Najväčšia časť sídliska?? Jediní obyvatelia, ktorým to môže byť skutočne jedno, sú tí zo Západnej ulice. A oni tvoria asi 6% obyvateľov sídliska. Pre ten zvyšok je to buď neatraktívne, alebo úplne irelevantné.
Dobre, dáme spoje na 16 26 a 46, hoci ich prienik je absolútne minimálny. A zo Saratovskej potom pôjdu 26 a 42, to je bohovské riešenie. Takisto odporúčam aspoň nahliadnuť do CP namiesto vzájomného hecovania sa, že ako obyvateľ Západnej (hoc ním nie si) by si mal na výber zo spojov 02 17 32 47, teda každých 15-minut vždy aspoň po Braneckého.
Okrem iného, ľudia zo Saratovskej pri odchode na 26 môžu akurát tak zakývať odchádzajúcemu vlaku na 40. minútu zo stanice. Ty si sa bil do pŕs, ako majú byť prípoje od každého vlaku, a teraz tu ideš dobrovoľne rozbiť "nadväznosť", len aby si našiel niečo "zlé".
Ja som sa snažil podrobne vysvetliť, prečo to je iné alebo lepšie, ale racionálny nadhľad už u teba vôbec neočakávam.
Ad Záblatie - nepripisuj polhodinový interval v Záblatí cestovnému poriadku z r. 2016, keďže vznikol až dodatočne zásahom ľudí z Transdevu pri posilnení Vinohradov! 2016-2023 bol v Záblatí hodinový interval, do toho ešte tvorený prekladom troch liniek, kedy sa cestujúci dostali raz za dve hodiny do mesta, raz za štyri hodiny do Lauga a raz za štyri hodiny na Juh. Ale hlavne že priamo. To dokopy dalo jeden spoj za hodinu.
To je tým, že nežiješ na Juhu. Tam okrsok I má možné spojenie Saratovská i gen. Svobodu. A preto kto býva medzi (najväčšia časť sídliska), môže ísť aj aj. Teda preto je rozloženie Juh I + II vnímané aj do prekladu. Východná už nie, tú do toho nepočítaj, Juh III je už ďaleko, to je 15 min šlapania do kopca/z kopca. Ja ako obyvateľ Západnej vnímam presne to, ako to 005 uviedol - mám 3 spoje, ale žiaľ 16, 17 a 46. Čiže reálne dva. Ak by šli 16, 26 a 46, už to je zjavne lepšie, no nie?
To som videl od počiatku, ako na to darxter poukázal. Žiaľ, chýba trochu pokory autorom, lebo heslá akoby v TN to vyzeralo pred zmenou ako v TT či niekde ešte nižšie. Pritom súčasný CP tiež nie je nič, čo by sa dalo hodiť do koša. A hlavne ten neustály nárast cestujúcich (čo je na Slovensku tuším už len v NR) hovorí svoje. Nový grafikon zhoršil aj spojenie zo Záblatia. Síce sú tu slušné linky 3 a 6/16, ale je pravdou, že dva spoje sú de facto tak blízko, že to je za jeden. A to je presne to, že všetko nejde.
ad zastávky - softvér neumožňuje mať zastávku v CP iba v jednom smere, žiaľ...
ad L11 - samozrejme ide o spoje smer Kubrá, jedná sa o chybu v editácii prípojového riadku
Na dokonalý preklad boli tvorené smery zo sídlisk kvôli stabilite cestovného poriadku. Šanca, že z konečnej vyrazí vozidlo načas je takmer 100%, zatiaľ čo na smer z mesta môže okrem denného času, dopravnej situácie vplývať aj špecifikum tej-ktorej linky. Napríklad dnes mi do prekladu na Saratovskú vstupuje linka 4, ktorá chronicky mešká. Preto sa išlo stabilným prekladom časti liniek na spoločnom úseku, v prípade Gymnázium - Juh II sa jedná o linky 1+8. Tie zabezpečia, že nedôjde k dlhšiemu než 15-minútovému čakaniu v základnom režime, to dnes zabezpečené nie je. Opäť sa vrátim k Hasičskej, po ktorej osobne pri ceste z mesta siaham v asi 90% prípadov, idem na náhodu - po novom cez víkend nečakám dlhšie ako 15 minút, dnes môžem byť nepríjemne prekvapený 40-minútovým čakaním.
