VozidláAutobusy › SOR BN 10,5Čiastočne nízkopodlažné autobusy SOR BN 10.5 sú predĺženou verziou typu BN 9.5. Český výrobca SOR Libchavy vyrábal tieto 10,7 m dlhé low-entry autobusy od roku 2005. Prešovský dopravný podnik si prenajal 4 autobusy tohto typu od DPB a.s. v júni 2018 v súvislosti so zabezpečovaním náhradnej dopravy pri chystaných výlukách.


SOR BN 10,5 v stave po dodaní

Prehľad vozidiel

SériaTypEvidenčné číslaRok výrobySprevádzkovanieVyraďovaniePočet
1. SOR BN 10,5 3428, 3432, 3434, 3437 2009 2018 4
Spolu: 2009   4

Technické parametre

Dĺžka:10750 mm
Šírka:2525 mm
Výška:3000 mm
Výška podlahy:340 mm (1. - 2. dvere)
800 mm (3. dvere)
Rázvor:5600 mm
Počet dverí:3
Počet miest na sedenie:30 + 1
Počet miest na státie:56
Celkový počet miest:86 + 1
Pohotovostná hmotnosť:8100 kg
Celková hmotnosť:15000 kg
Motor:Iveco Tector F4AE 3682F, EURO 4, kvapalinou chladený naftový preplňovaný šesťvalec
Výkon motora:185 kW / 2500 rpm
Objem motora:5880 cm3
Maximálna rýchlosť:80 km/h s obmedzovačom
Prevodovka:Allison T280R, automatická 6-stupňová s hydraulickým retardérom
Riadenie:RBL C 500V, hydraulické s posilňovačom riadenia
Nápravy:predná: SOR BN 004, nezávislé zavesenie kolies
zadná: DANA Spicer G150, tuhá, s jednostupňovou redukciou, hnacia
Pneumatiky:285/70 R19.5 144/141M

Opis

Polosamonosnú panelovú karosériu autobusu zostavili z oceľových profilov a zvarili s rámom podvozku. Karosériu zvonku obložili polyesterovými laminátmi a špeciálnymi plechmi. Pre zvýšenie antikoróznej ochrany použili pre spodnú časť skeletu nehrdzavejúcu oceľ. Pre cestujúcich osadili do pravej bočnice trojicu výklopných elektropneumaticky ovládaných dverí s dopytovým ovládaním. Pre uľahčenie nástupu/výstupu cestujúcich vozidlo vybavili systémom ECAS umožňujúcim zníženie pravej časti vozidla k vozovke a výklopnou plošinou pri druhých dverách. Pre pohodlie obsluhy vozidla vybavili predné dvere diaľkovým ovládaním. V interiéri osadili pre cestujúcich plastové sedadlá STER 6MS s textilným poťahom s logami Bratislavy, oproti druhým dverám v priestore pre kočík a invalidný vozík osadili pozdĺžne do bočnice sklápacie sedadlá. Podlahu pokryli protišmykovou krytinou. Pracovisko vodiča vybavili uzavretou kabínkou a klimatizáciou Konvekta KL 2/4-split. Vetranie interiéru zabezpečili výklopnými časťami bočných okien, stropnými výklopnými vetrákmi a stropnými ventilátormi. Vykurovanie riešili teplovodným kúrením. Informovanosť cestujúcich zabezpečili optickým a akustickým informačným systémom firmy BUSE, ktorý však bol pred dodaním do Prešova demontovaný. Pre zvýšenie bezpečnosti inštalovali v motorovom priestore automatický hasiaci systém Firestop.

Prevádzka

Autobusy boli do DPMP dodané 14. júna 2018. Po vykonaní potrebných úprav boli postupne zaraďované do prevádzky. Svoje uplatnenie našli najmä na linkách, ktoré obsluhujú krátke autobusy a midibusy, prípadne ako výpomoc pri výlukách.

Katalóg vozidiel

3428 3432 3434 3437

  • Počet nevyradených vozidiel: 4 (100%)
  • Počet vyradených vozidiel: 0 (0%)

Legenda

3437nevyradené vozidlo

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Login: Heslo:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.