Úvod

Autobusy Ikarus 620 rámovej konštrukcie boli prvými zástupcami rovnomennej budapeštianskej továrne v Prešove. Vyrábali sa v rokoch 1959 - 1972, v prešovskej MHD začali premávku v roku 1966.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. Ikarus 620 PO 22-45 – PO 22-52 1966 1966 1960. roky – 1970 8
Spolu 1966   8

Technické parametre

Dĺžka 9348 mm
Šírka 2500 mm
Výška 2835 mm (zaťažené vozidlo)
2895 mm (nezaťažené vozidlo)
Výška podlahy 940 mm
Rázvor 5000 mm
Počet dverí 2 + 2 manipulačné pre vodiča, resp. spolujazdca
Počet miest na sedenie 7
Počet miest na státie 37
Celkový počet miest 60 + 2
Pohotovostná hmotnosť 8150 kg
Celková hmotnosť 13800 kg
Motor Csepel D 614.10, naftový, vodou chladený 6-valec s nepriamym vstrekovaním
Výkon motora 106,5 kW / 2300 rpm
Objem motora 8275 cm3
Krútiaci moment motora 490 Nm / 1400 rpm
Maximálna rýchlosť 60,4 km/h
Prevodovka AS 65-4, manuálna, 5-stupňová synchronizovaná
Zapaľovanie AVF
Riadenie systém Marles, globoidný slimák s dvojitou kladkou
Nápravy predná: MVG 005, oceľový výkovok profilu I
zadná: MVG
Pneumatiky 11 x 20", Spezial Cordatic

Fotografie

Opis

Kostru karosérie autobusu zostavili z nosníkov z lisovaného plechu. Karosériu oplechovali oceľovým plechom a k priečkam rámu upevnili skrutkami. Pod oplechovanie umiestnili tepelnú a zvukovú izoláciu. Motor umiestnili vnútri v prednej časti vozidla vedľa vodiča. V pravej bočnici umiestnili pre cestujúcich dvojicu štvorkrídlových skladacích dverí s pneumatickým pohonom ovládaným z miesta vodiča. Pre vodiča a jeho spolujazdca umiestnili na bokoch pred prednou nápravou manipulačné dvere na pántoch. V interiéri umiestnili pre cestujúcich sedadlá v priečno-pozdĺžnom usporiadaní. Kostru sedadiel zostavili z oceľových trubiek, sedadlá a operadlá z penovej gumy potiahli koženkou. Pracovisko vodiča oddelili v prvej sérii presklenou priečkou po celej šírke vozidla. Cestujúcim umožnili dávať znamenie vodičovi zvončekom ovládaným stropnými tlačidlami. Osvetlenie interiéru riešili žiarovkovými svietidlami. Vetranie interiéru zabezpečili pomocou výklopných stropných vetrákov a výklopných horných častí bočných okien. Na vykurovanie vozidla použili naftové kúrenie s vykurovacou rúrou vedenou interiérom pozdĺž ľavej bočnice. Jednotlivé série sa od seba odlišovali vo viacerých detailoch.

Autobusy mali na čelách už len malý štvorcový transparent na umiestnenie čísla linky. Vozidlá mali širšie dvere (1175 mm) na úkor okna pred prvými dverami, ktoré bolo užšie. Čelné sklo bolo delené, umiestnené v gumenom tesnení a malo zaoblené rohy pri stredovej deliacej priečke. Pod čelným sklom boli na lište umiestnené 2 malé prídržné madlá. Pod ľavou časťou čelného skla mali umiestnenú štvorcovú vetraciu mriežku. Vozidlá už nemali obrysové svetlá na streche, predné smerovky dostali nový tvar a zadné svetlá boli okrúhleho tvaru. Nárazníky boli hladké, bez výčnelkov na krajoch. Blatníky mali zaoblený tvar aj v hornej časti. Držiaky pre vonkajšie spätné zrkadlá boli umiestnené na hornom okraji čelného skla. Na mriežke prednej masky mali umiestnený nápis Ikarus 620.

Katalóg vozidiel

PO 22-45 PO 22-46 PO 22-47 PO 22-48 PO 22-49 PO 22-50 PO 22-51 PO 22-52

Legenda a štatistika

PO 22-45vyradené vozidlo: 8 (100 %)

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.