Úvod

Na otvorenie prevádzky MHD si prešovský komunálny podnik Miestna doprava zaobstaral v roku 1949 z Prahy 6 autobusov Tatra 24. V tom čase už 17-18 ročné vozidlá boli technicky aj morálne opotrebované, ale na rozbehnutie prvých liniek MHD postačili.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. Tatra 24 ? 1931 – 1932 1949 1950. roky 6
Spolu 1931 – 1932   6

Technické parametre

Dĺžka 8080 mm
Šírka 2250 mm
Výška 2750 mm
Výška podlahy 720 mm
520 mm (zadná plošina)
Rázvor 4340 mm
Počet dverí 2 + 1 manipulačné pre vodiča
Počet miest na sedenie 24 + 1
Počet miest na státie 33
Celkový počet miest 57 + 1
Pohotovostná hmotnosť 7430 kg
Motor Tatra 24, benzínový 4-valec
Výkon motora 47,7 kW / 1200 rpm
Maximálna rýchlosť 40 km/h
Prevodovka manuálna, 4-stupňová
Zapaľovanie Bosch FR 4 DR
Nápravy Tatra

Fotografie

Opis

Tatry 24 boli veľké a výkonné trojnápravové autobusy. Podvozok sa skladal z centrálnej nosnej rúry s výkyvnými polonápravami, pričom poháňané boli zadné polonápravy. Táto originálna tatrovácka koncepcia umožňovala vďaka výkyvným polonápravám zabezpečiť výborné jazdné vlastnosti a odpruženie aj na zlých cestách. Motor bol umiestnený vpredu pod kapotou mimo interiéru. Karoséria bola vyhotovená z dreva s oceľovými výstuhami. Vonkajší plášť bol tvorený plechmi. Strecha bola proti premokaniu chránená impregnovanou textíliou. Kabína vodiča bola vyvýšená a od priestoru cestujúcich ju oddeľovali posuvné dvere. Vodič sa na svoje pracovisko mohol dostať aj pomocou osobitných dverí na pravej strane vozidla nad prednou nápravou. V interiéri vozidla sa nachádzali pozdĺžne umiestnené drevené lavice. Podlaha bola taktiež vyhotovená z dreva. Výmenu cestujúcich zabezpečovala dvojica dvojkrídlových dverí na pravej strane vozidla.

Úpravy

Pred zaradením do premávky podstúpili autobusy rekonštrukciu. Pri tejto rekonštrukcii boli predné svetlomety presunuté z karosérie na blatníky.

Prevádzka

Autobusy sa zaradili do premávky od 4. septembra 1949.

Vyraďovanie a likvidácia

Autobusy Tatra 24 boli vyraďované v priebehu 1950-tych rokov, ešte v roku 1953 boli v evidenčnom stave 4 tieto autobusy, pričom do premávky z nich zasahovalo jedno vozidlo. Nahradené boli autobusmi novej koncepcie Škoda 706 RO.

Katalóg vozidiel

? ? ? ? ? ?

Legenda a štatistika

?vyradené vozidlo: 6 (100 %)

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.