Reakcia na: Jur@j #24420:
Áno, sú to naozaj masívne investície, ktoré v Prešove snáď nemajú obdobu. Rozhodovať by o schválení týchto investícii mal riadiaci výbor pri operačnom programe integrovaná infraštruktúra v najbližších týždňoch. Ak budem mať info o výsledku, tak to tu hneď dám. Zatiaľ sa nestalo, aby výbor nejakú žiadosť neschválil, tak uvidíme. Žiadosti, ktoré sa týkajú projektových dokumentácii majú šance aj na skorú realizáciu z ďalšieho eurofondového obdobia v rokoch 2021-2027, čo znamená, že ak uspejeme s týmito žiadosťami, tak po ich vypracovaní môžeme hneď žiadať aj o eurofondy na samotnú realizáciu.
Hlavným "motorom" týchto žiadosti bol určite masterplan, čo sa píše aj v priložených dokumentoch, keďže bez neho nám nechcela EU preplatiť takmer nič. Aj nákup trolejov bol len s podmienkou dopracovania masterplanu. Takže aj keď sa po internetových diskusiách nadávalo, načo sa míňa viac ako 700 tisíc na "zdrap papiera" tak sa ukazuje, že to bola viac ako múdra investícia(ktorú mimochodom tiež preplatila EU).
rexino
Na Bajkalskej je problém kvôli kríženiu s traťou na výnimku. Pri Levočskej chcú tlačiť na ŽSR na vybudovanie mosta, keďže je to jedna z hlavných trati v PO a Bajkalskú zrušia, pošlú tam parciály a vybudujú stopu Levočská-DP aby sa vedeli dostať troleje z DP na konečnú S3 a späť.
Šváby na moje prekvapenie masterplán vylúčil a konštatoval, že ich budú obsluhovať taktiež iba parciálne trolejbusy. Masterplán vylúčil aj možnú trať k nemocnici, zato navrhol podľa mňa ozaj zbytočnú trať zo Sekčova do Ľubotíc.