Takisto som nikdy neporozumel ani tomu (a vyskytlo sa to aj na verejnej prezentácii v r. 2016), prečo sa na preklady na Juh dívaš tak, že zlievaš všetky vetvy do jednej. Ak bývam hore pri ZŠ, je mi úplne jedno, že ide autobus na Východnú, a s najväčšou pravdepodobnosťou ma neuspokojí ani spoj smer Gen. Svobodu. Ak by 11tka išla na 26, neviem, ako by zlepšila spojenie na Hasičskú - jazdí do úplne inej časti sídliska. Čo by však nastalo? Na 26 by išla l. 11, na 42 l.1 a potom by bolo 44 minút hlucho. Takto ide l. 11 na 16, l. 1 na 42 a príchod do mesta je v polhodinových intervaloch. To bol aj cieľ, 15 minút pre Juh 1, 30 minút pre Juh 2, 60 minút pre Juh 3. Tvojim riešením sa opäť dostávame k rôznym odskokom len preto, aby sestričky čakali o 5 minút menej, akoby to bola jediná skupina cestujúcich v meste.
Pri spojení s nemocnicou počítam okrem zastávky Nemocnica aj so zastávkou Za nemocnicou, so zastávkou Legionárska však pre MHD určite nie. Z novej Sihote sa je možné dostať k nemocnici v ranných hodinách linkou 2, ostatné časti Sihote posilňuje aj linka 4 a linka 11, dokopy sa jedná o 6 spojov za hodinu v rannej špičke. Neviem, prečo by práve toto malo pôsobiť ako zhoršenie, ak dnes slúžia cestujúcim napríklad v špičkovej hodine spoje 7:07, 7:27, 7:42, 7:57. Okrem iného, všetky cez stanicu.
Nevnímaj to ako kritiku ale diskusiu.
Bavili sme sa už o tom že ste sa skôr snažili aby bol preferovaný preklad zo sídliska nad preklad na sídlisko. Ja aj ľudia ktorých názor som si vypočul to vnímajú tak, že keď idem z domu na bus mám tendenciu ísť na konkrétny spoj a keď idem "z mesta" idem viac na náhodu, podľa toho ako sa vybavím a pod.
Mal som namysli to, že preklad z Gymnázia nebol v tvojom prehľade vôbec uvádzaný.
Ak by si povedal že Gymnázium nevnímaš ako centrum, že takto uvažuješ Hasičskú, v tomto prípade sa mi nepáči voľný deň ráno keď z Gen. Svobodu + Saratovská dokopy ide bus na Hasičskú xx: 16 17 47. Ak L11 jazdí celý deň "26", práve víkend ráno by bolo prospešné aby išla tiež takto a zlepšilo by to ponuku Juh - centrum. Prospech v odskočení by mal len spoj po šiestej, ten by bol ideálny dokonca 6:11 kvôli končiacej nočnej zmene v NsP.
Spojenie Nemocnica - Juh. Ak uvažuješ len samotnú zastávku Nemocnica tak Gen. Svobodu si polepšila ale z novej Sihote sa k nemocnici pracovný deň ráno nedostaneš vôbec a zo starej len L4+11 kde vnímam že L11 bude chodiť preťažená pretože pre Kubrú bude jediná smer Dolné mesto a pre starú Sihoť kde je viac starších ľudí a sú zvyknutí doviezť sa priamo k nemocnici, pôjdu práve na túto.
