Reply on: Marek6283 #11439:
Marek, bude to mat automaticku prevodovku.K tomu motoru Cursor par slov. Dnes mame Cursory a velke problemy s krystalizaciou AdBlue. Prikladam na obrazkoch analyzu z jednej diplomovky. (Spickova praca, patri medzi 5 najlepsich zo cca 65 diplomoviek a bakalarok, ktore mi v zivote priamo so studentami presli rukami.)
Zjednodusene: Ku krystalizacii dochadza vtedy, ak nie je splneny jeden zo 7 parametrov, ktore registruje riadiaca jednotka - a to teplota vyfukovych plynov min. 207-210 stupnov C. Pri MHD idu tieto motory velmi casto vo volnobeznych alebo nizkych otackach, kedy je teplota vyfuk.plynov nizka a dochadza k zmene koncentracie AdBlue. Ta potom krystalizuje. (Toto je uplne mizivo u primestskej doprave, kde je menej zastaveni a dlhsie suvisle intervaly jazdy vo vyssich otackach, teda aj vykone a teda aj teplota vyfukovych plynov je vyssia - resp. su dlhsie intervaly, kedy su v teplote nad 210 stupnov. Pri dialkovej doprave toto nepozname, lebo az na vynimocne zastavenia ide motor v optimalnom rezime.)
Motory Cursor su vacsieho zdvihoveho objemu takmer 9litrov a teda ich rozsah otacok optimalneho vykonu zacina uz (iba) na 1600 ot/min. a dosiahnut danu teplotu vyfukovych plynov je vacsi problem. Motory Tector su o 25% mensie a rozsah ich otacok optimalneho vykonu zacina az na 2200 ot/min, kedy podla znamych prirodnych zakonitosti o teple maju vyssiu teplotu vyfukovych plynov. Teda su omnoho menej nachylne na tvorbu krystalov AdBlue.
Moznosti riesenia su dve. Bud kupovat omnoho drahsie tzv. aditivovane AdBlue k motorom Cursor, alebo kupit motor Tector. Aj na radu vyrobcu, s ktorym sme tento problem intenzivne riesili 2 roky, bude mat novy voz Tector.
Zdroj: z obrazku 1
Richard Ščepko
Na druhej strane všetky materiály na Finančnú a majetkovú komisiu sú verejne dostupné, podobne je to už aj 4. rok s prístupom kohokoľvek na komisiu. Fotografie som bral ako súčasť materiálov a podkladov pri rozhodovaní o možnostiach riešenia. To, že som ich žiadal dodatočne, keďže neboli súčasťou materiálov je pre mňa trochu nepochopiteľné. Baviť sa za stolom len o "zhorenom autobuse" bez foto dokumentácie je tragicky málo. Toto je však výtka smerovaná na príslušných úradníkov.
Pri množstve materiálov, ktoré dostávame ako poslanci na komisie i MsZ nie je reálne overovať a zisťovať, kto dané fotografie vyhotovil a zároveň overovať možnosť zverejnenie. Zvlášť, ak by mali byť súčasťou materiálov ako podklad pri rozhodovaní.
Pre druhý krát prosím napíšte danej osobe, ktorej fotografie posielate, aby neboli verejne dostupné. Nemám problém si chybu priznať, ale v tomto prípade sa necítim vinný. Fotografie som ani neprezentoval ako moje.