Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: amater #947:
To je dobrá otázka, avšak TRANSPARENTY sú osobitým problémom medzi Mestom Piešťany a SAD Trnava a.s., kde SAD chce po meste, aby zafinancovala tieto transparenty a mesto to odmietlo. Odôvodnením bol aj fakt, že stačilo sa pozrieť na výzor napr. označníkov (zastávok) MHD. Ani na jednej nebolo to, čo malo byť na 100%. Dôvody: špina, ošarpanosť, chýbajúce plexisklá, chýbajúce cestovné poriadky, zastaralosť CP (napr. pri zmene trasy linky), neúplnosť údajov v CP, nečitateľnosť CP, chýbajúce časti astávky (chrániče hornej a dolnej časti - držiace plexisklo), niekde chýbala celá plechová tabuľa, škaredosť existujúceho stavu, niekde označníky chýbali (a niekde aj dodnes chýbajú), zastaralosť názvov daných zastávok a podobne.....

SAD teda podstúpila k nápravám, no dodnes všetko nie je hotové, alebo to nadobúda výzor z čias, kedy sa všetko začalo vytvárať. Niekde plexisklo zase už chýba, niekde chýbajú aj CP, alebo je zastávka v hroznom (havarijnom) stave a podobne.

Osobne si myslím, že elektr. tabule sú aj zbytočné (odchádza display - vtedy zase sú nasadené papierové tabule), no na druhej strane sú okrasou nových autobusov + (ak nesvieti priame slnko na ne) -sú čitateľnejšie pre slabovidiacich. 🙂
Mňa inak zaujímalo, či je ešte reálne, že sa na autobusy MHD PN vrátia elektronické trasparenty, keďže ich výhody a praktickosť sa s terajšími plastovými nedá vôbec porovnávať. V Trnave napr. majú všetky nové SOR-ky elektronické transparenty už dávno.
Zdražovanie cestovného v MHD nastalo asi len v Piešťanoch! Zatiaľ čo v Trnave sa študenti vozia za 0,20.-Eur, v Piešťanoch je to o 9centov viac. Podobne to tak je aj u dôchodcov, dospelých a ostatných cestujúcich.
DANIEL: zo zložky Dôležité informácie - Tarifa a cestovné poriadky, je potrebné odstrániť zoskenované cestovné lístky: plné cestovné prostredníctvom ČK (do 31.8.2011 0,37.-Eur, od 1.9.2011 0,49.-Eur) a lístok pre občana nad 70r. (do 31.8.2011 0,10.-Eur, od 1.9.2011 0,20.-Eur) - alebo ich jednoducho vymeniť ☺
Dopravná karta stojí v Piešťanoch (aj v iných mestách prevádzkovania SAD Trnava a.s.) je 3,5.-Eur/ks a minimálny vklad na ňu je 5.-Eur
Reakcia na: lukisho #940:
btw. koľko u V8s stojí karta, že je tam rozdiel až 1 cent na jazdu?
Reakcia na: lukisho #940:
Aha, idete liptovskou cestou...
Reakcia na: lukisho #940:
to sa tá trápna čipová karta ani neoplatí
CESTOVNÉ V MHD PIEŠŤANOCH ZDRAŽIE! ...HLAVNE PRE CESTUJÚCICH VLASTNIACICH ČIPOVÉ KARTY! ...OD SEPTEMBRA!

Dnes som v MHD-čke videl nový Cenový výmer s účinnosťou od 1.9.2011 v MHD Piešťany (PS: neviem ako iné mestá, ale asi rovnako - zdražovalo sa - všetko je to pod jednou spoločnosťou - SAD Trnava a.s.). Nové ceny uvádzam nižšie:

Obyčajné cestovné: A 0,50€ - B 0,49€ - C 0,00€
Žiacke cestovné: A 0,30€ - B 0,29€ - C 0,00€
Študenti, dôchodcovia: A 0,30€ - B 0,29€ - C 0,00€
ŤZP, ŤZP-S, pes: A 0,10€ - B 0,09€ - C 0,00€
Dôchodca nad 70r.: A 0,20€ - B 0,19€ - C 0,00€
Deti do 6 rokov: A 0,10€ - B 0,07€ - C 0,00€
Kočík: A 0,20€ - B 0,17€ - C 0,00€
Batožina: A 0,20€ - B 0,17€ - C 0,00€
Vozík pre ZŤP: A 0,10€ - B 0,09€ - C 0,00€

A- platba v hotovosti, B- platba dopravnou (čipovou) kartou, C-prestup do 25, resp. 30min. v MHD

Máme sa na čo tešiť. ? ? ?
Reakcia na: TomJ #938:
na stránke dopravcu www.sadtrnava.sk pri L8, L13 a L14 sú uvedené tieto poznámky (že spoj pokračuje linkou X tam a tam), a bolo to aj priamo v CP-výveskoch,ale to už asi nie je ?

