Úvod

Vysokopodlažné autobusy MAN Lion's Regio určené na dlhšie regionálne linky sa vyrabali vo fabrike MAN od roku 2004 do roku 2017. Po uvedení modelu MAN Lion's Intercity bola ich produkcia ukončená.

Ponukané boli v troch verziach: klasickej (12-metrové vozidlo), verzii C (13-metrové vozidlo) a vo verzii L (15-metrové trojnápravové vozidlo). Na Slovensku sa tieto vozidla udomácnili skôr na diaľkových linkách a zájazdoch.

V roku 2015 sa pre potreby diaľkových liniek "Arriva Express" zakúpili 3 ojazdené vozidlá radu Lion's Regio: dve vozidlá v klasickej 12-metrovej verzii a jedno v predĺženej 13-metrovej verzii. Vozidlo #NR-300IF sa odzačiatku objavovalo aj na prímestských linkách v okolí Nitry. Po zrušení všetkých diaľkových liniek, ktoré Arriva prevádzkovala, sa zo Zlatých Moraviec presunulo do Nitry aj druhé vozidlo tohto typu.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. MAN R 12 Lion's Regio NR-300IF 2009 2015 2023 1
2. MAN R 12 Lion's Regio NR-131HU 2007 2015 2023 1
Spolu 2007 – 2009   2

Technické parametre

Dĺžka 12250 mm
Šírka 2550 mm
Výška s klimatizáciou 3400 mm
Výška podlahy 860 mm
Rázvor 6120 mm
Počet dverí 2
Počet miest na sedenie 55+1
Motor MAN D 2066 LUH, Euro 4, vodou chladený radový šesťvalec
Objem motora 10518 cm3
Maximálna rýchlosť 100 km/h
Prevodovka manuálna, 6-stupňová (1. séria)
MAN TipMatic, robotická, 12-stupňová (2. séria)
Pneumatiky 295/80 R22.5

Opis

Na pozváranom ráme podvozku postavili bočné steny karosérie, strechu, a predné aj zadné čelo. Antikoróznu ochranu zabezpečili ponorením do kataforézneho kúpeľa a vrchným náterom z polyuretánovej živice. Naftový motor poháňajúci jednoduchú zadnú nápravu umiestnili naležato v zadnej časti pod podlahou. V pravej bočnici osadili dvojicu výklopných dverí (prvé jednokrídlové, druhé dvojkrídlové). Zasklenie vozidla previedli technológiou lepenia, pričom použili determálne sklá.

V interiéri osadili pre cestujúcich nepolohovateľné sedadlá s textilným poťahom, v usporiadaní 2 + 2. Podlahu a schody pri dverách pokryli protišmykovou PVC krytinou.

Vetranie interiéru stropnými ventilátormi. Vykurovanie riešili radiátormi v interiéri a nezávislým kúrením. Pre tepelnú pohodu v interiéri vybavili vozidlá klimatizáciou. Vozidlá nalakovali do tyrkisového náteru Arriva Express.

Rozdiel medzi jednotlivými seriámi je v prevodovke, ako aj v inom farebnom vyhotovení interiéru, nakoľko každé vozidlo pochádza od iného predchádzajúceho majiteľa.

Katalóg vozidiel

NR-300IF

NR-131HU

Legenda a štatistika

NR-300IFvyradené vozidlo: 2 (100 %)

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.