Pokiaľ vnímaš ako nemocnicu aj zastávky Legionárska a Za nemocnicou (nebránil by som sa tomu) moja úvaha je bezpredmetná ale potom aj tvoja vo vzťahu k spojeniu od nemocnice na Gen. Svobodu.
Milan, vo všetkej úcte, v mojich príspevkoch bolo uvedených 9 príkladov, z toho vo ôsmich došlo k zlepšeniu. Ty účelovo vyťahuješ 3 príklady (z toho jednému vôbec nerozumiem), kde buď nedošlo k zmene, alebo došlo k zhoršeniu.
Čo ma tu však zaujalo, sú ponosy na preklad z Gymnázia smerom na Generála Svobodu - to je práve ten bod, ktorému nerozumiem. V súčasnosti je preklad tvorený piatimi linkami, a to 1, 7, 8, 13 a 22, pričom dokopy dávajú 10-minútový interval. Hoci aj táto interpretácia je zavádzajúca a pochybná, nakoľko v momente, ak v danej hodine padne šťastena na linku 13 a tá zrealizuje jeden zo svojich ôsmich spojov za deň, z odchodu na 56 sa stáva odchod na 51, po ktorom nasleduje 15-minútová diera. V našom preklade je stanovený základný režim s odchodmi 02 12 22 32 42 52, no vzhľadom na to, že Vinohrady a Zámostie majú jednu spoločnú vlastnosť, ktorou sú zdravotnícke zariadenia, dôchodcovia, a mladé rodiny s mamičkami na materskej, bol posilnený sedlový interval. Keďže sú to spoje nad rámec základného režimu, to inak ako "vloženými spojmi" do prekladu urobiť nejde.
Vďaka tejto "výtke" je možné zabezpečiť medzi Gen. Svobodu a Nemocnicou až 4 spoje za hodinu, tj. 15-minútový interval. Ostatné vetvy majú v tom čase 2 spoje za hodinu, tj. spravidla 30-minútový interval. Dnes sú návštevníci nemocnice, teda starší občania, odkázaní na linky 3, 13 a 25, ktoré v súčasnom cestovnom poriadku spĺňajú úsmevnú definíciu "hromadnej dopravy" - chodia všetky naraz. Po odchodoch 8:25, 8:55 a 9:25 nasleduje 90-minútová pauza, potom idú obe linky naraz o 10:52 a 10:55, potom obedňajšia pauza s najblizším spojom až o 12:22.
Takisto nerozumiem ani ponosom voči časom po 18. hodine a víkendom, kedy je zabezpečený nie horší ako 15-minútový interval (1 + 8 ) so spojmi navyše (3 + 7). Azda je lepší systém dnes, kedy od Gymnázia chodia spoje 10 31 44 50, teda tri prakticky po sebe a potom dve 20-minútové diery? Alebo ešte "svetovejší" preklad z Hasičskej smerom na Gen. Svobodu na 29 42 48, po ktorom nasledovala 41-minútová diera? No to hádam nie...
To, že v prekladoch došlo k objektívnemu zlepšeniu, sa dá pekne ilustrovať práve na príklade Generála Svobodu, či už v sedle a cez víkendy smerom na Juh, či vo všetkých časoch v smere z Juhu. V súčasnosti je ľúbivý preklad v rannej špičke narušený tým, že v čase, kedy máme najintenzívnejšiu superšpičku, teda nástupy medzi 7:15 a 7:45, máme razom zhoršený interval na odchody o 7:20, 7:31 a 7:40 smerom do centra. To je dôvod, prečo dnes potrebujeme na osmičke klbák.
// Ešte som si dodatočne spomenul na ilustráciu, ako nikdy nebudú všetci spokojní, a vždy bude niekto nadávať. 6 dní dozadu sme boli drbaní, že málo masírujeme ľudí a nesnažíme sa to predať. Teraz sme drbaní, že používame silné, populistické heslá.
