Reply on: TomoSK #13714:
Rozloženie zastávok v Žiline je katastrofálne. Naozaj to nie je niečo, čím by sa dalo inšpirovať.Ešte mi napadlo zopár príkladov:
Hlinská - Mostná v smere do mesta sú tiež od seba tak na 10 minút pešo.
Poľna - Smreková absolutne ignoruje, že medzitým existuje nejaké nákúpné centrum. Z oboch zastávok je to tak na 5 minút pešo a nie po veľmi pohodlnej trase.
Hurbanova na to, že je to centrálna prestupná zastávka má vzdialené nástupištia tak na 3 minúty pešo.
Podľa mňa pri systéme so všetkými zastávkami na znamenie môžeme mať zastávku kľudne aj každých 200 metrov a nebude to nijak spomalovať MHD, keďže proste na tých slabších zastávkach len vo väčšine času nikto nenastúpi/nevystúpi.
TomoSK
Neviem, či niektoré dlhé medzizastávkové úseky sú dielom práve r. 1988, ale napríklad úsek Spanyolova, nemocnica - Štefánikovo námestie, či Mostná - Polícia, kedy idú trolejbusy prakticky mestom kilometer bez zastavenia... aj to je jeden z dôvodov, prečo je najrýchlejším dopravným prostriedkom v Žiline buď bajk, alebo vlastné nohy. Skutočne mi nepomôže, keď je MHD o trošku rýchlejšia vďaka absencii zastávok (ktorú aj tak znegujú totálne otrasné jazdné doby), keď z tej zastávky musím šľapať túru tam, kam potrebujem. Ja osobne zastávam názor, ako takmer denný používateľ MHD v Žiline, že minimálne v centre zúfalo potrebuje naopak vyšší počet zastávok.