VozidláTrolejbusy › Škoda 31 Tr SORNízkopodlažné kĺbové trolejbusy Škoda 31 Tr SOR sa do Prešova začali dodávať v roku 2011. Víťaz tendra, česká Škoda Electric, by mala do roku 2014 dodať dvadsať trolejbusov s karosériou autobusov SOR.

V roku 2016 bolo vypísané ďalšie verejné obstarávanie, podľa výsledku bolo dodaných 10 trolejbusov Škoda 31 Tr SOR s opciou na ďalších šesť.


Škoda 31 Tr SOR #714

Prehľad vozidiel

SériaTypEvidenčné číslaRok výrobySprevádzkovanieVyraďovaniePočet
1. Škoda 31 Tr SOR 713 2011 2011 1
2. Škoda 31 Tr SOR 714 – 716 2011 2011 3
3. Škoda 31 Tr SOR 717 – 718 2012 2012 2
4. Škoda 31 Tr SOR 719 2013 2014 1
5. Škoda 31 Tr SOR 720 – 721 2015 2016 2
6. Škoda 31 Tr SOR 722 – 731 2016 2017 10
Spolu: 2011 – 2016   19

Technické parametre

Dĺžka:18750 mm
Šírka:2550 mm
Výška:3400 mm
Výška podlahy:360 mm
Rázvor:6180 mm (1. - 2. náprava)
6570 mm (2. - 3. náprava)
Počet dverí:5
Počet miest na sedenie:50 + 2 sklopné sedadlá + 1
Počet miest na státie:116
Celkový počet miest:166 + 1
Pohotovostná hmotnosť:16000 kg
Celková hmotnosť:27500 kg
Elektrická výzbroj:Škoda BlueDrive, IGBT prvky, mikroprocesorom riadený napäťový menič s rekuperáciou, pracovné napätie 600 / 750 V DC
Motor:Škoda 2 ML3846 K/6, asynchrónny, 6-pólový, externé chladenie
Výkon motora:250 kW
Počet motorov:1
Celkový výkon:250 kW
Maximálna rýchlosť:65 km/h
Nápravy:predná: SOR BN 004, nezávislé zavesenie kolies
stredná: ZF AVN 132, portálová
zadná: ZF AV 132, portálová, hnacia

Opis

Skelet dvojčlánkového trojnápravového trolejbusu zvarili z oceľových profilov a opláštili kompozitnými a plastovými materiálmi. Oba články spojili kĺbom a zakryli prechodovým mechom. Pre zvýšenie odolnosti voči korózii použili na spodnú časť vozidla nehrdzavejúce materiály. Rýchlu výmenu cestujúcich zabezpečili v pravej bočnici päticou dvojkrídlových dverí otvárajúcich sa dovnútra s elektropneumatickým pohonom a dopytovým ovládaním. Zasklenie trolejbusu previedli technológiou lepenia s determálnymi sklami.

Asynchrónny motor poháňajúci zadnú nápravu zavesili na rám zadného článku. Na streche predného článku umiestnili v uzavretom kontajneri komponenty elektrickej výzbroje. Manuálne ovládané zberače LEKOV TSS 5.7 s laminátovými palicami Esko a brzdový odporník Heine Resistors BWD 138 so vzduchovým náporovým vetraním umiestnili na streche zadného článku. Sťahováky zberačov Railtech umiestnili na zadnom čele vozidla.

Pre cestujúcich osadili v interiéri plastové sedadlá s textilným čalúnením prevažne v priečnom usporiadaní 2+2. Strop a bočné steny v interiéri obložili plastovými materiálmi. Pracovisko vodiča oddelili od priestoru pre cestujúcich uzavretou klimatizovanou kabínkou. Nástup a výstup cestujúcich uľahčili možnosťou naklonenia vozidla k vozovke prostredníctvom systému ECAS a pri tretích dverách osadili manuálnu výklopnú plošinu pre cestujúcich na vozíku. Priestor pre detský kočík a invalidný vozík vyčlenili oproti tretím dverám. Kamerovým systémom poskytli vodičovi lepší prehľad o dianí vo vozidle a okolo neho. Vozidlo vybavili informačným systémom R&G Mielec.

Osvetlenie interiéru zabezpečili zapustenými osvetľovacími pásmi so žiarivkami. Vykurovanie vozidla zabezpečili teplovodným rozvodom s elektrickým ohrevom vody. Vetranie vyriešili pretlakovým spôsobom doplneným otváracími posuvnými časťami bočných okien a strešnými ventilátormi. Trolejbusy dodali v prešovskom červeno-bielom nátere.

Trolejbusy #720 až #731 sú vybavené celovozidlovou klimatizáciou.

Prevádzka

Prvý trolejbus #713 sa do premávky s cestujúcimi zaradil 11. októbra 2011. V druhej polovici decembra toho istého roku pribudli ďalšie tri trolejbusy #714 - 716.

V novembri 2012 sa v premávke objavili ďalšie dva trolejbusy #717 a 718.

20. februára 2014 sa zaradil do premávky ďalší trolejbus - #719.

Klimatizované trolejbusy #720 a 721 sa do prevádzky zaradili v prvej polovici januára 2016.

Ďalšia desiatka klimatizovaných vozidiel #722 - 731 sa do premávky zaradila na začiatku roku 2017.

Nasadzované sú na nosných trolejbusových linkách 4, 8 a 38.

Katalóg vozidiel

713
714 715 716
717 718
719
720 721
722 723 724 725 726 727 728 729 730 731

  • Počet nevyradených vozidiel: 19 (100%)
  • Počet vyradených vozidiel: 0 (0%)

Legenda

731nevyradené vozidlo
726odstavené vozidlo