Štandardná vysokopodlažná verzia sa od verzie LE (low-entry) líši absenciou bezbariérového nástupu – od oboch dverí vedú do interiéru schody. Autobusy Crossway sú k dispozícii od roku 2006, kedy svojou existenciou nahradili Karosy radu 900, a to v dĺžkach 12 a 12,8 (Euro 5), resp. 13 (Euro 6) metrov, výlučne v dvojdverovej verzii. Neskôr boli predstavené aj verzie s dĺžkami 10,6 (Euro 5), resp. 10,8 (Euro 6) metra.
Začiatkom roka 2017 boli pre prímestskú dopravu v NSK zakúpené dve vozidla tohto typu.
| Séria | Typ | Evidenčné čísla | Rok výroby | Sprevádzkovanie | Vyraďovanie | Počet |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Iveco Crossway Line 10,8M | NR-525IX, NR-677JB | 2017 | 2017 | — | 2 |
| Spolu | 2017 | 2 | ||||
| Dĺžka | 10757 mm |
|---|---|
| Šírka | 2550 mm |
| Výška | 3370 mm |
| Výška s klimatizáciou | 3460 mm |
| Výška podlahy | 860 mm |
| Rázvor | 5300 mm |
| Počet dverí | 2 |
| Počet miest na sedenie | 41 + 1 |
| Celková hmotnosť | 19000 |
| Motor | FPT Industrial Tector 7, Euro 6, preplňovaný radový šesťvalec s priamym vstrekovaním |
| Výkon motora | 235 kW / 2200 – 2500 rpm |
|---|---|
| Objem motora | 6728 cm3 |
| Krútiaci moment motora | 1100 Nm / 1250 – 1700 rpm |
| Maximálna rýchlosť | 100 km/h |
| Prevodovka | ZF 6S 1010 BO, manuálna, 6-stupňová |
| Riadenie | ZF Servocom 8098, hydraulické s integrovaným posilňovačom riadenia |
| Pneumatiky | 295/80 R 22.5 |
| Klimatizácia | Thermo King Athenia |