Reply on: draxter #14818:
Navýšeniu výkonov mesto nebolo otvorené ani v tomto prípade a bez úpravy cestovného, ktoré sa plošne nezvyšovalo 13 rokov, by k navýšeniu výkonov určite neprišlo. To len na margo toho, aby nevznikal dojem, že sme mali z pohľadu vozokilometrov voľné zadanie.Mimochodom, po zmene tarify viac ako trojnásobne narástol počet cestujúcich využívajúcich predplatné cestovné lístky, významne klesol počet platieb v hotovosti, vďaka čomu sa darí eliminovať meškania spojov, ktoré vznikali kvôli dlhým radom pri prvých dverách. To okrem iného prispeje aj k vyššej spoľahlivosti prestupov v rámci novej koncepcie MHD. Nová tarifa teda jednoznačne plní stanovené ciele.
Fakticky mi v reakcii nesedí najmä otoč v Zlatovciach, ktorý je vybudovaný a používa sa už hádam aj vyše roka, čo pravidelní cestujúci dotknutými linkami určite veľmi dobre vedia. V priebehu tohto roka zároveň mesto dokázalo naprojektovať a získať povolenia pre vyznačenie 7 nových nástupíšť, resp. úplne nových zastávok. Nepamätám si, že by sa niekedy v takom objeme za jeden rok zriaďovali nové zastávky.
Po spustení novej koncepcie sa komunikačne budeme venovať špecificky niektorým veciam, napríklad aj nočným linkám, ktoré čaká prvá sezóna v predvianočnom období. Premávka nočných liniek bude v období vianočných a novoročných sviatkov oproti bežnému stavu posilnená, nie obmedzená. Teraz sa však primárne venujeme dôležitejším informáciám, napríklad zavedeniu všetkých zastávok na znamenie.
Kĺbové autobusy budú od novembra premávať celotýždenne prakticky od rána až do ukončenia dennej premávky. Cez pracovné dni to budú najmä linky 1, 8, P5 a P6, počas voľných dní najmä linky 24 a 25.
Vypravenie posíl je vecou dohody medzi mestom, dopravcom a športovými klubmi, za nás by som ale rád pripomenul, že ponuka od Zimného štadióna bude výrazne zlepšená, na interval 10 minút večer a cez víkend. Aj bežné linky MHD budú teda vytvárať oveľa väčšiu kapacitu pre zvládnutie náporu športových fanúšikov.
Michal Mazánik
Kolega síce na Juhu nebýval, ja ale podstatnú časť života áno (na Jána Halašu 1 a neskôr Jána Halašu 12) a naopak vôbec nemám ten pocit, že to obyvatelia ulíc Halašu či Novomeského vnímali tak, že môžu ísť tam aj tam. Cesta do kopca od Južanky je pre ľudí skôr nutné zlo než prijateľná alternatíva. Ale vzhľadom na to, ako bol postavený cestovný poriadok (tým nemám na mysli len grafikon z roku 2016, ale aj predchádzajúce), často nemali inú možnosť.
S rozvojom automobilizácie, ktorej hlavným benefitom je doprava od dverí k dverám sa podľa mňa veľmi skracujú vzdialenosti, ktoré sú ľudia ochotní prekonávať na zastávky MHD, najmä na tak kopcovitom sídlisku, akým je Juh. Preto si myslím, že zlievanie všetkých troch Juhov do jedného spoločného prekladu je v súčasnosti už prežité.
Odbočím ešte k zastávke Jána Halašu, pretože presne takýto dôvod pre jej zriadenie bol. O správnosti alebo nesprávnosti tohto riešenia svedčí fakt, že po zverejnení novej koncepcie sa ihneď ozvali ľudia z Východnej, že prečo aj oni nemôžu dostať linku do Južanky a prečo aj na Juhu III, najmä v okolí Halalovky, nemôžeme zahustiť zastávky. So zastávkou Jána Halašu sa naďalej počíta, mesto by však rado riešilo polohy všetkých zastávok na Saratovskej komplexne, vrátane viacerých stavebných úprav. Preto nateraz zastávka nie je zriadená.