Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Pre S499.1023:

Igor, ako priklad ti uvadzam nepolozenu otazku, ktoru nielenze nikto nepolozil, ale ani nikto nevysvetlil napriek tomu, ze o nej diskutuje vela prispievatelov iMHD a vysvetlit by ju mohli ludia, ktori sa tohoto pre Trencin "umrtvovacieho" procesu zucastnili a aj v nom hlasovali.

-------------------------------------
dragster #11447 pise:

"Obnova by mala byť systematická: každý rok 2-3 vozy a nie ako teraz, že sa kúpilo 5-6-5 vozov a potom 6 rokov nič, to je amaterizmus, lebo zase sa tie vozy budú vyraďovať približne naraz a zase bude treba skokovo obnovovať vozový park.

Takže jednoznačne miesto 952 postupne komplet NP vozy, pričom ideálne by to bolo takto:
- každý rok 2 nové sólo vozidlá
- každý druhý rok ešte jedno sólo vozidlo
- každý tretí rok jedno kĺbové vozidlo

Pri počte 41 vozov (stačilo by 40, ako po zmene CP v roku 2016, keby sa to potom zase nenechalo "samospádom" a to ušetrené vozidlo je zase nazad), by to znamenalo, že za 12 rokov je obnovených 80% vozového parku."

(Tu musim napisat, ze presne tento nazor mali a maju aj ludia zo SAD TN. Orientacne to vychadza priemerne rocne 4 nove autobusy az do r. 2022. Na rokovani jednej komisie, ktorej sa pravidelne zucastnuje aj tunajsi miestny prispievatel sme za SAD dna 19.1.2017 predlozili niekolko modelov kalkulacie systematickej obnovy vozidiel.)
------------------------------------
Richard Scepko, #11418

K téme zhoreného Crossway:

"Touto cestou si Vás dovoľujeme informovať o plánovanom uzatvorení dodatku č. 17 k Zmluve o spolupráci pri zabezpečovaní dopravy a o výkone vo verejnom záujme v mestskej autobusovej doprave na území mesta Trenčín a v súvisiacich oblastiach (ďalej len „Zmluva“) uzatvorenej so spoločnosťou Slovenská autobusová doprava Trenčín, akciová spoločnosť (ďalej len „Dopravca“).

Uzatvorenie tohto dodatku je výsledkom postupu podľa ustanovenia časti B čl. VI bod 8 Zmluvy (doplnené dodatkom č. 12 schváleným MSZ dňa 10.05.2017), podľa ktorého v prípade, ak predpokladaná cena strednodobej opravy presiahne 20.000,- € má mesto možnosť požadovať od Dopravcu do 15 dní odo dňa oznámenia ceny opravy predloženie iných alternatívnych možností riešenia tejto situácie, najmä kúpa nového autobusu, kúpa ojazdeného autobusu, operatívny leasing a pod. a k takto predloženým alternatívnym riešeniam je povinné vyjadriť sa a zvoliť spôsob riešenia do 15 pracovných dní."

(Tu sa pise iba o obnove v super-vynimocnych pripadoch - ak dojde k poziaru vozidla, havarii s totalnou skodou alebo k nehospodarnej oprave nad 20tis. €.)
-------------------------------------
Cely text je verejne dostupny tu:
https://trencin.sk/wp-content/uploads/2018/04/bod-10_Dodatok-%C4%8D.-12-SAD.pdf

Nechyba nieco? Nieco velmi dolezite? Nechyba systematicka obnova vozidiel ako ju popisuje draxter? Preco neexistuje? Lebo existuju ludia, ktori sa na tej komisii 19.1.2017 zucastnili a zatial nam nepovedali, co sa tam vtedy udialo a ako vtedy hlasovali... Ja som na tej komisii osobne bol a viem. No mne neprislucha informovat verejnost o vysledkoch, no oficialne verejne dostupne materialy chvalabohu existuju na webe.

