A ešte doplním:
Áno, táto zmluva je naozaj "dočasná" a má charakter núdzového opatrenia. A to na preklenutie obdobia, počas ktorého je súťaž "torpedovaná" zo strany uchádzača, ktorého je zatiaľ možné vnímať ako neúspešného.
Toto tvrdenie nie je pravda. Zisk sa počíta vo výške 7,5% z prevádzkových aktív v miere využitia pre danú prevádzku a v účtovnej cene predchádzajúceho roka, tak ako určuje Nariadenie.
Čo je ale podstatné, zmluva je nastavená tak, že aj keby cena výkonu vrátane zisku presiahla 1.67€ na 1 tfkm, tak viac dopravca nedostane. Naopak, ak by dopravca mal náklady + zisk nižšie ako 1.67€ na 1 tfkm, tak dostane túto, nižšiu sadzbu, teda menej. Takže nie je pravda, čo hovoríš. Táto zmluva je pre dopravcu ešte menej výhodná ako tá, ktorá sa aktuálne súťaží.
Pravdepodobne ešte nejde o zmluvu na 10 rokov, ale o zmluvu na preklenutie času, kým ešte bežia odvolacie konania. Zaujímavé je však to, že Blaguss nebude jazdiť za vysúťaženú sumu, ale za podstatne viac (cena + náklady na budovy + zisk 7.5 . Bola teda súťaž skutočne férová, alebo sa budú robiť dodatky ak dôjde k uzavretiu riadnej zmluvy?
Ano, uz som nasiel. Zmluva sa podpisovala vcera (piatok). Bude to zaujimave, ked od 1.1. nebude este mozne kupit si listok priamo v autobuse ani kartou ani v hotovosti.
Je síce pravda, že je to cena prekvapivo nízka, ale nie celkom nereálna. Možno si treba vybudovať v Liptove zázemie a o rok (prípadne o 2, ak ŽSK využije opciu) sa predsa súťažia oblasti v kraji.
Je to cena cca na úrovni nákladov...
Jazdenky sa budú môcť využívať iba ako záložné vozidlá (a aj tie budú musieť byť vyrobené v 2014 a neskôr), inak to majú byť všetko úplne nové autobusy. Možno niečo z tureckej produkcie?
N/A