VozidláAutobusy › Iveco First FCLLI

Iveco First FCLLI #371
Iveco First FCLLI #373
Iveco First FCLLI #387

Úvod

Midibusy Iveco First FCLLI vyrába od roku 2008 spišskonovoveská firma Rošero - P na podvozku Iveco Daily 65C18. Po skúšobnej premávke minibusu Iveco Daily v apríli 2008 bolo rozhodnuté o zakúpení vozidiel kategórie midibus pre mestskú dopravu v Prešove. Dôvodom bolo prispôsobenie ponúkanej kapacity na niektorých málo vyťažených spojoch a taktiež rozšírenie dopravnej obsluhy o časti mesta, kam autobusy klasických rozmerov jazdiť nemohli. Prvé midibusy Iveco First FCLLI boli do Prešova dodané v závere prvého štvrťroka 2009.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. Iveco First FCLLI 80-65 C18 371 – 372 2008 2009 2
2. Iveco First FCLLI 80-65 C18 373 – 374 2009 2009 2
3. Iveco First FCLLI 70C17 9097 2014 2014 1
4. Iveco First FCLLI 70C17 387, 389 – 390 2014 2015 3
Spolu 2008 – 2014   8

Technické parametre

Dĺžka 8040 mm
Šírka 2350 mm
Výška 2885 mm
Rázvor 4350 mm
Počet dverí 2
Počet miest na sedenie 18 + 1 (+ 2 núdzové)
Počet miest na státie 17
Celkový počet miest 37 + 1
Pohotovostná hmotnosť 4700 kg
Celková hmotnosť 7200 kg
Motor Iveco F1CE0481H
Výkon motora 130 kW / 3500 rpm
Objem motora 2998 cm3
Krútiaci moment motora 400 Nm / 1250 - 3500 rpm
Maximálna rýchlosť 100 km/h
Prevodovka ZF 6S-400 OD, manuálna, 6 stupňová
Nápravy predná: Iveco, s nezávislým zavesením kolies
zadná: Iveco, tuhá, jednoduchá náprava – dvojité kolesá

Fotografie

Opis

Karosériu midibusu zostavili z lisovaných plechov a ošetrili kataforézou proti korózii. V dolnej časti obložili karosériu plastovými nárazníkmi. V pravej bočnici umiestnili dvojicu elektricky ovládaných výklopných dverí pre cestujúcich (predné jednokrídlové druhé dvojkrídlové) Pri zadných dverách znížili podlahu a nástupný priestor tu vybavili výklopnou plošinou. Podlahu pokryli protišmykovou podlahou, prahy schodov vybavili osvetlením. V interiéri umiestnili čalúnené sedadlá pre cestujúcich v usporiadaní 2+1 v nízkopodlažnej časti umiestnili ešte dve sklopné sedadlá. Vetranie interiéru zabezpečili stropnými ventilátormi, výklopnými časťami bočných okien a stropnými výklopnými vetrákmi slúžiacimi aj ako núdzový východ. Vykurovanie vyriešili teplovodným kúrením s tepelnými konvektormi pozdĺž bočníc pod sedadlami. Odpruženie vozidla je zabezpečené listovými perami.

Vozidlá dodané v roku 2014 boli dodané v mierne pozmenenom dizajne a boli vybavené klimatizáciou Autoclima 14,5 kW. Pribudlo taktiež zvukové výstražné znamenie nad dverami, ktoré sa aktivuje pri zatváraní dverí.

Úpravy

Pred zaradením do prevádzky bol do vozidiel nainštalovaný informačný a tarifný systém firmy R&G.

Prevádzka

Midibusy z prvých dodávok premávali najmä na linkách 12, 41 a 42. Po dodávke ďalších štyroch midibusov sa začali vyskytovať aj na linkách 11, 20, 24 a 27. V súčasnom období sa tieto vozidlá vyskytujú na linkách 12, 27, 41 a 42. Vidieť ich taktiež môžeme na vybraných spojoch liniek 13, 24, 26 a 44.

Katalóg vozidiel

371 372

373 374

388

387 389 390

Počet nevyradených vozidiel: 8 (100 %)

Počet vyradených vozidiel: 0 (0 %)

Legenda

374nevyradené vozidlo
390online
389dnes v premávke

Prečíslované evidenčné čísla

1.2.
90972014 - 2015388od 2015

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: SOR 729 #1:
Online - práve vykonáva spoj.
Dnes v premávke - dnes vyliezol za bránu podniku.
Aký je rozdiel medzi online a dnes v premávke? V katalógu vozidiel