidlo, druha s ojazdenym vozidlom, tretia LE City a stvrta Urbanway. Mesto si moze ako aj teraz vybrat jednu z nich, dokonca moze ako mohlo urobit aj teraz, vybrat uplne iny typ vozidla od elektrobusu po hybrid.
Nasou prioritou nie je niekoho nasilu presviedcat o niektorej variante pri jedinom kuse autobusu. Nasou prioritou je zabezpecit aspon jednoduchu najnutnejsiu obnovu 16 novych vozidiel, aby sa do r. 2022 vozidlovy park MHD v Trencine uplne "nerozsypal". A je nam skutocne jedno, ktory novy typ to bude, ktory si mesto podla potrieb a svojich financnych moznosti vyberie.
SADka urcite nema zakladnu cennikovu cenu vyrobcu - s jedinou podmienkou: Naplanujete dostatocny pocet v dostatocnom predstihu - ako to bolo u primestskych autobusov 150 kusov na 5 rokov dopredu. Pocet 1 kus navyse mimo planu "strcit" vyrobnemu podniku uz do uzavreteho vyrobneho harmonogramu toto nesplna. Dokonca sme radi tej normalnej cene pri nasich specifikaciach, lebo uz som v predchadzajucom zamestnani zazil, ze mi bolo v mnou zelanom neplanovanom termine ponuknute neodobrate vozidlo povodne vyrabaneho podla uplne inej specifikacie pre uplne ineho zakaznika, ktory od objednavky na poslednu chvilu "uskocil".
Ako priklad vam odporucim skusit si ist do konfekcneho obchodu vybrat a kupit oblek vyrobeny v beznom planovacom roku odevneho producenta - alebo uprosit nejakeho krajcira, aby vam ho usil na mieru do 2 tyzdnov. Cena urcite nebude rovnaka. A podobnych prikladov by sa naslo urcite viac.