Tu je zapis z prvej casti:
https://trencin.sk/wp-content/uploads/2018/03/z%C3%A1pisnica-fmk__19012017.pdf

A tu vysledny text vratane jednomyselneho hlasovania.
https://trencin.sk/wp-content/uploads/2018/03/z%C3%A1pisnica-fmk__z9.2.2017.pdf

Zaver: systematicka obnova vozidiel ....., lebo 2022. Takze tak, Igor. Nie SADka...
Reply on: S499.1023 #11220:
Igor, ked som tu diplomku vypisoval, vobec nebolo mojim cielom to "zajtra" kupovat. Cielov som mal viacero:

- Orientacne vytipovat niektory zo sucasne vyrabanych elektrobusov a jeho zatial teoreticke dopravno-technicke parametre v podmienkach Trencina. Teda ak napriklad vieme denny dojazd na jedno nabitie na rovine v kilometroch, prepocitat to na realny pocet spojov v miestnych polokopcovitych podmienkach Trencina.

- Kedze mi je luto chatrajuceho lesoparku Brezina, zaslej slavy hotela a aktivit Trencanov, linka elektrobusom mala preskumat mozne spojenie sidliska JUH so zeleznicnou stanicou cez lesopark. Nie ako (zatial predcasnu) nahradu l.c. 1 alebo 22, ale ako moznost dostat sa Trencanom a navstevnikov mesta do lesoparku ekologicky a z oboch stran. Taktiez popisat miestny stav komunikacii v lesoparku a predpokladany rozsah ich uprav na prevadzku elektrobusu.

Vysledkom je zaujimava praca s troma navrhmi linky.

Zdroj: HLAVATY, Patrik: ANALÝZA SÚČASNÉHO STAVU ZABEZPEČENIA OBSLUHY SÍDLISKA JUH S AUTOBUSOVOU STANICOU V MESTE TRENČÍN A NÁVRH ZABEZPEČENIA OBSLUHY SÍDLISKA JUH CEZ LESOPARK BREZINA ELEKTROBUSOM, Diplomová práca, ZU KCMD 2018


Reply on: Richard Ščepko #11208:
Pan poslanec, uvedene fotky som urobil osobne (vid EXIF) a na druhy den ich poslal adresatom (vid scan emailu). Mate pravdu, nedal som na ne zakaz zverejnenia (naco aj, nech ludia vedia, co sa stalo), ale to nevylucuje pri ich zverejneni sa drzat autorskeho zakona. Som za obojstranne korektne vztahy.
Reply on: S499.1023 #11485:
Igor, pred rokom som ti tu napisal:

"Igor, nechapem tu na fore tvoje dlhodobe urazlive poznamky. Pozname sa cele roky a ja som sa nikdy k Tebe nechoval takymto tonom. Nie vzdy sme sa zhodli na uplne vsetkych dopravnych rieseniach, ale vzdy sme vychadzali slusne a korektne. Nie som PhD a nemam akykolvek dovod vytvarat si nove nicky.

Vacsina toho, s cim sa do mna navazas, sa nezaklada na pravde. A to malo, co sa zaklada, mi zas neumoznuje sa verejne obhajit, bud preto, ze sa nepatri vynasat internu komunikaciu s objednavatelom dopravy, alebo preto, ze verejne vystupy v nasej spolocnosti zabezpecuje vyhradne hovorkyna.

Ak mas so mnou nejaky problem, staci napisat alebo zavolat, kontakty na mna mas. Viem Ti vela vysvetlit, co su vyslovene hoaxy zamerne alebo z neznalosti, alebo preco sa nejake veci maju tak ako sa maju, ale nedaju sa verejne komunikovat. (Ako napriklad info o vysokej rozpracovanosti pripravy Trencianskej integrovanej dopravy atd.)"

Pred 20 a viac rokmi si bol uvazlivejsi. Kym si sa k niecomu vyjadril, vzdy si sa bavil v odbornej rovine a vzdy si si vypocul aj druhu stranu. Druhej strany sa nic neopytas - a ked ti na nepolozenu otazku neodpoviem, volas to mlcanim a ignoraciou. Dnes nazor druhej strany uz nepotrebujes. Mas iba svoju pravdu. Skoda ta, taky si bol kedysi dobry chlap do odbornej diskusie...

Reply on: Jacob #11203:
1/ Zbytocne spochybnujuce "Bohvie co". Nie su to ziadne tajne veci, staci si namiesto spochybnovania najst vyrocnu spravu, ktora je verejne na internete pristupna, len treba trochu "poguglovat".