Čo sa týka prekladov znovu sú uvádzané účelovo len veci ktoré sa hodia. Tým nechcem povedať že sú horšie. Ale zaradil by som to znovu do kategórie silných, populistických hesiel.
K 31.10.2024 Gymnázium -> Saratovská sedlo:
xx: 12 32 51
po novom:
xx: 22 27 52 57
K 31.10.2024 Gymnázium -> Gen. Svobodu sedlo:
xx: 06 15 26 36 45 56
po novom:
dopoludnia:
xx: 02 12 17 22 32 42 47 52
po 18tej:
xx: 12 17 27 36(na môj podnet, inak pôvodne 45) 42 57
Z čoho vyplýva že sú tu preklady lepšie aj horšie. Ale určite nie také super mega extra ako hovoria úderné heslá proti súčasnému stavu
Práve som si pozrel nový cestovný poriadok v "knižnej forme", pekne spracované!
Čo mi pri rýchlom pozretí udrelo do očí:
- zastávky ako napr. Ku štvrtiam, K výstavisku, Ľ. Stárka, ZŠ Veľkomoravská, Opatová atď. by som pri jednotlivých linkách v smere v ktorom neexistujú kvôli prehľadnosti vôbec neuvádzal (vďaka tomu sa ten CP horšie "číta").
- chýba zastávka Ján Halašu čo vnímam pozitívne, neviete prečo sa nakoniec nerealizuje?
- pri L11 v smere zo Saratovskej do Kubrice je na Hasičskej uvedený prestup na L16 smer Rybáre v nultej minúte. Jedná sa však o prestup smer Kubrá. Smerom na Rybáre má byť správne prestup na L6 s rozdielom 7 min.
- zastávka Za nemocnicou je realizovaná.
- úvaha: kde bude odstavené vozidlo P7, ktoré pôjde z Gen. Svobodu skončí na ZŠ Veľkomoravská a začínať bude na Piešťanskej?
- jazdné doby: v čase cca od 14:00 do 17:00 počas pracovných dní 1 min. zo zastávky Cintorín Juh na Mateja Bela? Ešte ak to bude harmonika nebude minimálne 1 min. stáť vozidlo len pri ľavom odbočovaní zo Saratovskej na GS?
Možno by mu to mohol vysvetliť ten syn, čo chodí na gymnázium. Aj keď aj plochozemec, aj poľovník, aj ochranca prírody, aj blondínka, aj ortopéd, všetci majú VŠ.
Rozmýšľal som, ako vhodne, alebo či vôbec, zareagovať na túto znôšku bludov... jediné, čo mi k debate študentov na tému cesta domov napadlo je, že "a potom všetci vstali a zatlieskali" Ja keď si spomeniem na moje stredoškolské časy, tak z piatich školských dní som v priemere išiel rovno domov asi tak raz za týždeň. V ostatné dni som mieril buď do mekáča na brigádu, so spolužiakmi do obchodného centra alebo za inými kamošmi. Odhliadnuc od toho, že po spomínanej 6. hodine išla polovica na obed, kde bola vždy šóra o premenlivej a nepredvídateľnej dĺžke. Fakt nezmysly, sorry.
Rovnako tak pochybujem nad vierohodnosťou tejto ľúbivej a srdcervúcej story, nakoľko neexistujúci spoj na Východnú po 7. hodine (ktorá končí 14:20) ide 14:25. Ten sa akože nedá stihnúť, keď po vyučovaní končiacom o 13:30 si sa dožadoval spoja o 13:35?
Kde si prosím pekne vyčítal, že chata v Kubrici padla? V článku je uvedené, že linka tam bude zachádzať v turistickej sezóne, tj. od mája do septembra. Preto ju v CP zobrazuje, že v najbližšom období nepremáva. Ortieľ nad novým CP tu ide vynášať človek, ktorý má závažné problémy so spracovaním informácií a porozumením textu.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
kvorka