Reply on: Jacob #11455:
Vyrába sa, až na dizajn je taký istý.Môžeme to spraviť ako dopravné podniky pri verejnom obstarávaní – vyberieme si autobus a tomu prispôsobíme podmienky. V zmluve vôbec nemusí byť konkrétny model napísaný, nech sa SAD TN prispôsobí...
Plus začiatkom roka sa vyradili už dlhšie odstavené 2ks B952E, čiže suma sumárum vyradilo sa už 5ks Karos zakúpených v r. 2006, žiaľ kĺbové zatiaľ bez náhrady. Nešťastný je ale reálny fakt, že sa nakupujú v PB nie príliš kvalitné autobusy (Urbanway) s drahým servisom, drahými náhradnými dielmi s dlhou čakacou dobou a tie vozy, keďže sú dosť nepodarky, tak majú nenormálne problémy s elektrikou. Pomaly niet dňa, kedy by niektorý z Urbanwayov nebol odstavený na dielni pre poruchu. Môžeme byť vďační za Karosy, ktoré nám ostali, pretože bez nich by nám nemalo čo robiť zálohy. Aj keď už majú 12 rokov, stále sú to posledné kvalitné autobusy...
Tieto starenky uz dosluhuju...
draxter
Obnova by mala byť systematická: každý rok 2-3 vozy a nie ako teraz, že sa kúpilo 5-6-5 vozov a potom 6 rokov nič, to je amaterizmus, lebo zase sa tie vozy budú vyraďovať približne naraz a zase bude treba skokovo obnovovať vozový park.
Takže jednoznačne miesto 952 postupne komplet NP vozy, pričom ideálne by to bolo takto:
- každý rok 2 nové sólo vozidlá
- každý druhý rok ešte jedno sólo vozidlo
- každý tretí rok jedno kĺbové vozidlo
Pri počte 41 vozov (stačilo by 40, ako po zmene CP v roku 2016, keby sa to potom zase nenechalo "samospádom" a to ušetrené vozidlo je zase nazad), by to znamenalo, že za 12 rokov je obnovených 80% vozového parku.