2/ Prednedavnom sa nekupili pre primestsku dopravu LE dva, ale 8. Tato informacia je tiez verejne pristupna, tiez staci trochu "poguglovat".
https://www.tsk.sk/aktualne-spravy/tlacove-spravy/2017/v-primestskej-autobusovej-doprave-v-trencianskom-kraji-prvykrat-jazdia-nizkopodlazne-autobusy.html?page_id=445017
Reply on: S499.1023 #11486:
Ten email som mal hlavne napísať podrobnejšie, aj keď bol určený skôr Útvaru mobility a poslancom. A s práve so spomínaným útvarom som sa bavil na túto tému niekoľko krát. Necítim sa byť odborníkom, ale ako úplná "lama" tiež celkom nie. Ani pri spomínanom Crosswayi. Ešte pred pár mesiacmi som pracoval pre spoločnosť Technodat, kde kolegovia z inžinieringu z Trenčín aj zo Zlína pracujú dlhé roky pre Iveco BUS (CNH Industrial) vo Vysokom Mýte. Aj vďaka tomu som si mnohé veci vedel overiť priamo v závode (viac tu písať nebudem). Minulý rok som absolvoval aj prehliadku závodu, čo pán riaditeľ vie. Len pre ilustráciu, prikladám (marketingové) video môjho bývalého zamestnávateľa, kde sa v čas 2:30 spomína práve vývoj konkrétnych rád autobusov.
https://www.youtube.com/watch?v=MKP_UIrWOwI

...mne to však zapadá do fungovania SAD TN - Mesto Trenčín. Každopádne poučenie aj pre mňa 🙂
Reply on: Viko #11490:
O tej jednotnej téme PIDu by som moc nehovoril, lebo mám pocit, že tu v Prahe je to tiež banánová republika.

Arriva tá jazdí asi s 20 druhmi náterov vozidiel, teraz si zasa zaumienili že všetky nové vozy dajú do tej tirkisovomodrej farby s novým logom ale PIDácke autobusy budú v schéme biela-modrá-červená. Ostatný dopravcovia sa ako tak snažia a DP? Ten to má celé na saláme, obstarali z výberka nové NB18 a NB12 a v akých lakovaniach chodia? Predsa v štandarde DP a nie ROPIDU. Takže môže sa ROPID snažiť ako chce a vyhlasovať nové štandardy vozidiel, minimálne Arriva a DP do toho zapadať nikdy nebudú. Respektíve Arriva možno za 10 rokov keď obmení celý vozový park pre PID linky.
Reply on: draxter #11492:
Amen. Okrem toho robíme menej spojov s 41 vozmi ako sme robili onehda s 39, tak načo aj. Celé zle toto tu...
Reply on: S499.1023 #11485:
Tak nech sa nekúpi nič! Jedna B961 hnije v sade,lebo spraviť piaty kĺbový turnus sa sadke "nepodarilo" už 8 rokov,napriek taraniu hovorkyne o ich nasadení... Naviac,voz čo sme ušetrili od 8/2016 znova je treba - nech sa priekopu vzoraky a NETREBA nový voz (najmä keď máme úžasné GO Karosy).
Reply on: Viko #11490:
Hej, prúžky a takto opakujúce sa dookola veci je blbosť, je to gýčové moc. Keď si zoberieme napríklad SAD Prievidziu tá má svoje logo na každom autobuse a je to jednoduché a jednoducho podľa toho spoznáš autobus, čo pri MHD ako som písal neplatí ani pri prímestskej doprave. Ale o peniazoch to celé nebude keďže SAD Prievidza je menší podnik a majú na to zároveň sú na tom s prímestskou dopravou veľmi dobre a peniaze u SAD TN určite by neboli problém len to je o tom záujme.
Reply on: Jacob #11483:
Podľa mňa, keby to nebolo na červenej ale na dákom zladenom odtieni, bolo by to v pohode.

