Reply on: TomoSK #13714:
Rozloženie zastávok v Žiline je katastrofálne. Naozaj to nie je niečo, čím by sa dalo inšpirovať.Ešte mi napadlo zopár príkladov:
Hlinská - Mostná v smere do mesta sú tiež od seba tak na 10 minút pešo.
Poľna - Smreková absolutne ignoruje, že medzitým existuje nejaké nákúpné centrum. Z oboch zastávok je to tak na 5 minút pešo a nie po veľmi pohodlnej trase.
Hurbanova na to, že je to centrálna prestupná zastávka má vzdialené nástupištia tak na 3 minúty pešo.
Podľa mňa pri systéme so všetkými zastávkami na znamenie môžeme mať zastávku kľudne aj každých 200 metrov a nebude to nijak spomalovať MHD, keďže proste na tých slabších zastávkach len vo väčšine času nikto nenastúpi/nevystúpi.
TomoSK
Prejazdnosť - bez hanby priznám, že som odchovaný na sieti košickej a prešovskej MHD. Na MHDčkách, ktorá jazdí už v súčasnosti po takých lokalitách a uličkách, aj s kĺbovými autobusmi, že aj návrh nových trás po uliciach ako je Lipová, Kožušnícka, Bavlnárska či Jána Derku je len slabým odvarom a oproti Košiciam či Prešovu sa stále jedná o pomerne konzervatívne miesta. Som naučený na to, že autobusy jazdia aj po obojsmerných uliciach, ktoré sú široké akurát na autobus - ľudia sú naučení a zvykli si. Som naučený, že autobusy jazdia po ohromných kopcoch, či je zima alebo leto, vodiči sú naučení a musí byť veľmi zle, aby MHD stála. Som zvyknutý, že sa s klbákmi či nebodaj 15-metrákmi jazdí aj po dedinách a vidieckych uličkách. Tu sa krúti nosom nad niektorými odbočeniami či už len nad Saratovskou za zimy. Nevnímam to ako niečo vyslovene negatívne, ale skôr strach z neznámeho, na čo vodiči jednoducho nie sú zvyknutí. Tam, kde by mohlo dochádzať k problémom s prejazdnosťou, sa ulica vyparkuje na jednu stranu. Zopár perličiek, ktoré mi napadli ako prvé, prikladám do príloh. Sme totiž v meste, je to prevádzka mestskej hromadnej dopravy, a akonáhle sa budeme strániť akýchkoľvek odbočení, kde treba dávať prednosť, rezignujeme na dobrú obsluhu prakticky kdekoľvek mimo hlavných ťahov, a to jednoducho nie je dobré.
Len krátka reakcia k jednotlivým bodom:
2 - Biskupice cintorín otoč je naprojektovaný tak, aby bol prejazdný autobusom. Stačí parkovať v chlieviku, na čo by mala dohliadnuť MP. Tak, ako na Potočnej.
11 - rozsah k chate bol vysvetlený Vladimírom, ja len načrtnem z CP, že na Potočnej bude prestoj 5 minút, autobusy ho budú čerpať tam, kde kedysi linka 21. Vďaka tomu bude možné zájsť až hore na chatu. Pribudne nástupište zastávky Opatová, námestie v smere jazdy z Potočnej, nestane sa teda, že centrálna časť Opatovej príde o spojenie.
23 - nahradia sa súčasné 30 až 40-minútové výpadky do súvislej 15-minútovky.
24 - LOT... bola vznesená požiadavka na to, aby sa vymyslelo alternatívne riešenie pre otáčanie sa autobusov pred bránou LOTky tak, aby sa neotáčali cúvaním. Po zvážení aktuálnych okolností a s ohľadom na zjednosmernenie ulice Belá sa uskutočnili skúšobné jazdy aj tadiaľto, a pristúpilo sa k riešeniu, že spoje l. 24 na šiestu do Tesca a dnešnej l. 2 na siedmu do LOT sa spoja do jedného, pričom obe pôjdu po trase Sihoť - AS - Tesco - Biskupice Belá - LOT. V opačnom smere po 14. a po 15. to zas bude ako závlek, teda z Tesca pôjde cez LOT a od Beckovskej sa napojí na svoju trasu. Frekvencie cestujúcich tam nie sú silné, zachádzka je to trojminútová, tak sa to akceptovalo ako prípustné riešenie.
P5 - odchod na šiestu z Old Heroldu 5:31, malo by to chytiť všetky spoje PAL.
P7 - príchod Biskupice, nám. 22:20, teda bude potrebný asi drobný posun spojov PAL, najmä Beckova do 5 minút. Čo sa týka SAD, správy ciest, či smetiarov, na sedmičku sa bude dať dôjsť na Kožušnícku/Bavlnársku, prípadne netreba zabúdať, že sa dá odviezť aj cez Záblatie spojmi 6>3 (16>3). Je to len o pár minút navyše a dopyt sa môže takýmto spôsobom rozložiť.
Jána Halašu - 48°52'41.2"N 18°02'23.2"E v severnej časti cintorína, na úkor niekoľkých málo obsadených parkovacích miest.
Kanaš
Vyšná Šebastová
Teriakovce
Dúbravská