Zastávky v MHD Piešťany nie sú na znamenie, niekde som čítal, že na všetkých zastávkach je dokonca vodič povinný zastaviť (ale prax je iná).

Všetky autobusy počas pracovných dní i počas víkendu vykonávajú viaceré trasy. Asi žiadny autobus (okrem toho, čo vykonáva L18 a L20 dokopy) nevykonáva len jednu linku. Vždy sa menia, čo je aj výhoda aj nevýhoda: výhoda: odstránenie fádnosti, zmena počas dňa ☺ nevýhoda: vodič sa občas pomýli, alebo zabudne vymeniť smerovú tabuľu ?
Reakcia na: lukisho #936:
Nastupoval som do L13 pri Semafore a na zastávke som si v CP nevšimol nijakú poznámku a takisto nie je ani v CP na tejto stránke. Čo sa týka Tesly, nechal by som obe zastávky, aj tak sú všetky zastávky na znamenie, čiže by tam nemusel vždy stáť.
Mimochodom, neviete ako je to cez víkend so službou na linke 11? Myslel som si, že to je zvlášť služba, ale minule som ňou doobeda išiel a poobede už bol ten voz aj so šoférom na linke 13.
Reakcia na: lukisho #936:
presne tak, tá značka to vylučuje. Ak by nebola, potom je to nová linka hoci možno bez potreby fyzickej zmeny vozidla. Tak to je v TN napr. s linkou 4, kde pri poobednom spoji pokračuje vozidlo tuším na linke 8, ale treba paltiť znovu, pretože žiadne znamienko to neuvádza a nemusí to tak byť vždy (prevádzkové dôvody).
riešenie by som videl v tom, aby sa zastávka Vrbovská ul., Sídl. N.Teslu -zrušila a všetky autobusy zastavovali výlučne na zastávke N.Tesla, SOU. To isté aj v opačnom smere - L8, L20 by zastavovali na zastávke N.Teslu, TESCO, čím by sa zastávka Vrbovská ul., Sídl. N.Teslu -zrušila. Väčšina cestujúcich aj tak vystupuje pri TESCU (alebo čo najbližšie k nemu), takže by to bolo opodstatnenejšie, ako zastavovať na oboch zastávkach, ktoré sú od seba cca 500m.

Pri cestovaní MHD L8+L13 počas víkendu zo zast. A.Trajan I.- Kocurice: Ak si cestujúci zakúpi cestovný lístok z dopravnej karty, a čas medzi jeho prvotným nástupom do L13 a pomyselným vystúpením+násedným pomyselným nastúpením nie je dlhší ako 25 resp. 30min., stačí v L8 iba priložiť kartu a lístok výjde v nulovej hodnote, ako tzv. prestup (toto označenie bude mať cestujúci na lístku).
V prípade, že by tento čas bol prekročený, prikladať kartu už cestujúci nemá povinnosť.
Ak cestujúci kartu nemá, nie je povinný zakupovať si c)další lístok, nakoľko samotný CP príslušných liniek vylučuje túto skutočnosť.
Zjednodušene: na zastávke i v CP je uvedená poznáma pri odchode konkrétneho spoja U. U=spoj pokračuje na linke MHD8 do Kocuric (spoje 1,3,7,11,15) a spoje 5,9,13 pokračujú linkou MHD8 na Vrbovská ul., Sídl. N.Teslu. Z toho vyplýva, že cestujúci nie je povinný (teda priam NESMIE) si zakúpiť cestovný lístok!
To isté platí opačne pri L8 s pokračovaním v trase L14. Ak si z N.Teslu zakúpite lístok na daný spoj pokračujúci ako spoj L14, nie ste povinný zakupovať si ďalší lístok.
Mohlo by sa konečne zaviesť, aby všetky spoje liniek 3, 4, 13 a 14 stáli na zastávke Sídlisko N. Teslu, SOU. Minule tam chcela jedna pani s dcérkou vystupovať, no šofér jej povedal, že tam nemá zastávku, no zastavil jej. Navyše, táto zastávka je zo všetkých najbližšie k Tescu, tak nechápem, prečo tam nestojí všetko (viem, že tá zastávka bola robená pre telesne postihnutých a stáli tam iba busy s plošinou, ale teraz sú už všetky busy nízkopodlažné, tak nevidím problém).
A ešte jedna vec, chaos je aj v tom, že keď cestujú ľudia cez víkend z centra do Kocuríc linkou 13, ktorá pokračuje ako linka 8, tak ani šoféri nevedia, či treba na Trajane kupovať ďalší lístok (keďže je to už iná linka) alebo nie (keďže netreba vystupovať).
Reakcia na: N/A #933:
to je dobrá poznámka. Ale keď zrekonštruovali (resp. postavili) nové chodníky a cesty pri Auparku a už vtedy dali na miesto pôvodných označníkov to, čo tam stojí aj dnes, už som vedel, že na tej Teplickej to dopadne rovnako alebo horšie.