Hlavne si však treba vedieť povedať, čo je cieľom grafického stvárnenia. Zviditeľniť dopravcu? Zviditeľniť MHD? Zviditeľniť mesto? Vo svete sa používajú všetky tri prístupy (náhmatkovo valónske MHD vo farbách dopravcu TEC, celý PID v jednotnej schéme, či pôvodne plánovaný celý DPB v mestskej grafike...). Z doterajšieho správania SADky je jasné, že o nejakú sebapropagáciu záujem nemajú, takže mestský polep by bol vhodným riešením podľa mňa. Podľa mňa je to účelnejšie, než vymýšľať nejaké prúžky apod.
Reply on: PtrkHrnk #11488:
Čo na tom nechápeš? Predné a stredné dvere sa otvárajú dovnútra, ale zadné kde sú vlastne schodíky hore tak tie sa otvárajú von a SAD-ka asi chce aby sa aj tie otvárali dovnútra a nie von.
Takto to ja chápem, či hovorím pravdu to neviem, zároveň či je možné vôbec tie zadné dvere aby sa otvárali dovnútra keďže ako by to bolo robené keď už teraz Crossway má hrozne úzko spravené tie zadné dvere oproti stredným a predným.
Reply on: Richard Ščepko #11471:
Čo je to s tými zadnými dverami?! "zadné dvere dvojkrídlové otvárané dovnútra 800 mm doplniť" Rozumie tomu niekto? Veď v tom produktovom liste sa píše "Zadní dveře 800 mm, 1 nebo 2křídlé, otevírané ven"!
Reply on: S499.1023 #11486:
Rozhodne správny názor. Určite by som to nenechal tak a urobil vietor. Samozrejme, pokiaľ to ide.
Reply on: Richard Ščepko #11477:
Musím ale uznať, že si Ťa vychutnal čiastočne oprávnene, pretože si to mal konzultovať s odborníkmi. Crossway skutočne nie je starší typ, vhodné porovnanie z oblasti osobných automobilov je, že ste žiadali nákup Octavie a Ing. Popluhár sa rozhodol, že vám stačí Rapid. Alebo ste žiadali Renault Mègane a Ing. Popluhár sa rozhodol, že vám kúpi Daciu Logan.
Ak bolo uznesenie, že sa má kúpiť Urbanway, odpovedal by som ako město pánu generálnemu, že komentáre si má nechať pre spojích podriadených a má odpovedať na otázku, prečo kupuje Crossway, keď mal kúpiť Urbanway.
Reply on: Richard Ščepko #11477:
Pána inžiniera Juraja Popluhára si vážim ako odborníka. Charakterové vlastnosti bohužiaľ nemusia byť v súlade s odbornosťou - viď prof. Viliam Fischer.
Pán riaditeľ rád zneužíva svoju odbornosť voči laikom a ak náhodou narazí na odborníka, obrní sa mlčaním a ignoráciou.
Neviem, ako presne znelo uznesenie finančnej komisie mesta TN ale môj dojem je, že sa SAD-ka osobou svojho generálneho riaditeľa proste rozhodla, že kúpi Crossway (PRESNE, AKO SOM PREDPOVEDAL) bez ohľadu na to, čo chce mesto.
Reply on: Jacob #11483:
Tiež som toho názoru. Veľké polepy logami asi nie je možné aplikovať lebo ak sa nemýlim vonkajšiu plochu vozidla má prenajatú BIGMEDIA alebo dačo takého charakteru aby tam mohli lepiť reklamy.

Osobne si myslím že väčšie logo sadky napr. ako je v Prievidzi nie je až také zlé, ale v TN si to neviem predstaviť, lepšia by bola nejaká farebná schéma (možno by nebolo zlé použiť časť z dizajnmanuálu napr. opakovanie loga v dolnej časti vozidla a jeden nápis trenčín bez reklamných sloganov a nápisov, a opakovania loga na sklách
Reply on: ajjo #11482:
Zaujímavé, ale hrozne to vyzerá, neviem ako sa to páči iným ale toto musel robiť niekto asi v skicári alebo to ani grafik nerobil.
Za prvé neviem ako iným ale mne to príde skoro ako vianočný autobus, a za druhé moc tam je Trenčín spomenutý a zároveň by bola blbosť mať Mesto Trenčín na autobusoch SAD Trenčín.
Inak taktiež čo riešiť, tu v Trenčíne polovica autobusov má reklamu na celkom autobuse tým pádom načo riešiť grafiku autobusu keďže SAD-ka si zarába na reklame a aj tak nič nové neprinesie v rámci MHD.
Reply on: Jacob #11480:
Ono v dizajnmanuále mestského loga dostupného na starých a možno aj na nových stránkach mesta je takýto nákres:

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.