Reakcia na: PeterMHDFotos #11:
Myslím, že by sa hodilo o nich nechať aspoň zmienku v texte.
Dopravný podnik si v roku 2020 prenajal dva jazdené autobusy Crossway LE 12.8M od spoločnosti Tempus Trans. Vozidlá predtým jazdili pre spoločnosti Transdev Finland a Arriva Liorbus.
V roku 2024 boli na preklenutie obdobia do nákupu nových autobusov prenajaté ďalšie štyri jazdené vozidlá rovnakej dĺžky pôvodom od švédskeho dopravcu Ellös Buss. V areáli dopravcu nakoniec ostal iba jeden autobus, ostatné boli odvezené späť.
Séria | Typ | Evidenčné čísla | Rok výroby | Sprevádzkovanie | Vyraďovanie | Počet |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Irisbus Crossway LE 12.8M | 408 – 409 | 2009 | 2020 | od 2024 | 2 |
2. | Irisbus Crossway LE 12.8M | 3445, AA-013JD, AA-204KG, AA-338NS | 2013 | 2025 | od 2024 | 4 |
Spolu | 2009 – 2013 | 6 |
Dĺžka | 12760 mm |
---|---|
Šírka | 2550 mm |
Výška | 3210 mm |
Výška s klimatizáciou | 3210 mm |
Výška podlahy | 320 mm (1. dvere)
330 mm (2. dvere) |
Rázvor | 6795 mm |
Počet dverí | 3 |
Počet miest na sedenie | 48 + 1 |
Počet miest na státie | 32 |
Pohotovostná hmotnosť | 10900 kg - 11900 kg |
Motor | Iveco Cursor 8, Euro 5 EEV, preplňovaný naftový radový šesťvalec s priamym vstrekovaním |
Výkon motora | 243 kW / 2050 rpm |
---|---|
Objem motora | 7790 cm3 |
Krútiaci moment motora | 1500 Nm / 1125 - 1550 rpm |
Maximálna rýchlosť | 85 km/h s obmedzovačom |
Prevodovka | ZF Ecomat 6 HP 604C, automatická, 6-stupňová, s integrovaným retardérom |
Riadenie | ZF Servocom 8098, hydraulické s integrovaným posilňovačom riadenia |
Nápravy | predná: Irisbus RI 75, nezávislé zavesenie kolies
zadná: Meritor, hnacia, s jednostupňovou redukciou |
Pneumatiky | 275/70 R 22.5 |
Klimatizácia | Webasto Aerosphere World |
408 409 |
3445 AA-013JD AA-204KG AA-338NS |
409 | nevyradené vozidlo: 2 (33,3 %) |
409 | dnes v premávke: 1 (16,7 %) |
3445 | odstavené vozidlo (viac ako 2 týždne nezasiahlo do premávky): 1 (16,7 %) |
408 | vyradené vozidlo: 4 (66,7 %) |