Zároveň podotýkam, že človek, kt. vymyslel to úžasné plexisklo na označníky, si ich mohol aspoň premerať, pretože to plexisklo odtiaľ vypadáva, vlní sa a navyše ochranná fólia na tom žltne, hnedne. Zastávky po rekonštrukcii sú v otrasnom stave, to fakt nemuseli nič s nimi robiť a efekt rovnaký. 🙂 ?
Musim uznat, ze rekonstrukcia Teplickej ul. sa naozaj podarila ? Skoda akurat, ze tie nevkusne oznacniky zastavok neboli nahradene niecim modernejsim.
OZNAM O UKONČENÍ OBCHÁDZKY:

Dňom 11.7.2011 začnú všetky linky MHD premávajúce podľa cestovného poriadku cez zastávku Teplická ul., Kúpeľný ústav -premávať podľa svojich pôvodných trasách.
Obchádzkova trasa je teda zrušená a linky z CENTRA k stanici a v opačnom smere obsluhujú zastávky Teplická, KÚ a Teplická ul.
Reakcia na: amater #930:
predĺženie trasy na Trajan ako L1 v X je zbytočný, pretože ak niekto chce ísť na Trajan 22.15, pokojne môže na to využiť spoj prímestskej dopravy L204421/17 z Aut.st. o 22.10, alebo na OÚ, či do CENTRA L204412/45 o 22.15 hod. alebo L204408/37 o 22.20, zase na OÚ a TESLU spoj L204404/25 o 22.10 a podobne.

Obsadenosť spoja L20 na piešťanske pomery je takmer 100%, ak berieme do úvahy,že prázdne+preplnené=priemer, čo je v tomto prípade 100%.

L8 a L18 chodili za sebou hlavne ráno a to spojmi okolo 10tej hodiny. No v súčasnosti je o tomto čase taktiež zhoda, a to na stredovej zastávke Štefánikova, CZŠ, kde L8 odchádza 9.50 a L18 9.58 (približne),

všetko sa dá vymyslieť, aj pravidelnosť liniek zo zastávok, ale na to treba fakt trpezlivosť a vhodného človeka a nie ľudí z VŠ a odboru dopravy v Žiline. Takéto trasovania, grafikony by mal plánovať človek z mesta prostredníctvom dopytovania sa ľudí. 🙂 ?
Ono by asi bolo dobre zistiť obsadenosť spomínaného spoja linky L8 a potom pouvažovať nad trasovaním ranného spoja L20. Viem, že L20 je školský spoj, pamätám si, ako nám to riaditeľka na základke (chodil som na ZCŠ) hovorila.
A k tej L18, pred zmenou trasy na súčasnú som si všimol aj to, že od Bodony až do centra išli niektoré spoje L8 a L18 hneď za sebou (a to doslovne jeden za druhým), čo sa mi v Piešťanoch zdá nepraktické.
Ešte ma napadlo, že možno by bolo zaujímavé vytvoriť aj neskorý večerný spoj na Trajan, napr. posledný spoj L11 (ten cez týždeň) by mohol premávať ako posl. spoj L1. Možno by sa niekto z Centra na Trajan zviezol aj o 22:15. Ale to sú už len špekulácie, či by takým spojom niekto aj jazdil.
Zaujímalo by ma ale, či sa na piešťanské autobusy vrátia el. tabule, lebo boli veľmi dobre čitateľné aj za ostrého slnka a človek rozhodne ocenil ich praktickosť hlavne v neskorých hodinách, keď bola tma a na papierové "žlté cedule" nebolo ani vidieť.
Reakcia na: amater #928:
tým spojom chodí cca 20 až 30 detí. Je to výlučne školský spoj v MHD ?
Ono tiež nie je dobré (na čo si poukázal aj ty), keď súbežne idú 2 linky. To je napr. aj ráno okolo 9.50 pri CZŠ L8 a L18 idú s minimálnym časovým rozdielom od seba a potom až 11.20 L18.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.