Reakcia na: MFFM #1:
Ono je totiž potrebné pozerať aj Všeobecnú diskusiu, kde sa to preberalo a dokonca tam je aj Nájomná zmluva, kde je všetko popísané.
V roku 2024 si DPMP prenajal ešte dve jazdené vozidlá Solaris Urbino 12 tretej generácie z Nemecka s hybridným naftovo-elektrickým pohonom a jeden jazdený naftový dvojdverový Solaris Urbino 12 pôvodom z Francúzka.
| Séria | Typ | Evidenčné čísla | Rok výroby | Sprevádzkovanie | Vyraďovanie | Počet |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Solaris Urbino 12/II | 348 | 2003 | 2003 | — | 1 |
| 2. | Solaris Urbino 12/III | 377 – 380 | 2013 | 2013 | — | 4 |
| 3. | Solaris Urbino 12/III | 384 – 386 | 2013 | 2013 | — | 3 |
| 4. | Solaris Urbino 12/III | 391 – 392 | 2015 | 2015 | — | 2 |
| 5. | Solaris Urbino 12/III | 394 – 396 | 2015 | 2016 | — | 3 |
| 6. | Solaris Urbino 12/III Hybrid | 3441 – 3442 | 2013 | 2024 | 2025 | 2 |
| 7. | Solaris Urbino 12/III | 3443 | 2011 | 2025 | — | 1 |
| Spolu | 2003 – 2015 | 16 | ||||
| Dĺžka | 12000 mm |
|---|---|
| Šírka | 2550 mm |
| Výška | 2850 mm
3150 mm (Urbino hybrid) |
| Výška s klimatizáciou | 3050 mm (2. séria) |
| Výška podlahy | 320 mm (1. - 2. dvere)
340 mm (2. - 3. dvere) |
| Rázvor | 5900 mm |
| Počet dverí | 3
2 (Francúzsky Solaris) |
| Počet miest na sedenie | 25 + 1 (1. séria)
29 + 1 (2. séria + Urbino hybrid) |
| Počet miest na státie | 104 (1. séria)
61 + 1 invalidný vozík (2. séria) 70 (Urbino hybrid) |
| Celkový počet miest | 129 + 1 (1. séria)
90 + 1 + 1 invalidný vozík (2. séria) 99 + 1 (Urbino hybrid) |
| Pohotovostná hmotnosť | 10300 kg (1. séria)
10400 - 13000 kg (2. séria) 11300 kg (Urbino hybrid) |
| Celková hmotnosť | 18000 kg |
| Kapacita trakčnej batérie | 3,6 kWh, Li-ion (Urbino hybrid) |
| Motor | DAF PE183C1, Euro 3, naftový (1. séria)
DAF PR183U1, Euro 5, naftový, preplňovaný, so systémom doplňovania oleja zo samostatnej nádrže (2. - 3. a 7. séria) DAF Paccar MX-11, Euro 6, naftový, preplňovaný, so systémom doplňovania oleja zo samostatnej nádrže (4. - 5. séria) Cummins ISB6.7EV 225H, Euro 5, naftový, radový 6-valec + Eaton HDU TA-C84, trojfázový elektromotor (Urbino hybrid) |
|---|---|
| Výkon motora | 188 kW / 2200 rpm (DAF PR183U1)
162 kW / 2300 rpm (Cummins ISB6.7) 44 kW (Eaton) |
| Objem motora | 9186 cm3 (DAF PR183U1)
6693 cm3 (Cummins ISB6.7) |
| Krútiaci moment motora | 1050 Nm (DAF PR183U1)
850 Nm (Cummins ISB6.7) 420 Nm (Eaton) |
| Maximálna rýchlosť | 80 km/h
85 km/h (Urbino hybrid) |
| Prevodovka | VOITH 864.3E, automatická (1. séria)
ZF Ecolife Eaton EH-8E406, 6-stupňová, automatická (Urbino hybrid) Voith D854.5 automatická 4-stupňová (7. séria) |
| Riadenie | ZF Servocom 8098 |
| Nápravy | predná: ZF RL 85 A, tuhá (1. séria)
predná: ZF RL 75 EC, nezávislé zavesenie kolies (2. séria) zadná: ZF AV 132.80, portálová, hnacia (1. séria, Urbino hybrid) zadná: ZF AV 132, portálová s dvojstupňovou redukciou, hnacia (2. séria) |
| Pneumatiky | 275/70 R 22,5 |
| 348 |
377 378 379 380 |
384 385 386 |
391 392 |
394 395 396 |
3441 3442 |
3443 |
| 348 | nevyradené vozidlo: 14 (87,5 %) |
| 379 | online: 2 (12,5 %) |
| 378 | dnes v premávke: 5 (31,3 %) |
| 386 | odstavené vozidlo (viac ako 2 týždne nezasiahlo do premávky): 2 (12,5 %) |
| 3441 | vyradené vozidlo: 2 (12,5 %) |