Pokiaľ viem tak zo strany SAD boli návrhy na posilnenie Vinohradov a boli aj dobré nápady zo strany kolegov. Ale asi nie je ryba rak.
#14786:
V súčasnosti k "párnemu vlaku" zvyknem využiť L22 xx:15 ale už s menšími obavami, možno len to že mám rád rezervu.
Avšak ak pôjdem na L1 xx:17 s príchodom na AS xx:33 a vlak mi ide xx:38 budem mať obavu o kúsok väčšiu. Avšak už vôbec neviem či si trúfnem ísť L11 ešte s peším presunom od OA. L11 má mať síce o 1 min. rýchlejšiu jazdu ale aj tak...
Chápem tvojmu argumentu na preklad zo Saratovskej ale stotožním sa s ním tak 50:50.
Ak by šla L11 o 5:26 a 7:26 k osobákom smer ZA je fajn. Je tam o 5 min. väčšia rezerva ako k vlaku vyššej kategórie ale beriem že ten má prednosť. Zhluk sa mi však nepáči. Nie je len z Juhu ale je aj pre človeka idúceho na trase centrum - nová Sihoť.
Napr. z Braneckého smer Sihoť (ak by som vnímal aj spoje prichádzajúce vetvou z Pred polom aj po Rázusovej) xx:28 28 58 59. Posun L11 by to mierne popravil na xx:28 38 58 59.
Zvažovali sme aj túto možnosť, ale s ohľadom na veľmi obmedzený počet kĺbových autobusov budú napokon nasadené v čase medzi 7. - 8. hodinou na spoje liniek 1, P5, P6 a školský spoj D. Vyťaženosť spoja linky 11 o 7:24 z Kubrice ale budeme sledovať.
Linka 1 na Autobusovej stanici bude naďalej zastavovať smer ZOC MAX na doterajšom nástupišti číslo 4 (pri rampe z podchodu), nakoľko na Sihoti obsluhuje len posledné 3 zastávky.
Prípadná zmena organizácie nástupíšť bude až po vybudovaní novej autobusovej stanice, aktuálne mesto rokuje s vlastníkom stanice o úprave označníkov, ktoré sú spolu so stanicou vo vlastníctve SIRS.
Toť otázka pre múdre gebule naše...Čo teraz so zastávkami na stanici? 1 keď pôjde na Sihoť bude stáť na ktorej zastávke? 1 alebo 4? Ide k Maxu ako aj 16 tak by to bolo treba zachovať...asi by bolo naj zlúčiť nástupštia 1 a 4 , 2 a 3 ponechať, čo vy na to ?
Myslím si, že by už bolo dobré sa oprostiť od toho, čo fungovalo a nefungovalo v MHD Trenčín počas 80. rokov, to píšem na margo príspevku #14780.
Kolega síce na Juhu nebýval, ja ale podstatnú časť života áno (na Jána Halašu 1 a neskôr Jána Halašu 12) a naopak vôbec nemám ten pocit, že to obyvatelia ulíc Halašu či Novomeského vnímali tak, že môžu ísť tam aj tam. Cesta do kopca od Južanky je pre ľudí skôr nutné zlo než prijateľná alternatíva. Ale vzhľadom na to, ako bol postavený cestovný poriadok (tým nemám na mysli len grafikon z roku 2016, ale aj predchádzajúce), často nemali inú možnosť.
S rozvojom automobilizácie, ktorej hlavným benefitom je doprava od dverí k dverám sa podľa mňa veľmi skracujú vzdialenosti, ktoré sú ľudia ochotní prekonávať na zastávky MHD, najmä na tak kopcovitom sídlisku, akým je Juh. Preto si myslím, že zlievanie všetkých troch Juhov do jedného spoločného prekladu je v súčasnosti už prežité.
Odbočím ešte k zastávke Jána Halašu, pretože presne takýto dôvod pre jej zriadenie bol. O správnosti alebo nesprávnosti tohto riešenia svedčí fakt, že po zverejnení novej koncepcie sa ihneď ozvali ľudia z Východnej, že prečo aj oni nemôžu dostať linku do Južanky a prečo aj na Juhu III, najmä v okolí Halalovky, nemôžeme zahustiť zastávky. So zastávkou Jána Halašu sa naďalej počíta, mesto by však rado riešilo polohy všetkých zastávok na Saratovskej komplexne, vrátane viacerých stavebných úprav. Preto nateraz zastávka nie je zriadená.
Toto je jedna dôležitá vec, lebo iste vieš ako to bolo doteraz. Takto tieto linky konečne budú rovnocenné s dennými a cestujúci nemusí kukať ako puk pri druhých dverách, že mu ich vodič neotvorí.
Michal Mazánik