VozidláAutobusy › Škoda 706 RO

Škoda 706 RO v mestskej verzii
Škoda 706 RO v prímestskej verzii

Úvod

Autobusmi typu Škoda 706 RO začínala v Prešove éra moderných autobusov. Škoda 706 RO bol prvý veľkokapacitný autobus v Československu, v prípade potreby doplnený prívesom. Výroba autobusu sa v rokoch 1947 - 1951 uskutočňovala v Automobilových závodoch, n. p. (AZNP), závod Avia Letňany, kde sa vyrábali podvozky. Od roku 1952 sa výroba podvozkov presťahovala do Jablonca nad Nisou - Rýnovic (v roku 1952 ešte pod značkou AZNP, od roku 1953 pod značkou LIAZ). Karosériu vyrábal národný podnik Karosa Vysoké Mýto. Prvé tri RO-čky boli do Prešova dodané v roku 1951.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. Škoda 706 RO NX 09-79 – NX 09-84, NX 13-19, NX 13-21, NX 14-13, NX 14-15, NX 14-48, NX 43-23 – NX 43-25, NX 44-94 – NX 44-96, NX 45-20, NX 47-86, NX 79-67 1950 – 1957 1951 – 1958 (?) 20
Spolu 1950 – 1957   20

Technické parametre

Dĺžka 10660 mm
Šírka 2500 mm
Výška 2970 mm (mestská)
3150 mm (linková)
Výška podlahy 930 mm
Počet dverí 2 + 1 manipulačné pre vodiča (mestská)
1 + 1 manipulačné pre vodiča (linková)
Počet miest na sedenie 22 + 2 (mestská)
40 + 2 (linková)
Počet miest na státie 46 (mestská)
27 (linková)
Celkový počet miest 68 + 2 (mestská)
67 + 2 (linková)
Pohotovostná hmotnosť 8590 kg (mestská)
8800 kg (linková)
Celková hmotnosť 14400 kg
Motor Škoda 706 R, naftový vodou chladený 6-valec s priamym vstrekovaním (vírivá komôrka)
Výkon motora 99,2 kW / 1750 rpm
Objem motora 11781 cm3
Maximálna rýchlosť 68 km/h
Prevodovka manuálna, 5-stupňová

Opis

Karoséria autobusu bola trambusového typu, t. j. motor bol umiestnený vo vnútri v prednej časti vozidla. Autobusy boli dodávané v mestskom aj linkovom prevedení, ktoré sa od seba líšili usporiadaním interiéru a počtom dverí. Mestské autobusy mali dvojo štvordielnych skladacích dverí, ktoré sa otvárali smerom von, novšie série mali dvojdielne dvere otvárajúce sa dovnútra, oboje sa ovládali elektropneumaticky. Posledne dodané autobusy s dvojdielnymi dverami mali na prednom a zadnom čele v hornej časti priestor pre číslo linky. Linkové autobusy mali jedny štvordielne skladacie dvere. Pracovisko vodiča bolo od cestujúcich oddelené polostenou a vyčnievajúcou časťou motora. Vodič mal k dispozícii na ľavej strane vlastné dvere. Vnútri bolo drevené obloženie, pri zadných dverách bolo stanovište sprievodcu. Čalúnené sedadlá boli umiestnené priečne. Autobusy v linkovom prevedení mali na streche "záhradku" určenú na prepravu batožín.

Katalóg vozidiel

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.