VozidláAutobusy MDS › Irisbus Crossway LE 10.8MČiastočne nízkopodlažný autobus Crossway Low Entry pochádza z produkcie vysokomýtskej továrne Iveco Czech Republic (pôvodne Karosa). Autobus vychádza z vysokopodlažného linkového vozidla Irisbus Crossway vyrábaného od roku 2006 ako nástupcu Karosy radu 900. Low-entry verzia pre mestskú a prímestskú dopravu bola predstavená v roku 2007 ako lacnejšia alternatíva voči plne nízkopodlažnému autobusu Irisbus Citelis. Vozidlá majú zníženú podlahu bez schodov v priestore medzi prvými a druhými dverami, v zadnej časti je podlaha zvýšená. Autobusy Crossway LE sa v prvej generácii vyrábali v dĺžkach 10,8 m, 12 m, 12,8 m v mestskej aj linkovej verzii. V roku 2013 prišla na trh inovovaná verzia s motormi spĺňajúcimi emisnú normu Euro 6.

Mestská dopravná spoločnosť Považská Bystrica zakúpila v rokoch 2013 a 2014 po jednom vozidle Irisbus Crossway LE 10,8M v mestskej i linkovej verzii. Oba autobusy pôvodne slúžili ako predvádzacie vozidlá výrobcu.


Irisbus Crossway LE City 10.8M


Irisbus Crossway LE Line 10.8M

Prehľad vozidiel

SériaTypEvidenčné číslaRok výrobySprevádzkovanieVyraďovaniePočet
1. Irisbus Crossway LE City 10.8M PB-220BX september 2011 2013 1
2. Irisbus Crossway LE Line 10.8M PB-048CA 2013 2014 1
Spolu: 2011 – 2013   2

Technické parametre

Dĺžka:10790 mm
Šírka:2550 mm
Výška:3052 mm
Výška s klimatizáciou:3210 mm
Výška podlahy:320 mm (1. dvere)
330 mm (2. dvere)
Rázvor:4825 mm
Počet dverí:3 (1. séria)
2 (2. séria)
Počet miest na sedenie:29 + 1 (City)
35 + 1 (Line)
Celkový počet miest:~ 90 + 1 (City)
~ 76 + 1 (Line)
Pohotovostná hmotnosť:10100 kg (City)
10520 kg (Line)
Motor:Iveco Tector 6, EEV, preplňovaný naftový, radový šesťvalec s priamym vstrekovaním paliva
Výkon motora:194 kW / 2500 rpm (City)
220 kW / 2500 rpm (Line)
Objem motora:5880 cm3
Krútiaci moment motora:1000 Nm / 1400 rpm (City)
1050 Nm / 1250 – 1850 rpm (Line)
Maximálna rýchlosť:85 km/h (City)
100 km/h (Line)
Prevodovka:VOITH D 854.5, automatická, 4-stupňová (1. séria)
ZF EcoLite 6S 1200, manuálna, 6-stupňová (2. séria)
Riadenie:ZF Servocom 8098, hydraulické s integrovaným posilňovačom riadenia
Nápravy:predná: Irisbus RI 75 BUS, nezávislé zavesenie kolies
zadná: Meritor, hnacia, tuhá, s jednostupňovou redukciou
Pneumatiky:275/70 R 22,5
Klimatizácia:Thermo King Athenia MkII (Line)

Opis

Na pozváranom ráme podvozku postavili bočné steny karosérie z trubkovej konštrukcie, strechu a predné čelo vyrobili z lisovanej ocele, na zadné čelo použili kombinované materiály. Antikoróznu ochranu zabezpečili ponorením do kataforézneho kúpeľa a vrchným náterom z polyuretánovej živice. Naftový motor poháňajúci jednoduchú zadnú nápravu umiestnili v zadnej časti pod zvýšnou podlahou.

Pri verzii City v pravej bočnici osadili trojicu výklopných dverí (prvé a druhé dvojkrídlové, tretie jednokrídlové) s elektropneumatickým pohonom a dopytovým ovládaním. Pri verzii Line použili iba dvojicu dverí, predné jednokrídlové, druhé dvojkrídlové. Zasklenie vozidla previedli technológiou lepenia, pričom použili tónované sklá.

V interiéri osadili pre cestujúcich plastové sedadlá STER 6MS s textilným poťahom (pri verzii City), resp. penou vyplnené nesklopné čalúnené sedadlá (pri verzii Line). V linkovej verzii nad sedadlami umiestnili police na príručnú batožinu. Podlahu pokryli protišmykovou krytinou. Bočnice a strop v interiéri obložili laminovanými panelmi. Oproti druhým dverám vyčlenili priestor pre kočík a invalidný vozík. Ich nakladanie a vykladanie uľahčili manuálnou výklopnou plošinou. Pracovisko vodiča pri verzii City oddelili od priestoru pre cestujúcich polouzavretou kabínkou, pri verzii Line iba zadnou priečkou a nízkymi bočnými dvierkami.

Vetranie interiéru zabezpečili posuvnými časťami bočných okien, dvoma stropnými vetrákmi a odsávaním vzduchu v zadnej časti. Verziu Line vybavili aj celovozidlovou klimatizáciou. Pri verzii City použili iba klimatizačnú jednotku Autoklima Fresco 3000 pre vodiča. Vykurovanie interiéru vyriešili štvoricou radiátorov. Na osvetlenie použili žiarivkové stropné svietidlá. Obe vozidlá dodali v celobielom nátere.

Úpravy

Pred zaradením do premávky vozidlá obdržali červené polepy spoločnosti MDS.

Katalóg vozidiel

PB-220BX
PB-048CA

  • Počet nevyradených vozidiel: 2 (100%)
  • Počet vyradených vozidiel: 0 (0%)

Legenda

PB-048CAnevyradené vozidlo

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Login: Heslo:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.