VozidláAutobusy MDS › Karosa B 952Mestská dopravná spoločnosť, a.s., Považská Bystrica (MDS), ktorá vznikla v roku 2006 za účelom prevádzkovania mestskej hromadnej dopravy v Považskej Bystrici, si zaobstarala 21 nových autobusov, medzi ktorými bolo aj 14 autobusov štandardnej dĺžky Karosa B 952E z produkcie českej Karosy Vysoké Mýto.


Karosa B 952E.1716

Prehľad vozidiel

SériaTypEvidenčné číslaRok výrobySprevádzkovanieVyraďovaniePočet
1. Karosa B 952E.1716 PB-837AZ, PB-838AZ, PB-839AZ, PB-840AZ, PB-841AZ, PB-842AZ, PB-843AZ, PB-844AZ, PB-845AZ, PB-846AZ, PB-847AZ, PB-848AZ, PB-849AZ, PB-850AZ 2006 2006 od 2018 14
Spolu: 2006   14

Technické parametre

Dĺžka:11320 mm
Šírka:2500 mm
Výška:3165 mm
Výška podlahy:790 mm vpredu
890 mm vzadu
Rázvor:5600 mm
Počet dverí:3
Počet miest na sedenie:31 + 1
Počet miest na státie:68
Celkový počet miest:99 + 1
Pohotovostná hmotnosť:10200 kg
Celková hmotnosť:17800 kg
Motor:Iveco Cursor 8 F2BE 1682D, Euro 3, radový šesťvalec chladený kvapalinou s priamym vstrekovaním, preplňovaný turbodúchadlom s meniteľným prierezom, medzichladič stlačeného vzduchu, uloženie horizontálne, 4-ventilová technika
Výkon motora:180 kW / 2050 rpm
Objem motora:7790 cm3
Krútiaci moment motora:1100 Nm / 1080 - 1500 rpm
Maximálna rýchlosť:80 km/h
Prevodovka:ZF 6S 1600, 6-stupňová, mechanická, synchronizovaná
Riadenie:ZF Servocom 8098, hydraulické
Nápravy:predná: Škoda, tuhá
zadná: Meritor U 167E, tuhá, hnacia
Pneumatiky:275/70 R 22.5

Opis

Polosamonosnú karosériu autobusu ošetrili proti korózii ponorením do kataforézneho kúpeľa a následne oplechovali pozinkovaným plechom. Pre cestujúcich osadili do pravej bočnice troje dvojkrídlové výsuvné elektropneumaticky ovládané dvere. Bočné okná osadili technológiou lepenia. V interiéri osadili pre cestujúcich plastové sedadlá STER 6MS s textilným poťahom v mestskom usporiadaní. Oproti stredným dverám umiestnili priestor pre kočík a invalidný vozík. Podlahu pokryli protišmykovou krytinou. Vetranie interiéru zabezpečili pomocou horných posuvných častí bočných okien, dvomi výklopnými stropnými vetrákmi a tromi stropnými vetrákmi s elektrickými ventilátormi. Vyhrievanie vyriešili nezávislým kúrením Eberspächer Hydronic 30.

Informovanie cestujúcich zabezpečili prostredníctvom informačného systému firmy EMtest. Vozidlá nalakovali červenou metalízou.

Úpravy

V roku 2012 dostali niektoré autobusy na bočnice nálepky s logom spoločnosti MDS a kontaktnými informáciami.

Na jar 2013 dostali niektoré vozidlá vnútorný LCD displej firmy Bustec pre zobrazovanie informácií o trase spoja a tiež pre reklamné účely. V roku 2014 pribudlo v niektorých vozidlách Wi-Fi pripojenie k internetu, ktoré bolo realizované v spolupráci so spoločnosťou See&Go.

Prevádzka

Autobusy sa zaradili do premávky začiatkom septembra 2006 po prevzatí liniek MHD v Považskej Bystrici spoločnosťou MDS od pôvodného dopravcu SAD Trenčín.

Vyraďovanie a likvidácia

Vyraďovanie vozidiel Karosa B 952E začalo v roku 2018, kedy boli vyradené prvé tri autobusy tohto typu. Vyradenie týchto autobusov umožnila dodávka piatich nových nízkopodlažných autobusov Iveco Urbanway 12M v roku 2017.

Katalóg vozidiel

PB-837AZ PB-838AZ PB-839AZ PB-840AZ PB-841AZ PB-842AZ PB-843AZ PB-844AZ PB-845AZ PB-846AZ PB-847AZ PB-848AZ PB-849AZ PB-850AZ

  • Počet nevyradených vozidiel: 9 (64%)
  • Počet vyradených vozidiel: 5 (36%)

Legenda

PB-850AZnevyradené vozidlo
PB-845AZvyradené vozidlo

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Login: Heslo:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.