VozidláTrolejbusy › Škoda 30 Tr SORTrolejbus štandardnej dĺžky Škoda 30 Tr SOR vznikol zástavbou elektrickej výzbroje od firmy Škoda Electric do autobusovej karosérie SOR NB 12 City. Prvé vozidlo Škoda 30 Tr SOR bolo predstavené v roku 2010. Škoda Electric dodala na začiatku roku 2017 do Prešova 5 trolejbusov tohto typu.


Škoda 30 Tr SOR

Prehľad vozidiel

SériaTypEvidenčné číslaRok výrobySprevádzkovanieVyraďovaniePočet
1. Škoda 30 Tr SOR 732 – 736 2016 – 2017 2017 5
Spolu: 2016 – 2017   5

Technické parametre

Dĺžka:12180 mm
Šírka:2550 mm
Výška:360 mm
320 mm (nástupná hrana dverí) / 240 mm (s kneelingom)
Rázvor:6180 mm
Počet dverí:4
Počet miest na sedenie:32 + 1 + 2
Počet miest na státie:62
Celkový počet miest:94 + 1 + 2
Pohotovostná hmotnosť:10680 kg
Celková hmotnosť:17550 kg
Elektrická výzbroj:Škoda Electric, IGBT technológia, mikroprocesorové riadenie s rekuperáciou
Motor:Škoda Electric 4 ML 3444 K/4, trojfázový asynchrónny
Výkon motora:160 kW
Počet motorov:1
Celkový výkon:160 kW
Maximálna rýchlosť:65 km/h
Riadenie:RBL C 500V, s hydraulickým posilňovačom
Nápravy:predná: SOR, nezávislé zavesenie kolies, lichobežníková konštrukcia
zadná: ZF AV 132, portálová, hnacia
Pneumatiky:285/70 R 19,5 (predná náprava)
275/70 R22,5 (zadná náprava)

Opis

Skelet samonosnej panelovej karosérie dvojnápravového trolejbusu zvarili z oceľových profilov a opláštili kompozitnými a plastovými materiálmi a zvarili s rámom podvozku. Pre zvýšenie odolnosti voči korózii použili na spodnú časť vozidla nehrdzavejúce materiály. Rýchlu výmenu cestujúcich zabezpečili v pravej bočnici štvoricou dvojkrídlových dverí otvárajúcich sa dovnútra s elektropneumatickým pohonom a dopytovým ovládaním. Zasklenie vozidla previedli technológiou lepenia s determálnymi sklami.

Asynchrónny motor poháňajúci zadnú nápravu zavesili na rám vozidla. Na streche umiestnili v uzavretom kontajneri komponenty elektrickej výzbroje, manuálne ovládané zberače LEKOV TSS 5.7 s laminátovými palicami Esko a brzdový odporník Heine Resistors BWD 138 so vzduchovým náporovým vetraním. Sťahováky zberačov Railtech umiestnili na zadnom čele vozidla.

Pre cestujúcich osadili v interiéri plastové sedadlá s textilným čalúnením prevažne v priečnom usporiadaní 2+2. Strop a bočné steny v interiéri obložili plastovými materiálmi. Pracovisko vodiča oddelili od priestoru pre cestujúcich uzavretou klimatizovanou kabínkou. Nástup a výstup cestujúcich uľahčili možnosťou naklonenia vozidla k vozovke prostredníctvom systému ECAS a pri tretích dverách osadili manuálnu výklopnú plošinu pre cestujúcich na vozíku. Priestor pre detský kočík a invalidný vozík vyčlenili oproti tretím dverám. Kamerovým systémom poskytli vodičovi lepší prehľad o dianí vo vozidle. Vozidlo vybavili informačným systémom R&G Mielec.

Osvetlenie interiéru zabezpečili zapustenými osvetľovacími pásmi so žiarivkami. Vykurovanie trolejbusu zabezpečili teplovodným rozvodom s elektrickým ohrevom vody. Vetranie vyriešili pretlakovým spôsobom doplneným otváracími posuvnými časťami bočných okien a strešnými ventilátormi. Vozidlá sú zároveň vybavené klimatizáciou v priestore cestujúcich. Vozidlá dodali v prešovskom červeno-bielom nátere.

Prevádzka

Prvý trolejbus #732 sa do premávky zaradil v sobotu 6. mája 2017. V ďalších mesiacoch sa do premávky zaradili aj zvyšné trolejbusy #733 - #736. Nasadzované sú na linky 1, 2, 5, 5D a 7.

Katalóg vozidiel

732 733 734 735 736

  • Počet nevyradených vozidiel: 5 (100%)
  • Počet vyradených vozidiel: 0 (0%)

Legenda

736nevyradené vozidlo

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Login: Heslo:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.