Reply on: JurajZaTn #11503:
Pán Popluhár, keď dovolíte, opýtam sa aj ja niečo.V odpovedi pánovi Ščepkovi ste písali, že vzhľadom na to, že zhorel LE autobus, tak SAD Trenčín predkladá logicky návrh na zakúpenie takého istého typu vozidla.
Ja sa Vás teda pýtam: Keby SAD Trenčín zhorela vysokopodlažná B952, to by ste potom tiež logicky požiadal Iveco, aby pre SAD Trenčín vyrobilo ešte jednu a predložili by ste to ako SADka ako návrh pre mesto?
Logika mi hovorí jedno. V krajskom meste v 21.storočí sa majú kupovať výhradne nízkopodlažné vozidlá a nie koncepčne nevhodné LE autobusy, ktoré boli nevhodné do MHD už v čase nákupu prvých Crosswayov.
Ak mi idete namietať cenu, tak Vám odpoviem nasledovne. SAD Trenčín s jej vozovým parkom určite nemá základnú cenníkovú cenu výrobcu aj keď obstaráva momentálne len jedno vozidlo. Keď si spočítame počet vozidiel pre MHD Trenčín a počet vozidiel PAL pre SAD Trenčín a Žilina, dostaneme sa na niekoľko stoviek predpokladám. Takže je potom možno aj o šikovnosti manažérov spoločnosti vyjednať v takto závažnom prípade ako je zhorenie vozidla od dodávateľa nejakú špeciálnu cenovú politiku pre obstaranie náhrady a vtedy by ste vedeli pokojne kúpiť aj ten spomínaný Urbanway napríklad.
Bol by som rád, keby ste mi na toto odpovedali, keď už ste sa tu objavili, nakoľko som sa Vám chystal zaslať mail s takýmto znením.
Za prípadnu skorú odpoveď Vám vopred ďakujem.
Viko
Hlavne si však treba vedieť povedať, čo je cieľom grafického stvárnenia. Zviditeľniť dopravcu? Zviditeľniť MHD? Zviditeľniť mesto? Vo svete sa používajú všetky tri prístupy (náhmatkovo valónske MHD vo farbách dopravcu TEC, celý PID v jednotnej schéme, či pôvodne plánovaný celý DPB v mestskej grafike...). Z doterajšieho správania SADky je jasné, že o nejakú sebapropagáciu záujem nemajú, takže mestský polep by bol vhodným riešením podľa mňa. Podľa mňa je to účelnejšie, než vymýšľať nejaké prúžky apod.